Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | BT_2A_BTZ-A-O8.2_U01 | The student is capable of understanding and analyzing certain social processes and phenomena in information society. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | BT_2A_U01 | Potrafi stosować i przestrzegać norm etycznych w pracy zawodowej biotechnologa; umie postępować etycznie w pracy z materiałem biologicznym, posiada pogłębioną wiedzę teoretyczną pozwalającą na opis i wyjaśnianie procesów zachodzących w przyrodzie; dostrzega i wykorzystyuje aspekty społeczne w pracy biotechnologa. Potrafi dokonywać analiz ekonomicznych dotyczących działań w zakresie biotechnologii. |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R2A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
R2A_U05 | samodzielnie i wszechstronnie analizuje problemy wpływające na produkcję i jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania specjalistycznych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów i profilu kształcenia |
R2A_U07 | ocenia wady i zalety podjętych działań, w tym ich oryginalność w rozwiązywaniu zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
---|
Cel przedmiotu | C-1 | Essential aspects of social and economic development, role of technology and the level and form of information exchange characteristics in relation to forming social order. |
---|
C-2 | Overview and characteristics of information society conception powered by sociological conceptual apparatus |
Treści programowe | T-W-1 | Fundaments of social order. Civilization and culture. Social structure and social relationships |
---|
T-W-2 | Social and economical formations throughout the history and their relation to the level of technological developments made for fulfilling social needs. |
T-W-3 | Creation and development of mass-culture and its influence on social and political transformations. |
T-W-4 | Oerview and characteristics of information society theories. |
T-W-5 | Influence of information technology development on various social life aspects. |
T-W-6 | Globalization and its effects in relation to information technology development. |
T-W-7 | Social processes and phenomena related to IT technology’s influence on the transformation of individual’s and lifestyle (social stratification, digital divide, netocracy) |
T-W-8 | Threats related to enhancement of new means of communication (identity theft, invigilation, terrorism in web). |
T-W-9 | State and authority in information society. |
T-W-10 | Information society prognoses and challenges. |
Metody nauczania | M-1 | Information lecture |
---|
M-2 | Conversational lecture |
M-3 | Problem-focused lecture |
M-4 | Multimedia presentation |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Topic speech/presentation. |
---|
S-2 | Ocena formująca: Meritorical activity. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Final conversation. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | The student is capable of using elementary information society sociology terms. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |