Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | Kn_1P_C33.2_W01 | Ma wiedze z zakresu prawidłowego planowania schronisk i przytulisk dla zwierząt |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Kn_1P_W22 | Posiada podstawową wiedzę z zakresu kształtowania środowiska zoohigienicznego oraz jego wpływu na dobrostan zwierząt |
---|
Kn_1P_W15 | Posiada podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, prawa pracy, ochrony własności intelektualnej i prawa patentowego |
Kn_1P_W23 | Posiada wiedzę o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowanych do studiowanego kierunku |
Kn_1P_W02 | Posiada, w zależności od zrealizowanych przedmiotów, elementarną wiedzę humanistyczną, społeczną i prawną, umożliwiającą zrozumienie zjawisk i procesów społecznych oraz gospodarczych |
Kn_1P_W18 | Zna podstawowe zasady ekonomiki i marketingu, objaśnia funkcjonowanie przedsiębiorczości indywidualnej w zakresie studiowanego kierunku |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1P_W01 | ma ogólną wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych o charakterze aplikacyjnym dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
---|
R1P_W02 | ma podstawową wiedzę ekonomiczną, prawną i społeczną dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
R1P_W03 | ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwościach surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
R1P_W04 | ma wiedzę ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrodzie nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1P_W05 | wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narzędzi, materiałów i ich praktycznych zastosowań pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka |
R1P_W06 | ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz o jego zagrożeniach |
R1P_W07 | ma podstawową wiedzę na temat stanu i czynników determinujących funkcjonowanie i rozwój obszarów wiejskich |
R1P_W08 | ma podstawową wiedzę w zakresie utrzymania urządzeń, obiektów i systemów technicznych i technologii typowych dla obszarów rolniczych, leśnych i przetwórstwa rolno-spożywczego dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
R1P_W09 | ma podstawową wiedzę w zakresie standardów i norm technicznych związanych ze studiowanym kierunkiem studiów |
R1P_W10 | zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej |
R1P_W11 | zna i potrafi stosować uwarunkowania ekonomiczno-prawne tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości w zakresie świadczenia usług z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzP_W01 | ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych |
---|
InzP_W02 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
InzP_W03 | ma podstawową wiedzę w zakresie utrzymania obiektów i systemów typowych dla studiowanego kierunku studiów |
InzP_W04 | ma podstawową wiedzę w zakresie standardów i norm technicznych w zakresie studiowanego kierunku studiów |
InzP_W05 | ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w działalności inżynierskiej |
InzP_W06 | ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z zasadami projektowania schronisk i przytulisk dla zwierząt |
---|
Treści programowe | T-W-2 | Jak założyć i utrzymywać schronisko. Planowanie i budowa schroniska (infrastruktura, obsada zwierząt, koszty utrzymywania schroniska, opieka weterynaryjna- profilaktyka, eutanazja, sterylizacja). Sposoby nadzorowania w schronisku. |
---|
T-W-1 | Podstawy prawne działania i funkcjonowania schroniska dla bezdomnych zwierząt. Kto może i powinien prowadzić schronisko. Jak uzyskać zezwolenie na prowadzenie schroniska dla zwierząt? Przykładowe regulaminy działalności schroniska. |
T-L-3 | Opracowanie zakresu obowiązków dla personelu schroniska (kierownik d/s administracji i zarządzania schroniska dla bezdomnych zwierząt, pielęgniarz zwierząt, zastępca kierownika schroniska dla bezdomnych zwierząt). Opracowanie przykładowego systemu pracy zmianowej. |
T-L-1 | Projektowanie schroniskiem dla bezdomnych zwierząt dla wybranej gminy. |
T-W-3 | Zasady prowadzenia przytuliska dla zwierząt. Przykładowe regulaminy dla wolontariuszy. Przykładowe regulaminy działalności przytuliska dla zwierząt. |
T-L-2 | Opracowanie wzorcowego regulaminu dla schronisk dla bezdomnych zwierząt (projekt) |
Metody nauczania | M-1 | wykład problemowy |
---|
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student:
- w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy,
-w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału
- w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe,
w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje srednie zainteresowanie,
- w zakresie wyrazania wiedzy popełnia wiele błedów |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |