Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | Kn_1P_C07.4_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiada umiejętność prowadzenia chowu ptaków użytkowych i ozdobnych. Potrafi odpowiednio zinterpretować potrzebę prawidłowej lokalizacji i wyposażenia pomieszczeń dla ptaków w aspekcie ich dobrostanu. Potrafi przeprowadzić ocenę jakości jaj. Posiada umiejętność komponowania dawek pokarmowych z uwzględnieniem specyfiki żywienia różnych gatunków ptaków. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Kn_1P_U18 | Wykazuje umiejętność organizacji chowu i hodowli różnych gatunków zwierząt udomowionych oraz gospodarowania populacjami zwierząt wolno żyjących |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1P_U03 | stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
---|
R1P_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1P_U09 | ma doświadczenie związane z utrzymaniem urządzeń i systemów technicznych i technologicznych typowych dla produkcji rolniczej, leśnej i przetwórstwa rolno-spożywczego odpowiednie dla studiowanego kierunku studiów |
R1P_U10 | ma umiejętność korzystania z norm i standardów inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzP_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzP_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzP_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzP_U07 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
InzP_U10 | ma doświadczenie związane z utrzymaniem obiektów i systemów typowych dla studiowanego kierunku studiów |
InzP_U11 | ma umiejętność korzystania i doświadczenie w korzystaniu z norm i standardów w zakresie studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z gatunkami, rasami i odmianami ptaków użytkowych i ozdobnych |
---|
C-2 | Ukształtowanie umiejętności prowadzenia chowu ptaków uzytkowych i ozdobnych oraz zapewnienia im dobrostanu |
Treści programowe | T-L-1 | Rozpoznawanie gatunków, typów użytkowych i ras ptaków użytkowych i ozdobnych. |
---|
T-L-2 | Topografia, morfologia i anatomia ptaków. Układ powłokowy, rodzaje piór i ich budowa. Rozpoznawanie piór wybranych gatunków. |
T-L-3 | Rozpoznawanie jaj wybranych gatunków ptaków Ocena jakości jaj. Pomiary podstawowych cech fizycznych jaja kurzego. Ustalanie świeżości jaj na podstawie wyznaczanych indeksów i pomiaru wielkości komory powietrznej. |
T-L-4 | Poznanie zasad budowy aparatów wylęgowych i regulacji warunków inkubacji. Nakład jaj do aparatu wylęgowego, ważenie, dezynfekcja, świetlenia jaj za pomocą ovoskopów.
Analiza czynników wpływających na zdolność wylęgową jaj. |
T-L-5 | Układanie dawek żywieniowych dla ptaków użytkowych i ozdobnych. |
T-W-5 | Specyfika żywienia ptaków, zasady komponowania mieszanek i układania dawek
pokarmowych. |
T-W-2 | Gatunki, typy użytkowe i rasy ptaków użytkowych i ozdobnych. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej. |
---|
M-2 | Wyklad konwersatoryjny |
M-3 | Dyskusja |
M-4 | Film |
M-6 | Ćwiczenia laboratoryjne |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocenianie ciągłe na podstawie aktywności na
zajęciach |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student:
- potrafi zidentyfikować i poradzić sobie, z wydatną pomocą nauczyciela, z wybranymi trudnościami związanymi z projektowaniem i wyposażeniem pomieszczeń dla ptaków w aspekcie ich dobrostanu, oceną jakości jaj, dobieraniem pokarmów z uwzględnieniem specyfiki żywienia poszczególnych gatunków ptaków, |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |