Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZO_2A_HZG-O2.4_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiada umiejętność prowadzenia chowu i hodowli ptaków łownych. Potrafi zinterpretować potrzebę ochrony środowiska ptaków łownych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZO_2A_U11 | Wykazuje umiejętność organizacji chowu i hodowli różnych gatunków zwierząt udomowionych oraz gospodarowania populacjami zwierząt wolno żyjących |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R2A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
R2A_U03 | rozumie i stosuje odpowiednie technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R2A_U04 | samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
R2A_U05 | samodzielnie i wszechstronnie analizuje problemy wpływające na produkcję i jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania specjalistycznych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów i profilu kształcenia |
R2A_U06 | posiada umiejętność doboru i modyfikacji typowych działań (w tym technik i technologii) dostosowanych do zasobów przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA2_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA2_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA2_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA2_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-2 | Ukształtowanie umiejętności prowadzenia chowu i hodowli ptaków łownych oraz zapewnienia im dobrostanu. |
---|
Treści programowe | T-A-1 | Systematyka i przegląd gatunków bażantów. |
---|
T-A-2 | Pomieszczenia i woliery przeznaczone utrzymywania ptaków łownych na przykładzie bażantarni. |
T-A-3 | Chów komercyjny bażantów (tucz, jakość tuszek i mięsa, zagospodarowanie tuszek). |
T-A-4 | Introdukcja ptaków łownych w łowisko. Wybór terenu do zasiedleń. Urządzenie łowiska. Metody introdukcji. Jakość materiału przeznaczonego do zasiedleń. Dokarmianie. Odławianie ograniczające |
T-A-5 | Zagrożenia populacji ptaków łownych – drapieżniki, działalność człowieka. |
T-A-6 | Żywienie bażantów, układanie dawek pokarmowych. |
T-A-7 | Choroby bażantów. |
T-W-2 | Przegląd gatunków ptaków łownych w Polsce (jarząbek, bażant, kuropatwa, słonka, łyska, gęś gęgawa, zbożowa, białoczelna, kaczka krzyżówka, cyraneczka, głowienka, czernica, gołąb grzywacz, łyska). |
T-W-4 | Środowisko ptaków łownych ze szczególnym uwzględnieniem bażantów. Zachowania, terytorium, okres godowy, gniazdowanie. |
T-W-5 | Pokarm i żerowanie ptaków łownych w warunkach naturalnych. Żywienie bażantów w okresie odchowu oraz ptaków dorosłych. |
T-W-6 | Przygotowanie stada do nieśności. Ocena wartości biologicznej jaj i wylęgowość. |
T-W-1 | Znaczenie kulturowe i historyczne łowiectwa na świecie i w Polsce. Przegląd literatury łowieckiej: prawo łowieckie (praktyczny wgląd w ustawy: dyskusja). |
T-W-3 | Ochrona środowiska ptaków łownych. Ochrona gatunków. Stan populacji poszczególnych gatunków. |
Metody nauczania | M-1 | wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej. |
---|
M-3 | dyskusja |
M-2 | wyklad konwersatoryjny |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Kolokwium pisemne |
---|
S-2 | Ocena formująca: Ocenianie ciągłe na podstawie aktywności na
zajęciach |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student:
-nie potrafi nawet z wydatną pomocą nauczyciela zidentyfikować i poradzić sobie z trudnościami mogącymi pojawić się na każdym z etapów projektowania i wyposażenia pomieszczeń dla ptaków łownych w aspekcie ich dobrostanu, nie potrafi dobierać pokarmów dla ptaków łownych z uwzględnieniem specyfiki żywienia poszczególnych gatunków, nie operuje wiedzą kontekstową. |
3,0 | Student:
- potrafi zidentyfikować i poradzić sobie, z wydatną pomocą nauczyciela, z wybranymi trudnościami związanymi z projektowaniem i wyposażeniem pomieszczeń dla ptaków łownych w aspekcie ich dobrostanu, oraz dobieraniem pokarmów z uwzględnieniem specyfiki żywienia poszczególnych gatunków ptaków |
3,5 | Student:
- potrafi zidentyfikować i poradzić sobie, z wydatną pomocą nauczyciela, z wybranymi trudnościami związanymi z projektowaniem i wyposażeniem pomieszczeń dla ptaków łownych w aspekcie ich dobrostanu, oraz dobieraniem pokarmów z uwzględnieniem specyfiki żywienia poszczególnych gatunków ptaków |
4,0 | Student:
- potrafi identyfikować i samodzielnie radzić sobie z podstawowymi trudnościami związanymi z zaplanowaniem chowu i hodowli ptaków ozdobnych, projektowaniem i wyposażeniem pomieszczeń dla ptaków łownych w aspekcie ich dobrostanu, oraz dobieraniem pokarmów i komponowaniem dawek pokarmowych z uwzględnieniem specyfiki żywienia poszczególnych gatunków |
4,5 | Student:
- posiada pogłębioną wiedzę dotycząca chowu i hodowli ptaków łownych, potrafi ją zastosować praktycznie, formułuje oceny dotyczące stanu pomieszczeń dla ptaków łownych,
-potrafi z samodzielnie skomponować mieszankę i ułożyc dawkę pokarmową dla ptaków łownych
- potrafi ocenić czynniki środowiska stanowiące zagrożenie dla ptaków łownych
-gromadzi informacje dotyczące aktualnie podejmowanych działań na rzecz ochrony ptaków łownych w środowisku naturalnym, i podejmuje dyskusję na ten temat |
5,0 | Student:
- posiada pogłębioną wiedzę na temat chowu, hodowli i ptaków łownych, potrafi ją zastosować praktycznie, potrafi przeanalizować i ocenić stan pomieszczeń dla ptaków ozdobnych w aspekcie ich dobrostanu,
-potrafi z samodzielnie skomponować mieszankę i ułożyć dawkę pokarmową dla ptaków łownych,
- potrafi ocenić czynniki środowiska stanowiące zagrożenie dla ptaków łownych
- gromadzi informacje dotyczące aktualnie podejmowanych działań na rzecz ochrony ptaków łownych w środowisku naturalnym, chętnie podejmuje dyskusję na ten temat i dzieli sie swoimi przemyśleniami z grupą |