Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZO_2A_HZA-O3.3_W01 | student dobiera właściwe dodatki i potrafi właściwie żywić wybrane zwierzęta amatorskie |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZO_2A_W05 | ma pogłębioną wiedzę o wpływie środowiska zoohigienicznego na zdrowie i produkcyjność zwierząt oraz o metodach laboratoryjnych oceny pasz i żywności oraz ich wartości prozdrowotnej i leczniczej |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_W01 | ma rozszerzoną wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
---|
R2A_W06 | ma rozszerzoną wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz o jego zagrożeniach |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_W04 | ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej |
---|
InzA2_W05 | zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Celem jest zapoznanie studentów z problematyką stosowania nowoczesnych dodatków do pasz dla zwiwerząt amatorskich oraz wpływem na organizmi zwierząt, pprzedstawienie aktualnie stosowanych dodatków, które składają się na tzw. bezpieczną paszę, zapoznanie z głównymi grupami substancji toksycznych lub obniżających przyswajalność innych składników pasz |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Specyfika żywienia różnych zwierząt amatorskich z uwzględnieniem dodatków |
---|
T-W-2 | Poszczególne kategorie i grupy funkcjonalne nowoczesnych dodatków paszowych. Przyrządzanie i zadawanie diet |
T-W-1 | Żywienie królików z zastoswaniem nowoczesnych dodatków paszowych |
T-W-2 | Specyfika żywienia psów i kotów z zastosowaniem dodatków paszowych |
T-W-3 | Wykorzystanie dotaków paszowcyh w żywieniu pozostałych gatunków zwierząt amatorskich |
Metody nauczania | M-1 | wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej |
---|
M-2 | dyskusja dydaktyczna związana z wykładem |
M-3 | wysłuchanie prezentacji przygotowanych przez studentów |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: ocena aktywności studentów na zajęciach |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: pisemne zaliczenie wykładów i ćwiczeń |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | student nie potrafi wymienić gatunków zwierząt amatorskich |
3,0 | student potrafi wymienić nowoczesne dodatki paszowe w żywieniu zwierząt amatorskich |
3,5 | student potrafi wymienić nowoczesne dodatki paszowe w żywieniu zwierząt amatorskich i scharakteryzować je w 35% |
4,0 | student potrafi wymienić nowoczesne dodatki paszowe w żywieniu zwierząt amatorskich i scharakteryzować je w 55% |
4,5 | student potrafi wymienić nowoczesne dodatki paszowe w żywieniu zwierząt amatorskich i scharakteryzować je w 95% |
5,0 | student potrafi wymienić nowoczesne dodatki paszowe w żywieniu zwierząt amatorskich i scharakteryzować je w 100% oraz wie które z nich służą pielęgnacji i profilaktyce zdrowotnej |