Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura i urbanistyka (S1)

Sylabus przedmiotu Projektowanie urbanistyczne-7B:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura i urbanistyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier architekt
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie urbanistyczne-7B
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Architektury i Planowania Przestrzennego
Nauczyciel odpowiedzialny Klara Czyńska <Klara.Czynska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 7,0 ECTS (formy) 7,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 11 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 15 1,00,50zaliczenie
projektyP7 45 6,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Umiejętność analizy uwarunkowań funkcjonalno-przestrzennych i krajobrazowych struktur miejskich
W-2Umiejętność posługiwania się dokumentami planistycznymi na poziomie gminnym
W-3Umiejętność kształtowania struktur miejskich pod względem kompozycyjnym, obsługi klomunikacyjnej, układu zieleni i niezbędnej infrastruktury rekreacyjnej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poszerzenie wiedzy o aktualnych problemach miast, współczesnych doktrynach urbanistycznych i panujących trendach w działaniach na rzecz renesansu miast
C-2Nabycie umiejętności racjonalnego kształtowania zwartych struktur miejskich z wykorzystaniem obszarów zdegradowanych, nieużytkowanych lub ekstensywnie uzytkowanych
C-3Nabycie umiejętności tworzenia wysokiej jakości środowiska miejskiego i przyjaznej, o indywidualnych cechach krajobrazu przestrzeni, dostosowanej do współczesnych potrzeb
C-4Nabycie umiejętności posługiwania się prawem miejscowym poprzez wdrażanie regulacji planu miejscowego w konkretną wizję przestrzenno-krajobrazową dla wybranego fragmentu miasta

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1TRANSFORMACJA I ODNOWA NADWODNYCH OBSZARÓW MIEJSKICH Koncepcja zagospodarowania przestrzennego zdegradowanej nadwodnej przestrzeni Szczecina w oparciu o analizy historyczne i planistyczne z uwzględnieniem ustaleń obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego: 1. Wprowadzenie do zajęć, ustalenie zasad realizacji, podział na grupy projektowe3
T-P-22. Wizja lokalna3
T-P-33. Analizy historyczne3
T-P-44-5. Analiza uwarunkowań zewnętrznych, w tym ustalonych w obowiązującym studium kierunków zagospodarowania obszaru6
T-P-56-9. Analiza uwarunkowań wewnętrznych, w tym ustaleń obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego12
T-P-6Publiczna prezentacja wyników dotychczasowej pracy3
T-P-711-14. Sporządzenie koncepcji zagospodarowania przestrzennego obszaru opracowania z uwzględniem wniosków z analiz oraz respektując ustalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego12
T-P-8Publiczna prezentacja projektu3
45
wykłady
T-W-1Współczesne problemy rozwoju i planowania miast1
T-W-2Doktryny planowania i projektowania miast w XX i XXI wieku2
T-W-3Europejskie miasta przyszłości1
T-W-4Wyznaczniki tożsamości miast3
T-W-5Przestrzeń publiczna i sztuka publiczna w mieście1
T-W-6Wyróżniające się przedsięwzięciami urbanistycznymi miasta europejskie4
T-W-7Studia krajobrazu miejskiego. Metodyki, problematyka, zakres1
T-W-8Budynki wysokie w krajobrazie miejskim1
T-W-9Parki miejskie - geneza, forma i kompozycja historycznych oraz współczesnych założeń1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Dobór osób w zespole, wybór terenu3
A-P-2Sporządzenie szkicowej inwentaryzacji Identyfikacja problemów Wykonanie dokumentacji fotograficznej10
A-P-3Wyszukanie archiwalnych materiałów źródłowych: tekstowych i ikonograficznych dotyczących zmian zachodzących na terenie opracowania w kolejnych okresach historycznych Dokonanie analizy i sporządzenie planszy obrazującej rozwój historyczny obszaru15
A-P-4Wykonanie analizy i sporządzenie mapy obrazującej: - położenie obszaru opracowania w strukturze funkcjonalno-przestrzennej miasta - położenie obszaru opracowania w stosunku do układu przyrodniczego miasta - dostepność komunikacyjną obszaru opracowania i powiązania transportowe - powiązania widokowe - ocenę ustalonych kierunków zagospodarowania przestrzennego w obowiązującym Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Szczecin25
A-P-5Wykonanie analizy i sporządzenie map obrazujących: - inwentaryzację urbanistyczną obszaru - studium krajobrazu Wykonanie analizy ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w odniesieniu do obszaru opracowania w formie graficznej42
A-P-6Przygotowanie prezentacji multimedialnej i przedstawienie jej z omówieniem w czasie 20 minut przez każdą grupę5
A-P-7Wykonanie mapy zagospodarowania obszaru, wizualizacja projektu, opis zawierający syntetyczne wnioski z analiz oraz charakterystykę rozwiązań projektowych. Przygotowanie pracy do oddania w formie drukowanej i elektronicznej, przygotowania prezentacji końcowej47
A-P-8Przedstawienie projektu w formie multimedialnej z omówieniem w czasie 20 min przez każdą grupę. Dyskusja i podsumowanie wyników pracy3
150
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach, odpowiedzi na pytania zadane podczas wykładów, ewentualna dyskusja15
A-W-2praca własna15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające - wykłady
M-2Metody aktywizujące - seminarium
M-3Metody eksponujące - film
M-4Metody praktyczne - projekt

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena formująca - ocena postępu prac w trakcie cotygodniowych korekt i konsultacji, ocena pośrednia na seminarium po zakończeniu etapu analiz
S-2Ocena formująca: Ocena posumowująca - ocena złożonej pracy projektowej i sposobu jej prezentacji na seminarium końcowym, ocena frekwencji na wykładach

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_1A_CS1-XIV/7B_W01
Zna zakres i konstrukcję dokumentów planistycznych na poziomie gminy oraz ich przełożenia na konkretne rozwiązania funkcjonalno-przestrzenne
A_1A_W10T1A_W03, T1A_W04, T1A_W08InzA_W03C-2, C-4T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5M-2, M-4S-1, S-2
A_1A_CS1-XIV/7B_W02
Wie jak wykorzystać potencjał nieefektywnie wykorzystywanych terenów w mieście, prawidłowo dobierać program funkcjonalno-przestrzenny i zapewniać wysoką jakość życia
A_1A_W23T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05InzA_W02, InzA_W05C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_1A_CS1-XIV/7B_U01
Potrafi wykonać mapy dotyczące analiz historycznych i planistycznych, mapę koncepcji rozwiązania urbanistycznego wraz ze schematami funkconowania zespołu oraz przedstawić projekt w formie trójwymiarowej poprzez wizualizacje
A_1A_U11T1A_U03, T1A_U04, T1A_U15InzA_U07C-2, C-3T-P-1, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-7M-4S-2
A_1A_CS1-XIV/7B_U02
Potrafi projektować wielofunkcyjne zespoły miejskie z uwzględnieniem złożonych uwarunkowań, tradycji historycznej oraz regulacji wynikających z obowiązującego prawa miejscowego
A_1A_U20T1A_U08, T1A_U09, T1A_U16InzA_U03C-1, C-2, C-3, C-4T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-7, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2
A_1A_CS1-XIV/7B_U03
Potrafi prawidłowo dobrać program funkcjonalny na podstawie wykonanych analiz uwarunkowań zewnętrznych i wewnętrznych
A_1A_U22T1A_U08, T1A_U09, T1A_U15InzA_U05C-2, C-4T-P-1, T-P-4, T-P-5, T-P-7, T-W-2, T-W-3, T-W-6M-1, M-2, M-4S-1, S-2
A_1A_CS1-XIV/7B_U04
Poprzez wdrożenie ustaleń planu miejscowego w konkretne rozwiązanie przestrzenne, znając przy tym uwarunkowania i potencjał terenu, uświadamia sobie konsekwencje dokumentów planistycznych i inwestytcji budowlanych
A_1A_U23T1A_U10, T1A_U15InzA_U03, InzA_U08C-1, C-2, C-3, C-4T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-7, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-6M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_1A_CS1-XIV/7B_K01
Potrafi współpracować w czteroosobowym zespole i przygotować wspólne opracowanie, jako wynik pracy semestralnej
A_1A_K02T1A_K03C-1, C-2, C-3, C-4T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-6, T-P-7, T-P-8M-2, M-4S-1
A_1A_CS1-XIV/7B_K02
Nabywając wiedzę, umiejętności i świadomość wagi architektury i urbanistyki w wysokiej jakości życia, jest gotowy do szerzenia tej dziedziny w społeczeństwie
A_1A_K07T1A_K07C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_1A_CS1-XIV/7B_W01
Zna zakres i konstrukcję dokumentów planistycznych na poziomie gminy oraz ich przełożenia na konkretne rozwiązania funkcjonalno-przestrzenne
2,0
3,0Uwzględnienie w koncepcji zagospodarowania zasadniczych elementów ustalonych w dokumentach planistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
A_1A_CS1-XIV/7B_W02
Wie jak wykorzystać potencjał nieefektywnie wykorzystywanych terenów w mieście, prawidłowo dobierać program funkcjonalno-przestrzenny i zapewniać wysoką jakość życia
2,0
3,0Koncepcja zagospodarowania terenu spełniająca podstawowe kryteria zakresu pracy pod względem programowym i rozwiązania funkcjonalno - przestrzennego
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_1A_CS1-XIV/7B_U01
Potrafi wykonać mapy dotyczące analiz historycznych i planistycznych, mapę koncepcji rozwiązania urbanistycznego wraz ze schematami funkconowania zespołu oraz przedstawić projekt w formie trójwymiarowej poprzez wizualizacje
2,0
3,0Spełnienie wymogu formalnego zakresu pracy semestralnej
3,5
4,0
4,5
5,0
A_1A_CS1-XIV/7B_U02
Potrafi projektować wielofunkcyjne zespoły miejskie z uwzględnieniem złożonych uwarunkowań, tradycji historycznej oraz regulacji wynikających z obowiązującego prawa miejscowego
2,0
3,0Przyjęty prawidłowy program funkcjonalny, uniknięcie zasadniczych błędów w rozwiązaniu przestrzennym, uwzględnienie ustaleń dokumentów planistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
A_1A_CS1-XIV/7B_U03
Potrafi prawidłowo dobrać program funkcjonalny na podstawie wykonanych analiz uwarunkowań zewnętrznych i wewnętrznych
2,0
3,0Przyjęty w rozwiąznaiu projektowym program funkcjonalny nie kolidujący z regulacjami dokumentów planistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
A_1A_CS1-XIV/7B_U04
Poprzez wdrożenie ustaleń planu miejscowego w konkretne rozwiązanie przestrzenne, znając przy tym uwarunkowania i potencjał terenu, uświadamia sobie konsekwencje dokumentów planistycznych i inwestytcji budowlanych
2,0
3,0Rozwiązanie urbanistyczne przyjęte w projekcie semestralnym nie kolidujące zasadniczo z wnioskami z analiz
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Christopher Alexander, Język wzorców. A Pattern Language, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk, 2008, ISBN 978-83-60083-70-3
  2. Krystyna Pawłowska, Idea swojskości miasta, Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki, Kraków, 2001, ISBN 83-7242-201-X
  3. Jan Maciej Chmielewski, Teoria urbanistyki w planowaniu i projektowaniu miast, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2010, ISBN 978-83-7207-907-7
  4. Leon Krier, Architektura wspólnoty, Wydawnictwo Słowo/Obraz Terytoria, Gdańsk, 2011, ISBN 978-83-7453-054-5
  5. Kevin Lynch, Obraz miasta, Wydawnictwo Archivolta Michał Stępień, Kraków, 2011, ISBN 978-83-931118-0-0
  6. Jan Gehl, Życie między budynkami. Użytkowanie przestrzeni publicznych, Wydawnictwo RAM, Kraków, 2009, ISBN 978-83-928610-0-3
  7. Gordon Cullen, Obraz miasta. The Concise Townscape, Wydawca Ośrodek "Brama Grodzka - Teatr NN", Lublin, 2011, ISBN 978-83-61064-22-0, Wydanie skrócone
  8. Piotr Lorens, Rewitalizacja miast. Planowanie i realizacja, Politechnika Gdańska, Wydział Architektury, Gdańsk, 2010, ISBN 978-83-928905-3-9
  9. Praca zbiorowa pod redakcją Piotra Lorensa i Justyny Martyniuk-Pęczek, Wybrane zagadnienia rewitalizacji miast, Wydawnictwo Urbanista, Gdańsk, 2009, ISBN 978-83-89649-26-3
  10. Losantos Agata, Santos Quartino Daniela, Vranckx Bridges, Krajobraz miejski. Nowe trendy, nowe inspiracje, nowe rozwiązania, TMC, Warszawa, 2008, ISBN: 978-83-925890-0-6
  11. Katarzyna Pluta, Przestrzenie publiczne miast europejskich. Projektowanie urbanistyczne, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2012

Literatura dodatkowa

  1. Zbiór studiów pod redakcją Cezarego Kardasza, Julii Możdżeń, Magdaleny Spychaj, Miasto jako fenomen społeczny i kulturowy, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń, 2012, ISBN 978-83-231-2796-3
  2. Praca zbiorowa pod redakcją naukową Mikołaja Madurowicza, Wartościowanie współczesnej przestrzeni miejskiej, WEMA Wydawnictwo-Poligrafia, Warszawa, 2010, ISBN 978-83-928876-7-6
  3. Maria Lewicka, Psychologia miejsca, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, Warszawa, 2012, ISBN 978-83-7383-476-7
  4. Praca zbiorowa, Coś, które nadchodzi. Architektura XXI wieku, Fundacja Bęc Zmiana, Warszawa, 2011, ISBN 978-83-62418-12-1
  5. Andrzej Majer, Socjologia i przestrzeń miejska, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2011, ISBN 978-83-01-16328-0
  6. Ewa Rewers, Post-Polis. Wstęp do filozofii ponowoczesnego miasta, UNIVERSITAS, Kraków, 2005, ISBN 83-242-0351-6

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1TRANSFORMACJA I ODNOWA NADWODNYCH OBSZARÓW MIEJSKICH Koncepcja zagospodarowania przestrzennego zdegradowanej nadwodnej przestrzeni Szczecina w oparciu o analizy historyczne i planistyczne z uwzględnieniem ustaleń obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego: 1. Wprowadzenie do zajęć, ustalenie zasad realizacji, podział na grupy projektowe3
T-P-22. Wizja lokalna3
T-P-33. Analizy historyczne3
T-P-44-5. Analiza uwarunkowań zewnętrznych, w tym ustalonych w obowiązującym studium kierunków zagospodarowania obszaru6
T-P-56-9. Analiza uwarunkowań wewnętrznych, w tym ustaleń obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego12
T-P-6Publiczna prezentacja wyników dotychczasowej pracy3
T-P-711-14. Sporządzenie koncepcji zagospodarowania przestrzennego obszaru opracowania z uwzględniem wniosków z analiz oraz respektując ustalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego12
T-P-8Publiczna prezentacja projektu3
45

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Współczesne problemy rozwoju i planowania miast1
T-W-2Doktryny planowania i projektowania miast w XX i XXI wieku2
T-W-3Europejskie miasta przyszłości1
T-W-4Wyznaczniki tożsamości miast3
T-W-5Przestrzeń publiczna i sztuka publiczna w mieście1
T-W-6Wyróżniające się przedsięwzięciami urbanistycznymi miasta europejskie4
T-W-7Studia krajobrazu miejskiego. Metodyki, problematyka, zakres1
T-W-8Budynki wysokie w krajobrazie miejskim1
T-W-9Parki miejskie - geneza, forma i kompozycja historycznych oraz współczesnych założeń1
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Dobór osób w zespole, wybór terenu3
A-P-2Sporządzenie szkicowej inwentaryzacji Identyfikacja problemów Wykonanie dokumentacji fotograficznej10
A-P-3Wyszukanie archiwalnych materiałów źródłowych: tekstowych i ikonograficznych dotyczących zmian zachodzących na terenie opracowania w kolejnych okresach historycznych Dokonanie analizy i sporządzenie planszy obrazującej rozwój historyczny obszaru15
A-P-4Wykonanie analizy i sporządzenie mapy obrazującej: - położenie obszaru opracowania w strukturze funkcjonalno-przestrzennej miasta - położenie obszaru opracowania w stosunku do układu przyrodniczego miasta - dostepność komunikacyjną obszaru opracowania i powiązania transportowe - powiązania widokowe - ocenę ustalonych kierunków zagospodarowania przestrzennego w obowiązującym Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Szczecin25
A-P-5Wykonanie analizy i sporządzenie map obrazujących: - inwentaryzację urbanistyczną obszaru - studium krajobrazu Wykonanie analizy ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w odniesieniu do obszaru opracowania w formie graficznej42
A-P-6Przygotowanie prezentacji multimedialnej i przedstawienie jej z omówieniem w czasie 20 minut przez każdą grupę5
A-P-7Wykonanie mapy zagospodarowania obszaru, wizualizacja projektu, opis zawierający syntetyczne wnioski z analiz oraz charakterystykę rozwiązań projektowych. Przygotowanie pracy do oddania w formie drukowanej i elektronicznej, przygotowania prezentacji końcowej47
A-P-8Przedstawienie projektu w formie multimedialnej z omówieniem w czasie 20 min przez każdą grupę. Dyskusja i podsumowanie wyników pracy3
150
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach, odpowiedzi na pytania zadane podczas wykładów, ewentualna dyskusja15
A-W-2praca własna15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_CS1-XIV/7B_W01Zna zakres i konstrukcję dokumentów planistycznych na poziomie gminy oraz ich przełożenia na konkretne rozwiązania funkcjonalno-przestrzenne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_W10zna ogólne ramy systemu planowania w Polsce, jego uwarunkowania prawne i proces powstawania miejscowego prawa przestrzennego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności racjonalnego kształtowania zwartych struktur miejskich z wykorzystaniem obszarów zdegradowanych, nieużytkowanych lub ekstensywnie uzytkowanych
C-4Nabycie umiejętności posługiwania się prawem miejscowym poprzez wdrażanie regulacji planu miejscowego w konkretną wizję przestrzenno-krajobrazową dla wybranego fragmentu miasta
Treści programoweT-P-1TRANSFORMACJA I ODNOWA NADWODNYCH OBSZARÓW MIEJSKICH Koncepcja zagospodarowania przestrzennego zdegradowanej nadwodnej przestrzeni Szczecina w oparciu o analizy historyczne i planistyczne z uwzględnieniem ustaleń obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego: 1. Wprowadzenie do zajęć, ustalenie zasad realizacji, podział na grupy projektowe
T-P-22. Wizja lokalna
T-P-33. Analizy historyczne
T-P-44-5. Analiza uwarunkowań zewnętrznych, w tym ustalonych w obowiązującym studium kierunków zagospodarowania obszaru
T-P-56-9. Analiza uwarunkowań wewnętrznych, w tym ustaleń obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące - seminarium
M-4Metody praktyczne - projekt
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca - ocena postępu prac w trakcie cotygodniowych korekt i konsultacji, ocena pośrednia na seminarium po zakończeniu etapu analiz
S-2Ocena formująca: Ocena posumowująca - ocena złożonej pracy projektowej i sposobu jej prezentacji na seminarium końcowym, ocena frekwencji na wykładach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Uwzględnienie w koncepcji zagospodarowania zasadniczych elementów ustalonych w dokumentach planistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_CS1-XIV/7B_W02Wie jak wykorzystać potencjał nieefektywnie wykorzystywanych terenów w mieście, prawidłowo dobierać program funkcjonalno-przestrzenny i zapewniać wysoką jakość życia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_W23zna w podstawowym zakresie nowoczesne materiały i technologie, współczesne realizacje oraz najnowsze trendy we współczesnej architekturze i urbanistyce
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Poszerzenie wiedzy o aktualnych problemach miast, współczesnych doktrynach urbanistycznych i panujących trendach w działaniach na rzecz renesansu miast
C-2Nabycie umiejętności racjonalnego kształtowania zwartych struktur miejskich z wykorzystaniem obszarów zdegradowanych, nieużytkowanych lub ekstensywnie uzytkowanych
C-3Nabycie umiejętności tworzenia wysokiej jakości środowiska miejskiego i przyjaznej, o indywidualnych cechach krajobrazu przestrzeni, dostosowanej do współczesnych potrzeb
Treści programoweT-W-1Współczesne problemy rozwoju i planowania miast
T-W-2Doktryny planowania i projektowania miast w XX i XXI wieku
T-W-3Europejskie miasta przyszłości
T-W-4Wyznaczniki tożsamości miast
T-W-5Przestrzeń publiczna i sztuka publiczna w mieście
T-W-6Wyróżniające się przedsięwzięciami urbanistycznymi miasta europejskie
T-W-7Studia krajobrazu miejskiego. Metodyki, problematyka, zakres
T-W-8Budynki wysokie w krajobrazie miejskim
T-W-9Parki miejskie - geneza, forma i kompozycja historycznych oraz współczesnych założeń
Metody nauczaniaM-1Metody podające - wykłady
M-2Metody aktywizujące - seminarium
M-3Metody eksponujące - film
M-4Metody praktyczne - projekt
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca - ocena postępu prac w trakcie cotygodniowych korekt i konsultacji, ocena pośrednia na seminarium po zakończeniu etapu analiz
S-2Ocena formująca: Ocena posumowująca - ocena złożonej pracy projektowej i sposobu jej prezentacji na seminarium końcowym, ocena frekwencji na wykładach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Koncepcja zagospodarowania terenu spełniająca podstawowe kryteria zakresu pracy pod względem programowym i rozwiązania funkcjonalno - przestrzennego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_CS1-XIV/7B_U01Potrafi wykonać mapy dotyczące analiz historycznych i planistycznych, mapę koncepcji rozwiązania urbanistycznego wraz ze schematami funkconowania zespołu oraz przedstawić projekt w formie trójwymiarowej poprzez wizualizacje
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_U11potrafi przedstawić rozwiązanie w atrakcyjnej formie graficznej i w formie prezentacji multimedialnej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności racjonalnego kształtowania zwartych struktur miejskich z wykorzystaniem obszarów zdegradowanych, nieużytkowanych lub ekstensywnie uzytkowanych
C-3Nabycie umiejętności tworzenia wysokiej jakości środowiska miejskiego i przyjaznej, o indywidualnych cechach krajobrazu przestrzeni, dostosowanej do współczesnych potrzeb
Treści programoweT-P-1TRANSFORMACJA I ODNOWA NADWODNYCH OBSZARÓW MIEJSKICH Koncepcja zagospodarowania przestrzennego zdegradowanej nadwodnej przestrzeni Szczecina w oparciu o analizy historyczne i planistyczne z uwzględnieniem ustaleń obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego: 1. Wprowadzenie do zajęć, ustalenie zasad realizacji, podział na grupy projektowe
T-P-33. Analizy historyczne
T-P-44-5. Analiza uwarunkowań zewnętrznych, w tym ustalonych w obowiązującym studium kierunków zagospodarowania obszaru
T-P-56-9. Analiza uwarunkowań wewnętrznych, w tym ustaleń obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
T-P-711-14. Sporządzenie koncepcji zagospodarowania przestrzennego obszaru opracowania z uwzględniem wniosków z analiz oraz respektując ustalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
Metody nauczaniaM-4Metody praktyczne - projekt
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena posumowująca - ocena złożonej pracy projektowej i sposobu jej prezentacji na seminarium końcowym, ocena frekwencji na wykładach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Spełnienie wymogu formalnego zakresu pracy semestralnej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_CS1-XIV/7B_U02Potrafi projektować wielofunkcyjne zespoły miejskie z uwzględnieniem złożonych uwarunkowań, tradycji historycznej oraz regulacji wynikających z obowiązującego prawa miejscowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_U20potrafi projektować wielofunkcyjne zespoły urbanistyczne w skali miejskiej z uwzględnieniem złożonych uwarunkowań
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Cel przedmiotuC-1Poszerzenie wiedzy o aktualnych problemach miast, współczesnych doktrynach urbanistycznych i panujących trendach w działaniach na rzecz renesansu miast
C-2Nabycie umiejętności racjonalnego kształtowania zwartych struktur miejskich z wykorzystaniem obszarów zdegradowanych, nieużytkowanych lub ekstensywnie uzytkowanych
C-3Nabycie umiejętności tworzenia wysokiej jakości środowiska miejskiego i przyjaznej, o indywidualnych cechach krajobrazu przestrzeni, dostosowanej do współczesnych potrzeb
C-4Nabycie umiejętności posługiwania się prawem miejscowym poprzez wdrażanie regulacji planu miejscowego w konkretną wizję przestrzenno-krajobrazową dla wybranego fragmentu miasta
Treści programoweT-P-1TRANSFORMACJA I ODNOWA NADWODNYCH OBSZARÓW MIEJSKICH Koncepcja zagospodarowania przestrzennego zdegradowanej nadwodnej przestrzeni Szczecina w oparciu o analizy historyczne i planistyczne z uwzględnieniem ustaleń obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego: 1. Wprowadzenie do zajęć, ustalenie zasad realizacji, podział na grupy projektowe
T-P-22. Wizja lokalna
T-P-33. Analizy historyczne
T-P-44-5. Analiza uwarunkowań zewnętrznych, w tym ustalonych w obowiązującym studium kierunków zagospodarowania obszaru
T-P-56-9. Analiza uwarunkowań wewnętrznych, w tym ustaleń obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
T-P-711-14. Sporządzenie koncepcji zagospodarowania przestrzennego obszaru opracowania z uwzględniem wniosków z analiz oraz respektując ustalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
T-W-2Doktryny planowania i projektowania miast w XX i XXI wieku
T-W-3Europejskie miasta przyszłości
T-W-4Wyznaczniki tożsamości miast
T-W-5Przestrzeń publiczna i sztuka publiczna w mieście
T-W-6Wyróżniające się przedsięwzięciami urbanistycznymi miasta europejskie
T-W-7Studia krajobrazu miejskiego. Metodyki, problematyka, zakres
T-W-8Budynki wysokie w krajobrazie miejskim
T-W-9Parki miejskie - geneza, forma i kompozycja historycznych oraz współczesnych założeń
Metody nauczaniaM-1Metody podające - wykłady
M-2Metody aktywizujące - seminarium
M-3Metody eksponujące - film
M-4Metody praktyczne - projekt
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca - ocena postępu prac w trakcie cotygodniowych korekt i konsultacji, ocena pośrednia na seminarium po zakończeniu etapu analiz
S-2Ocena formująca: Ocena posumowująca - ocena złożonej pracy projektowej i sposobu jej prezentacji na seminarium końcowym, ocena frekwencji na wykładach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Przyjęty prawidłowy program funkcjonalny, uniknięcie zasadniczych błędów w rozwiązaniu przestrzennym, uwzględnienie ustaleń dokumentów planistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_CS1-XIV/7B_U03Potrafi prawidłowo dobrać program funkcjonalny na podstawie wykonanych analiz uwarunkowań zewnętrznych i wewnętrznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_U22w planowaniu przestrzennym potrafi wartościować tereny i decydować o ich przeznaczeniu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności racjonalnego kształtowania zwartych struktur miejskich z wykorzystaniem obszarów zdegradowanych, nieużytkowanych lub ekstensywnie uzytkowanych
C-4Nabycie umiejętności posługiwania się prawem miejscowym poprzez wdrażanie regulacji planu miejscowego w konkretną wizję przestrzenno-krajobrazową dla wybranego fragmentu miasta
Treści programoweT-P-1TRANSFORMACJA I ODNOWA NADWODNYCH OBSZARÓW MIEJSKICH Koncepcja zagospodarowania przestrzennego zdegradowanej nadwodnej przestrzeni Szczecina w oparciu o analizy historyczne i planistyczne z uwzględnieniem ustaleń obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego: 1. Wprowadzenie do zajęć, ustalenie zasad realizacji, podział na grupy projektowe
T-P-44-5. Analiza uwarunkowań zewnętrznych, w tym ustalonych w obowiązującym studium kierunków zagospodarowania obszaru
T-P-56-9. Analiza uwarunkowań wewnętrznych, w tym ustaleń obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
T-P-711-14. Sporządzenie koncepcji zagospodarowania przestrzennego obszaru opracowania z uwzględniem wniosków z analiz oraz respektując ustalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
T-W-2Doktryny planowania i projektowania miast w XX i XXI wieku
T-W-3Europejskie miasta przyszłości
T-W-6Wyróżniające się przedsięwzięciami urbanistycznymi miasta europejskie
Metody nauczaniaM-1Metody podające - wykłady
M-2Metody aktywizujące - seminarium
M-4Metody praktyczne - projekt
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca - ocena postępu prac w trakcie cotygodniowych korekt i konsultacji, ocena pośrednia na seminarium po zakończeniu etapu analiz
S-2Ocena formująca: Ocena posumowująca - ocena złożonej pracy projektowej i sposobu jej prezentacji na seminarium końcowym, ocena frekwencji na wykładach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Przyjęty w rozwiąznaiu projektowym program funkcjonalny nie kolidujący z regulacjami dokumentów planistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_CS1-XIV/7B_U04Poprzez wdrożenie ustaleń planu miejscowego w konkretne rozwiązanie przestrzenne, znając przy tym uwarunkowania i potencjał terenu, uświadamia sobie konsekwencje dokumentów planistycznych i inwestytcji budowlanych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_U23uświadamia sobie różnego rodzaju konsekwencje dokumentów planistycznych i inwestycji budowlanych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Poszerzenie wiedzy o aktualnych problemach miast, współczesnych doktrynach urbanistycznych i panujących trendach w działaniach na rzecz renesansu miast
C-2Nabycie umiejętności racjonalnego kształtowania zwartych struktur miejskich z wykorzystaniem obszarów zdegradowanych, nieużytkowanych lub ekstensywnie uzytkowanych
C-3Nabycie umiejętności tworzenia wysokiej jakości środowiska miejskiego i przyjaznej, o indywidualnych cechach krajobrazu przestrzeni, dostosowanej do współczesnych potrzeb
C-4Nabycie umiejętności posługiwania się prawem miejscowym poprzez wdrażanie regulacji planu miejscowego w konkretną wizję przestrzenno-krajobrazową dla wybranego fragmentu miasta
Treści programoweT-P-1TRANSFORMACJA I ODNOWA NADWODNYCH OBSZARÓW MIEJSKICH Koncepcja zagospodarowania przestrzennego zdegradowanej nadwodnej przestrzeni Szczecina w oparciu o analizy historyczne i planistyczne z uwzględnieniem ustaleń obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego: 1. Wprowadzenie do zajęć, ustalenie zasad realizacji, podział na grupy projektowe
T-P-22. Wizja lokalna
T-P-33. Analizy historyczne
T-P-44-5. Analiza uwarunkowań zewnętrznych, w tym ustalonych w obowiązującym studium kierunków zagospodarowania obszaru
T-P-56-9. Analiza uwarunkowań wewnętrznych, w tym ustaleń obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
T-P-711-14. Sporządzenie koncepcji zagospodarowania przestrzennego obszaru opracowania z uwzględniem wniosków z analiz oraz respektując ustalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
T-W-1Współczesne problemy rozwoju i planowania miast
T-W-2Doktryny planowania i projektowania miast w XX i XXI wieku
T-W-3Europejskie miasta przyszłości
T-W-6Wyróżniające się przedsięwzięciami urbanistycznymi miasta europejskie
Metody nauczaniaM-1Metody podające - wykłady
M-2Metody aktywizujące - seminarium
M-3Metody eksponujące - film
M-4Metody praktyczne - projekt
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca - ocena postępu prac w trakcie cotygodniowych korekt i konsultacji, ocena pośrednia na seminarium po zakończeniu etapu analiz
S-2Ocena formująca: Ocena posumowująca - ocena złożonej pracy projektowej i sposobu jej prezentacji na seminarium końcowym, ocena frekwencji na wykładach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozwiązanie urbanistyczne przyjęte w projekcie semestralnym nie kolidujące zasadniczo z wnioskami z analiz
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_CS1-XIV/7B_K01Potrafi współpracować w czteroosobowym zespole i przygotować wspólne opracowanie, jako wynik pracy semestralnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_K02jest gotowy do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
Cel przedmiotuC-1Poszerzenie wiedzy o aktualnych problemach miast, współczesnych doktrynach urbanistycznych i panujących trendach w działaniach na rzecz renesansu miast
C-2Nabycie umiejętności racjonalnego kształtowania zwartych struktur miejskich z wykorzystaniem obszarów zdegradowanych, nieużytkowanych lub ekstensywnie uzytkowanych
C-3Nabycie umiejętności tworzenia wysokiej jakości środowiska miejskiego i przyjaznej, o indywidualnych cechach krajobrazu przestrzeni, dostosowanej do współczesnych potrzeb
C-4Nabycie umiejętności posługiwania się prawem miejscowym poprzez wdrażanie regulacji planu miejscowego w konkretną wizję przestrzenno-krajobrazową dla wybranego fragmentu miasta
Treści programoweT-P-1TRANSFORMACJA I ODNOWA NADWODNYCH OBSZARÓW MIEJSKICH Koncepcja zagospodarowania przestrzennego zdegradowanej nadwodnej przestrzeni Szczecina w oparciu o analizy historyczne i planistyczne z uwzględnieniem ustaleń obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego: 1. Wprowadzenie do zajęć, ustalenie zasad realizacji, podział na grupy projektowe
T-P-22. Wizja lokalna
T-P-33. Analizy historyczne
T-P-44-5. Analiza uwarunkowań zewnętrznych, w tym ustalonych w obowiązującym studium kierunków zagospodarowania obszaru
T-P-56-9. Analiza uwarunkowań wewnętrznych, w tym ustaleń obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
T-P-6Publiczna prezentacja wyników dotychczasowej pracy
T-P-711-14. Sporządzenie koncepcji zagospodarowania przestrzennego obszaru opracowania z uwzględniem wniosków z analiz oraz respektując ustalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
T-P-8Publiczna prezentacja projektu
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące - seminarium
M-4Metody praktyczne - projekt
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca - ocena postępu prac w trakcie cotygodniowych korekt i konsultacji, ocena pośrednia na seminarium po zakończeniu etapu analiz
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_CS1-XIV/7B_K02Nabywając wiedzę, umiejętności i świadomość wagi architektury i urbanistyki w wysokiej jakości życia, jest gotowy do szerzenia tej dziedziny w społeczeństwie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_K07popularyzuje wiedzę o architekturze i urbanistyce
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Cel przedmiotuC-1Poszerzenie wiedzy o aktualnych problemach miast, współczesnych doktrynach urbanistycznych i panujących trendach w działaniach na rzecz renesansu miast
C-2Nabycie umiejętności racjonalnego kształtowania zwartych struktur miejskich z wykorzystaniem obszarów zdegradowanych, nieużytkowanych lub ekstensywnie uzytkowanych
C-3Nabycie umiejętności tworzenia wysokiej jakości środowiska miejskiego i przyjaznej, o indywidualnych cechach krajobrazu przestrzeni, dostosowanej do współczesnych potrzeb
Treści programoweT-W-1Współczesne problemy rozwoju i planowania miast
T-W-2Doktryny planowania i projektowania miast w XX i XXI wieku
T-W-3Europejskie miasta przyszłości
T-W-4Wyznaczniki tożsamości miast
T-W-5Przestrzeń publiczna i sztuka publiczna w mieście
T-W-6Wyróżniające się przedsięwzięciami urbanistycznymi miasta europejskie
T-W-7Studia krajobrazu miejskiego. Metodyki, problematyka, zakres
T-W-8Budynki wysokie w krajobrazie miejskim
T-W-9Parki miejskie - geneza, forma i kompozycja historycznych oraz współczesnych założeń
Metody nauczaniaM-1Metody podające - wykłady
M-2Metody aktywizujące - seminarium
M-3Metody eksponujące - film
M-4Metody praktyczne - projekt
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca - ocena postępu prac w trakcie cotygodniowych korekt i konsultacji, ocena pośrednia na seminarium po zakończeniu etapu analiz
S-2Ocena formująca: Ocena posumowująca - ocena złożonej pracy projektowej i sposobu jej prezentacji na seminarium końcowym, ocena frekwencji na wykładach