Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | A_2A_BS2-VII/2x_U01 | Jest w stanie wypracować własną metodę projektowania i kreatywnie ją wdrażać na przykładzie wykonanej pracy semestralnej oraz prowadzić dyskurs o adekwatności zastosowanej metodyki pracy oraz przyjętych rozwiązań projektowych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | A_2A_U02 | prezentuje autorskie koncepcje oraz rozwiązania projektowe i planistyczne w atrakcyjny sposób (grafika, prezentacje) |
---|
A_2A_U06 | w projektowaniu i planowaniu określa problemy i dokonuje ich hierarchizacji |
A_2A_U07 | potrafi wykonać projekt typowy, jest przygotowany do współtworzenia rozwiązań systemowych |
A_2A_U08 | potrafi aranżować reprezentacyjną przestrzeń miej-ską, większe założenia przestrzenne i krajobrazowe |
A_2A_U09 | potrafi rozwiązywać funkcję budynków nietypowych, specjalnego przeznaczenia |
A_2A_U10 | potrafi projektować obiekty o dużym stopniu złożoności i zespoły obiektów o skomplikowanych powiązanniach funkcjonalnych |
A_2A_U13 | w projektowaniu i planowaniu trafnie odczytuje związki funkcjonalne i formalne w przestrzeni, har-monijnie włącza autorskie rozwiązania w istniejące struktury |
A_2A_U17 | ma umiejętność samokształcenia się, w swoich opracowaniach wykorzystuje informację techniczną, różnego rodzaju bazy danych, Internet itd. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U03 | potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych |
T2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_U05 | potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia |
T2A_U06 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T2A_U11 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
T2A_U14 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich |
T2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T2A_U17 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
T2A_U19 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
---|
InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
Cel przedmiotu | C-1 | C1. Ukształtowanie umiejętności stawiania tez naukowych i formułowania metod badawczych w zakresie projektowania architektonicznego, w kontekście przyszłej, magisterskiej pracy dyplomowej |
---|
Treści programowe | T-P-2 | Omówienie metodyki pracy naukowej i określenie wstępnego harmonogramu prac projektowych |
---|
T-P-3 | Wykonanie szeregu analiz i prac inwentaryzacyjnych prowadzących do zdefiniowania problemów projektowych |
T-P-4 | Prowadzenie wariantowych symulacji przestrzennych, materiałowych, technologicznych w postacji modelowania, wizualizacji, makiet wirtualnych z uwypukleniem wniosków projektowych |
T-P-5 | Wykonanie wariantowych projektów koncepcyjnych z uwzględnieniem części opisowej (bibliografia, projekty referencyjne) |
Metody nauczania | M-1 | metoda projektów, ćwiczenia i seminaria |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: ocena kompletności i jakości projektu semestralnego jako podstawa do kontynuacji w formie przyszłej pracy dyplomowej |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Wykonanie czytelnego opracowania projektowego noszącego znamiona twórczej kreacji dzieła w wymaganym zakresie i minimalnych standardach określonych przez prowadzącego |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |