Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura i urbanistyka (S3)
Sylabus przedmiotu Teorie naukowe w urbanistyce:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura i urbanistyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Teorie naukowe w urbanistyce | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Architektury i Planowania Przestrzennego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Waldemar Marzęcki <Waldemar.Marzecki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Waldemar Marzęcki <Waldemar.Marzecki@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończone studia 2 stopnia lub jednolite magisterskie |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie się z historycznymi i współczesnymi teoriami urbanistycznymi |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Spotkania seminaryjne, na których będą prezentowane przez studentów i dyskutowane wybrane teorie naukowe dotyczące urbanistyki. | 5 |
5 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Teorie rozwoju struktur przestrzennych miast. | 1 |
T-W-2 | Ciągłość kulturowa przestrzeni miejskiej | 1 |
T-W-3 | Teorie analizy kompozycyjnej układów przestrzennych | 1 |
T-W-4 | Teorie idealizmu urbanistycznego | 1 |
T-W-5 | Klasycyzujące teorie przekształcania przestrzeni miejskich | 1 |
5 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Przygotowanie do zajęć seminaryjnych | 3 |
A-S-2 | Czytanie wskazanej literatury | 6 |
A-S-3 | Przygotowanie prezentacji | 3 |
12 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 5 |
A-W-2 | Samodzielne studiowanie literatury przedmiotu | 10 |
A-W-3 | Samodzielne przygotowanie konspektu z wykładów celem ich zaliczenia | 3 |
18 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podająca - wykład informacyjny |
M-2 | Prezentacja |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin ustny |
S-2 | Ocena formująca: Ocena za prezentację i dyskusję |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AU_3A_S3/C-02_W01 Przyswojenie wiedzy na temat wybranych teorii naukowych dotyczących zagadnień urbanistycznych | AU_3A_W02, AU_3A_W04 | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AU_3A_S3/C-02_U01 Student powinien potrafić samodzielnie formułować własne wytyczne dotyczące zasad prawidłowego kształtowania przestrzeni miejskiej. | AU_3A_U03, AU_3A_U05, AU_3A_U09, AU_3A_U10 | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-S-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AU_3A_S3/C-02_K01 Student zdobędzie umiejętność stosowania wiedzy dotyczącej teorii naukowych związanych zagadnieniami urbanistycznymi w praktyce zawodowej i naukowej. | AU_3A_K01, AU_3A_K02, AU_3A_K03 | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-S-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_3A_S3/C-02_W01 Przyswojenie wiedzy na temat wybranych teorii naukowych dotyczących zagadnień urbanistycznych | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym przyswoił wiedzę z zakresu teorii naukowych w urbanistyce | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_3A_S3/C-02_U01 Student powinien potrafić samodzielnie formułować własne wytyczne dotyczące zasad prawidłowego kształtowania przestrzeni miejskiej. | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym opanował zdolność formowania teoretycznych założeń dotyczących problematyki urbanistycznej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_3A_S3/C-02_K01 Student zdobędzie umiejętność stosowania wiedzy dotyczącej teorii naukowych związanych zagadnieniami urbanistycznymi w praktyce zawodowej i naukowej. | 2,0 | |
3,0 | Student wykorzystuje w zadawalający sposób zdobytą wiedzę. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Chmielewski Jan, Teoria urbanistyki w projektowaniu i planowaniu miast, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2001
- Bagiński E. (red.), Techniki i metody badawcze w planowaniu przestrzennym, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 1997
- Ostrowski W., Wprowadzenie do historii budowy miast, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 1996
- Wejchert K., Elementy kompozycji urbanistycznej, Arkady, Warszawa, 1974
- Lorens P., Nowy Urbanizm jako strategia strukturalizacji amorficznych przestrzeni podmiejskich, Biblioteka Urbanisty”, 7, Urbanista, Warszawa, 2005
Literatura dodatkowa
- Hall E.T., Ukryty wymiar, PIW, Wrszawa, 1976