Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura i urbanistyka (S3)
Sylabus przedmiotu Architektura proekologiczna:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura i urbanistyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Architektura proekologiczna | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Architektury i Planowania Przestrzennego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marek Wołoszyn <Marek.Woloszyn@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Marek Wołoszyn <Marek.Woloszyn@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość zagadnień na poziomie studiów S2. Zainteresowanie pracą naukową. Znajomość języka obcego umożliwiająca studiowanie literatury światowej z zakresu tematyki doktoratu. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zaznajomienie studentów z koniecznością zmiany priorytetów przy projektowaniu na zasadach zrównoważonych |
C-2 | Wykazanie jak nowe proekologiczne aspekty wpływają na decyzje projektowe. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | PROJEKTOWANIE REWITALIZACJI ZABUDOWY CZYNSZOWEJ Z UWZGLĘDNIENIEM UWARUNKOWAŃ EKOLOGICZNYCH - wykład | 2 |
T-S-2 | Gospodarka przestrzenią i strukturami zbudowanymi w procesie rewitalizacji - seminarium 1 | 2 |
T-S-3 | Zagadnienia społeczne i psychologiczne w procesie rewitalizacji - seminarium 2 | 2 |
T-S-4 | OPTYMALIZACJA ROZWIĄZAŃ PROEKOLOGICZNYCH W OBIEKTACH ARCHITEKTONICZNYCH - wykład | 2 |
T-S-5 | Analiza proekologiczna ukończonych projektów (ich wady i zalety) - seminarium 1 | 2 |
T-S-6 | Propozycje zmian urbanistycznych i architektonicznych w celu optymalizacji ekologicznej - seminarium 2 | 2 |
T-S-7 | Ponowna analiza proekologiczna zmienionych projektów, wnioski - seminarium 3 | 2 |
T-S-8 | ANALIZA OSIEDLI DOMÓW JEDNORODZINNYCH W ASPEKCIE KSZTAŁTOWANIA WIĘZI SPOŁECZYCH - wykład | 2 |
T-S-9 | Projekt urbanistyczny zespołu osiedli zabudowy jednorodzinnej - seminarium 1 | 2 |
T-S-10 | Projekt urbanistyczny zabudowy gniazdowej - seminarium 2 | 2 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 20 |
A-S-2 | Bieżące utrwalanie materiału wykładowego | 30 |
A-S-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 10 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład multimedialny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena na podstawie przygotowanego opracowania na zadany temat |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AU_3A_S3/C-06_W01 Poznanie zasad zrównoważonego rozwoju i ich wpływu na procesy projektowe w nowych i rewitalizowanych obiektach | AU_3A_W02, AU_3A_W03 | — | C-1, C-2 | T-S-1, T-S-4, T-S-5, T-S-6, T-S-8, T-S-7, T-S-9, T-S-2, T-S-3, T-S-10 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AU_3A_S3/C-06_U01 Nabycie umiejętności uwzględniania i stosowania zasad architektury proekologicznej | AU_3A_U01, AU_3A_U02, AU_3A_U08, AU_3A_U09, AU_3A_U10, AU_3A_U11 | — | C-1, C-2 | T-S-1, T-S-4, T-S-5, T-S-6, T-S-8, T-S-7, T-S-9, T-S-2, T-S-3, T-S-10 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AU_3A_S3/C-06_K01 Udział w procesie projektowym grup społecznych. Projektowanie współuczestniczące | AU_3A_K02, AU_3A_K03, AU_3A_K05 | — | C-1, C-2 | T-S-1, T-S-4, T-S-5, T-S-6, T-S-8, T-S-7, T-S-9, T-S-2, T-S-3, T-S-10 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_3A_S3/C-06_W01 Poznanie zasad zrównoważonego rozwoju i ich wpływu na procesy projektowe w nowych i rewitalizowanych obiektach | 2,0 | |
3,0 | Doktorant zna zasady zrównoważonego rozwoju i ich wpływ na architekturę | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_3A_S3/C-06_U01 Nabycie umiejętności uwzględniania i stosowania zasad architektury proekologicznej | 2,0 | |
3,0 | Potrafi sformułować podstawowe tezy dotyczące budownictwa proekologicznego i energooszczędnego, a także zna konsekwencje dla procesu projektowego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_3A_S3/C-06_K01 Udział w procesie projektowym grup społecznych. Projektowanie współuczestniczące | 2,0 | |
3,0 | Doktorant zostaje uwrażliwiony na czynnik – więzi społecznych, który winien być jednym z priorytetów w podejmowaniu decyzji projektowych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Pearce A.R., Yong H.A., Sustainable buildings and infrastructure, Routledge, London, New Jork, 2012
- Wołoszyn M. A., Ekorewitalizacja. Zagadnienia architektoniczne, EXEMPLUM, Poznań, 2013