Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura i urbanistyka (S3)

Sylabus przedmiotu Konsultacje opiekuna naukowego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura i urbanistyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Konsultacje opiekuna naukowego
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Architektury i Planowania Przestrzennego
Nauczyciel odpowiedzialny Marek Czyński <Marek.Czynski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Piotr Arlet <Piotr.Arlet@zut.edu.pl>, Marek Czyński <Marek.Czynski@zut.edu.pl>, Krystyna Januszkiewicz <Krystyna.Januszkiewicz@zut.edu.pl>, Waldemar Marzęcki <Waldemar.Marzecki@zut.edu.pl>, Zbigniew Paszkowski <zbigniew.paszkowski@gmail.com>, Aleksandra Satkiewicz-Parczewska <asparstudio@wp.pl>, Adam Szymski <szymski@zut.edu.pl>, Grzegorz Wojtkun <drossel@zut.edu.pl>, Marek Wołoszyn <Marek.Woloszyn@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 0,0 ECTS (formy) 0,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS1 8 0,01,00zaliczenie
seminariaS2 7 0,01,00zaliczenie
seminariaS3 8 0,01,00zaliczenie
seminariaS4 7 0,01,00zaliczenie
seminariaS5 8 0,01,00zaliczenie
seminariaS6 7 0,01,00zaliczenie
seminariaS7 8 0,01,00zaliczenie
seminariaS8 7 0,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość zagadnień z zakresu problematyki rozprawy doktorskiej w dyscyplinie architektura i urbanistyka na poziomie S2 lub studiów jednolitych magisterskich. Znajomość jężyka obcego w stopniu pozwalającym na studia literatury przedmiotu.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Pogłębienie zakresu wiedzy oraz nabycie umiejętniości samodzielnego prowadzenia badań naukowych niezbędnych do przedstawienia rozprawy doktorskiej opartej na własnym oryginalnym rozwiązaniu problemu badawczego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Dyskusja nad prowadzonymi badaniami, zastosowanymi metodami i opracowanymi narzędziami badawczymi.7
7
seminaria
T-S-1Analiza uzyskanych dotychczas wyników badań. Weryfikacja zebranych materiałów badawczych. Sformułowanie problemu nowości naukowej.7
7
seminaria
T-S-1Ustalenia problematyki pracy doktorskiej. Analiza stanu wiedzy dotyczącej przedmiotu badań. Dyskusja nad literaturą przedmiotu. Określenie poznawczych i praktycznych celów badań.8
8
seminaria
T-S-1Ustalenie tematu pracy doktorskiej. Dyskusja nad zakresem, planem badań oraz wyborem metod i technik badawczych.7
7
seminaria
T-S-1Rozwijanie metodyki badań. Dyskusja nad strukturą pracy doktorskiej. Konsultacje publikacji naukowej z zakresu tematyki pracy doktorskiej.8
8
seminaria
T-S-1Weryfikacja dotychczasowych wyników badań. Sformułowanie tezy i celu rozprawy doktorsjkiej. Konsultacje konspektu rozprawy doktorskiej oraz wniosku o otwarcie przewodu doktorskiego8
8
seminaria
T-S-1Analiza opracowanych wyników badań oraz sformułowanych wniosków końcowych. Konsultacje dotyczące problematyki egzaminów doktorskich.8
8
seminaria
T-S-1Konsultacje dotyczące struktury i redakcji rozprawy doktorskiej. Wnioski dotyczące kierunku dalszych badań naukowych7
7

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Praca naukowa nad rozprawą doktorską. Przygotowanie artykułu lub referatu konferencyjnego.0
0
seminaria
A-S-1Praca własna nad rozprawą doktorską. Przygotowanie publikacji naukowych.0
0
seminaria
A-S-1Praca własna. Przegląd literatury przedmiotu. Zbieranie materiałów do badań.0
0
seminaria
A-S-1Praca własna. Przegąd literatury przedmiotu. Zbieranie materialów do badań.0
0
seminaria
A-S-1Praca własna. Przygotowanie publikacji naukowej.0
0
seminaria
A-S-1Przygotowanie konspektu rozprawy doktorskiej. Przygotowanie wniosku o otwarcie przewodu doktorskiego. Przygotowanie prezentacji tez pracy.0
0
seminaria
A-S-1Przygotowanie do egzaminów doktorskich0
0
seminaria
A-S-1Opracowanie materiałów graficznych. Redagowanie rozprawy doktorskiej0
0

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Konsultacje i dyskusja z opiekunem naukowym
M-2Samokształcenie

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena przez opiekuna naukowego kreatywności doktoranta.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena z uzyskanych wyników badań naukowych i aktywności publikacyjnej na protokołach zaliczeń jest wystawiana przez opiekuna naukowego. Do indeksu zaliczenie konsultacji wpisuje kierownik studiów doktoranckich.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_3A_S3/C-10_W01
Doktorant uzyskuje wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym, odpowiadającą prowadzonym badaniom naukowym w dyscyplinie budownictwo, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki.
AU_3A_W02, AU_3A_W03, AU_3A_W04C-1T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_3A_S3/C-10_U01
Doktorant nabywa umiejętności formułowania celów oraz tez naukowych w pracy badawczej. Potrafi sięgać do źródeł literaturowych, będących bazą do opisu stanu zagadnień, jakimi zajmuje się badawczo. Potrafi metodycznie rozwiązywać podjęte problemy naukowe. Pozyskuje umiejętności racjonalnego organizowania badań. Umie przeprowadzać badania stanowiące przedmiot jego zainteresowań naukowych. Potrafi interpretować wyniki badań i je weryfikować. Nabywa umiejętności opracowywania wyników swoich badań oraz przygotowywania publikacji naukowych. Potrafi twórczo dyskutować o problematyce prowadzonej działalności naukowo-badawczej.
AU_3A_U01, AU_3A_U02, AU_3A_U03, AU_3A_U05, AU_3A_U07, AU_3A_U08C-1T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_3A_S3/C-10_K01
Doktorant rozumie istotę i potrzebę prowadzenia badań naukowych we współczesnym społeczeństwie. Ma świadomość konieczności przestrzegania zasad etyki w pracy naukowca i nauczyciela akademickiego. Jest świadomy potrzeby poszukiwania nowych koncepcji naukowych, jakie mogą być podstawą do opracowywania innowacyjnych rozwiązań projektowych i technologicznych.
AU_3A_K01, AU_3A_K02, AU_3A_K03, AU_3A_K04, AU_3A_K05, AU_3A_K07C-1T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AU_3A_S3/C-10_W01
Doktorant uzyskuje wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym, odpowiadającą prowadzonym badaniom naukowym w dyscyplinie budownictwo, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki.
2,0
3,0Doktorant wykazuje się wiedzą na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym, odpowiadającą prowadzonym badaniom naukowym.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AU_3A_S3/C-10_U01
Doktorant nabywa umiejętności formułowania celów oraz tez naukowych w pracy badawczej. Potrafi sięgać do źródeł literaturowych, będących bazą do opisu stanu zagadnień, jakimi zajmuje się badawczo. Potrafi metodycznie rozwiązywać podjęte problemy naukowe. Pozyskuje umiejętności racjonalnego organizowania badań. Umie przeprowadzać badania stanowiące przedmiot jego zainteresowań naukowych. Potrafi interpretować wyniki badań i je weryfikować. Nabywa umiejętności opracowywania wyników swoich badań oraz przygotowywania publikacji naukowych. Potrafi twórczo dyskutować o problematyce prowadzonej działalności naukowo-badawczej.
2,0
3,0Doktorant potrafi zorganizować i prowadzić badania naukowe. Potrafi dokumentować wyniki prowadzonych badań.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AU_3A_S3/C-10_K01
Doktorant rozumie istotę i potrzebę prowadzenia badań naukowych we współczesnym społeczeństwie. Ma świadomość konieczności przestrzegania zasad etyki w pracy naukowca i nauczyciela akademickiego. Jest świadomy potrzeby poszukiwania nowych koncepcji naukowych, jakie mogą być podstawą do opracowywania innowacyjnych rozwiązań projektowych i technologicznych.
2,0
3,0Doktorant jest świadomy roli oraz udziału naukowca i jego działalności badawczej w życiu współczesnego społeczeństwa.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Literatura zgodna z tematyką przygotowywanej rozprawy doktorskiej

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Dyskusja nad prowadzonymi badaniami, zastosowanymi metodami i opracowanymi narzędziami badawczymi.7
7

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Analiza uzyskanych dotychczas wyników badań. Weryfikacja zebranych materiałów badawczych. Sformułowanie problemu nowości naukowej.7
7

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Ustalenia problematyki pracy doktorskiej. Analiza stanu wiedzy dotyczącej przedmiotu badań. Dyskusja nad literaturą przedmiotu. Określenie poznawczych i praktycznych celów badań.8
8

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Ustalenie tematu pracy doktorskiej. Dyskusja nad zakresem, planem badań oraz wyborem metod i technik badawczych.7
7

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Rozwijanie metodyki badań. Dyskusja nad strukturą pracy doktorskiej. Konsultacje publikacji naukowej z zakresu tematyki pracy doktorskiej.8
8

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Weryfikacja dotychczasowych wyników badań. Sformułowanie tezy i celu rozprawy doktorsjkiej. Konsultacje konspektu rozprawy doktorskiej oraz wniosku o otwarcie przewodu doktorskiego8
8

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Analiza opracowanych wyników badań oraz sformułowanych wniosków końcowych. Konsultacje dotyczące problematyki egzaminów doktorskich.8
8

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Konsultacje dotyczące struktury i redakcji rozprawy doktorskiej. Wnioski dotyczące kierunku dalszych badań naukowych7
7

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Praca naukowa nad rozprawą doktorską. Przygotowanie artykułu lub referatu konferencyjnego.0
0
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Praca własna nad rozprawą doktorską. Przygotowanie publikacji naukowych.0
0
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Praca własna. Przegląd literatury przedmiotu. Zbieranie materiałów do badań.0
0
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Praca własna. Przegąd literatury przedmiotu. Zbieranie materialów do badań.0
0
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Praca własna. Przygotowanie publikacji naukowej.0
0
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Przygotowanie konspektu rozprawy doktorskiej. Przygotowanie wniosku o otwarcie przewodu doktorskiego. Przygotowanie prezentacji tez pracy.0
0
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Przygotowanie do egzaminów doktorskich0
0
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Opracowanie materiałów graficznych. Redagowanie rozprawy doktorskiej0
0
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAU_3A_S3/C-10_W01Doktorant uzyskuje wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym, odpowiadającą prowadzonym badaniom naukowym w dyscyplinie budownictwo, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyAU_3A_W02Ma zaawansowaną wiedzę o charakterze szczególowym odpowiadającą prowadzonym badaniom naukowym w obszarze nauk technicznych i studiowanej dyscyplinie, obejmującej najnowsze osiągnięcia nauki
AU_3A_W03Ma wiedzę w zakresie metodyki prowadzenia badań naukowych oraz prawnych i etycznych aspektów ich prowadzenia
AU_3A_W04Ma wiedzę dotyczącą sposobów opracowywania publikacji naukowych oraz publicznej prezentacji wyników badań naukowych, a także opracowania wyników badań i naukowego wnioskowania
Cel przedmiotuC-1Pogłębienie zakresu wiedzy oraz nabycie umiejętniości samodzielnego prowadzenia badań naukowych niezbędnych do przedstawienia rozprawy doktorskiej opartej na własnym oryginalnym rozwiązaniu problemu badawczego.
Treści programoweT-S-1Ustalenia problematyki pracy doktorskiej. Analiza stanu wiedzy dotyczącej przedmiotu badań. Dyskusja nad literaturą przedmiotu. Określenie poznawczych i praktycznych celów badań.
T-S-1Ustalenie tematu pracy doktorskiej. Dyskusja nad zakresem, planem badań oraz wyborem metod i technik badawczych.
T-S-1Rozwijanie metodyki badań. Dyskusja nad strukturą pracy doktorskiej. Konsultacje publikacji naukowej z zakresu tematyki pracy doktorskiej.
T-S-1Dyskusja nad prowadzonymi badaniami, zastosowanymi metodami i opracowanymi narzędziami badawczymi.
T-S-1Weryfikacja dotychczasowych wyników badań. Sformułowanie tezy i celu rozprawy doktorsjkiej. Konsultacje konspektu rozprawy doktorskiej oraz wniosku o otwarcie przewodu doktorskiego
T-S-1Analiza uzyskanych dotychczas wyników badań. Weryfikacja zebranych materiałów badawczych. Sformułowanie problemu nowości naukowej.
T-S-1Analiza opracowanych wyników badań oraz sformułowanych wniosków końcowych. Konsultacje dotyczące problematyki egzaminów doktorskich.
T-S-1Konsultacje dotyczące struktury i redakcji rozprawy doktorskiej. Wnioski dotyczące kierunku dalszych badań naukowych
Metody nauczaniaM-1Konsultacje i dyskusja z opiekunem naukowym
M-2Samokształcenie
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena przez opiekuna naukowego kreatywności doktoranta.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena z uzyskanych wyników badań naukowych i aktywności publikacyjnej na protokołach zaliczeń jest wystawiana przez opiekuna naukowego. Do indeksu zaliczenie konsultacji wpisuje kierownik studiów doktoranckich.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant wykazuje się wiedzą na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym, odpowiadającą prowadzonym badaniom naukowym.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAU_3A_S3/C-10_U01Doktorant nabywa umiejętności formułowania celów oraz tez naukowych w pracy badawczej. Potrafi sięgać do źródeł literaturowych, będących bazą do opisu stanu zagadnień, jakimi zajmuje się badawczo. Potrafi metodycznie rozwiązywać podjęte problemy naukowe. Pozyskuje umiejętności racjonalnego organizowania badań. Umie przeprowadzać badania stanowiące przedmiot jego zainteresowań naukowych. Potrafi interpretować wyniki badań i je weryfikować. Nabywa umiejętności opracowywania wyników swoich badań oraz przygotowywania publikacji naukowych. Potrafi twórczo dyskutować o problematyce prowadzonej działalności naukowo-badawczej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyAU_3A_U01Nabywa umiejetnosci związane z metodyką i metodologią prowadzenia badań naukowych
AU_3A_U02Potrafi zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł oraz dokonywać właściwej interpretacji i selekcji tych informacji oraz ich oceny
AU_3A_U03Potrafi okreslić kierunki samokształcenia się niezbędne do realizacji celów badawczych
AU_3A_U05Potrafi dokumentować wyniki prac badawczych oraz opracowywać publikacje naukowe z respektowaniem zasad poszanowania praw autorskich
AU_3A_U07Potrafi uzasadnić racjonalność i celeowość swoich decyzji badawczych
AU_3A_U08Nabywa umiejętności prowadzenia badań naukowych z wykorzystaniem najnowszej wiedzy
Cel przedmiotuC-1Pogłębienie zakresu wiedzy oraz nabycie umiejętniości samodzielnego prowadzenia badań naukowych niezbędnych do przedstawienia rozprawy doktorskiej opartej na własnym oryginalnym rozwiązaniu problemu badawczego.
Treści programoweT-S-1Ustalenia problematyki pracy doktorskiej. Analiza stanu wiedzy dotyczącej przedmiotu badań. Dyskusja nad literaturą przedmiotu. Określenie poznawczych i praktycznych celów badań.
T-S-1Ustalenie tematu pracy doktorskiej. Dyskusja nad zakresem, planem badań oraz wyborem metod i technik badawczych.
T-S-1Rozwijanie metodyki badań. Dyskusja nad strukturą pracy doktorskiej. Konsultacje publikacji naukowej z zakresu tematyki pracy doktorskiej.
T-S-1Dyskusja nad prowadzonymi badaniami, zastosowanymi metodami i opracowanymi narzędziami badawczymi.
T-S-1Weryfikacja dotychczasowych wyników badań. Sformułowanie tezy i celu rozprawy doktorsjkiej. Konsultacje konspektu rozprawy doktorskiej oraz wniosku o otwarcie przewodu doktorskiego
T-S-1Analiza uzyskanych dotychczas wyników badań. Weryfikacja zebranych materiałów badawczych. Sformułowanie problemu nowości naukowej.
T-S-1Analiza opracowanych wyników badań oraz sformułowanych wniosków końcowych. Konsultacje dotyczące problematyki egzaminów doktorskich.
T-S-1Konsultacje dotyczące struktury i redakcji rozprawy doktorskiej. Wnioski dotyczące kierunku dalszych badań naukowych
Metody nauczaniaM-1Konsultacje i dyskusja z opiekunem naukowym
M-2Samokształcenie
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena przez opiekuna naukowego kreatywności doktoranta.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena z uzyskanych wyników badań naukowych i aktywności publikacyjnej na protokołach zaliczeń jest wystawiana przez opiekuna naukowego. Do indeksu zaliczenie konsultacji wpisuje kierownik studiów doktoranckich.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant potrafi zorganizować i prowadzić badania naukowe. Potrafi dokumentować wyniki prowadzonych badań.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAU_3A_S3/C-10_K01Doktorant rozumie istotę i potrzebę prowadzenia badań naukowych we współczesnym społeczeństwie. Ma świadomość konieczności przestrzegania zasad etyki w pracy naukowca i nauczyciela akademickiego. Jest świadomy potrzeby poszukiwania nowych koncepcji naukowych, jakie mogą być podstawą do opracowywania innowacyjnych rozwiązań projektowych i technologicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyAU_3A_K01Zna zakres posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności; rozumie potrzebę ciągłego rozwoju zawodowego
AU_3A_K02Przejawia inicjatywę w poszukiwaniu nowych idei w badaniach naukowych oraz innowacyjnych rozwiązań z zakresu studiowanej dyscypliny naukowej
AU_3A_K03Prawidłowo identyfikuje wagę pozatechnicznych aspektów działalności badawczej i projektowej oraz ocenia ich wpływ na środowisko życia człowieka
AU_3A_K04Dostrzega i formułuje problemy etyczne związane z własną pracą badawczą, publikacyjną i projektową
AU_3A_K05Uzyskuje kompetencje społeczne odnoszące się do działalności naukowo-badawczej oraz roli uczonego w społeczeństwie
AU_3A_K07Absolwent potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny.
Cel przedmiotuC-1Pogłębienie zakresu wiedzy oraz nabycie umiejętniości samodzielnego prowadzenia badań naukowych niezbędnych do przedstawienia rozprawy doktorskiej opartej na własnym oryginalnym rozwiązaniu problemu badawczego.
Treści programoweT-S-1Ustalenia problematyki pracy doktorskiej. Analiza stanu wiedzy dotyczącej przedmiotu badań. Dyskusja nad literaturą przedmiotu. Określenie poznawczych i praktycznych celów badań.
T-S-1Ustalenie tematu pracy doktorskiej. Dyskusja nad zakresem, planem badań oraz wyborem metod i technik badawczych.
T-S-1Rozwijanie metodyki badań. Dyskusja nad strukturą pracy doktorskiej. Konsultacje publikacji naukowej z zakresu tematyki pracy doktorskiej.
T-S-1Dyskusja nad prowadzonymi badaniami, zastosowanymi metodami i opracowanymi narzędziami badawczymi.
T-S-1Weryfikacja dotychczasowych wyników badań. Sformułowanie tezy i celu rozprawy doktorsjkiej. Konsultacje konspektu rozprawy doktorskiej oraz wniosku o otwarcie przewodu doktorskiego
T-S-1Analiza uzyskanych dotychczas wyników badań. Weryfikacja zebranych materiałów badawczych. Sformułowanie problemu nowości naukowej.
T-S-1Analiza opracowanych wyników badań oraz sformułowanych wniosków końcowych. Konsultacje dotyczące problematyki egzaminów doktorskich.
T-S-1Konsultacje dotyczące struktury i redakcji rozprawy doktorskiej. Wnioski dotyczące kierunku dalszych badań naukowych
Metody nauczaniaM-1Konsultacje i dyskusja z opiekunem naukowym
M-2Samokształcenie
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena przez opiekuna naukowego kreatywności doktoranta.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena z uzyskanych wyników badań naukowych i aktywności publikacyjnej na protokołach zaliczeń jest wystawiana przez opiekuna naukowego. Do indeksu zaliczenie konsultacji wpisuje kierownik studiów doktoranckich.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant jest świadomy roli oraz udziału naukowca i jego działalności badawczej w życiu współczesnego społeczeństwa.
3,5
4,0
4,5
5,0