Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | B_1A_N1/A/07-4_U01 | Potrafi wybrać odpowiednie narzędzia do opracowania zagadnienia i rozwiązywania problemów w pracy dyplomowej, wykorzystując techniki informacyjne. Rozwiązuje podstawowe zagadnienia z zakresu technologii betonu i projektowania konstrukcji betonowych. Potrafi samodzielnie opracować i zreferować zagadnienia i problemy z zakresu pracy dyplomowej. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | B_1A_U08 | Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności |
---|
B_1A_U14 | Potrafi korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora robót budowlanych |
B_1A_U21 | Potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego |
B_1A_U22 | Ma umiejętność samokształcenia się |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Poznanie zasad pisania prac badawczych i projektowych z zakresu technologii betonu i konstrukcji żelbetowych. |
---|
C-2 | Nabycie umiejętności korzystania z technologii informacyjnych przy opracowywaniu części teoretycznej pracy dyplomowej. |
C-3 | Zapoznanie studentów z zasadami ochrony praw autorskich oraz podstawowymi zasadami estyki zawodowej w zakresie pisania prac dyplomowych. |
C-4 | Ukształtowanie umiejętności wykorzystania metod analizy statystycznej przy opraowywaniu i prezentacji wyników badań. Ukształtowanie umiejętności podsumowania pracy i formułowania wniosków. |
C-5 | Ukształtowanie umiejętności przygotowania i prezentacji wyników badań oraz założeń projektowych w postaci referatów i prezentacji multimedialnej. |
Treści programowe | T-S-1 | Podstawowe wiadomości o pracy dyplomowej i zasadach egzaminu dyplomowego. Charakterystyka zakresu prac dyplomowych projektowych i laboratoryjnych. Ogólne zasady tworzenia planu pracy dyplomowej. |
---|
T-S-3 | Podstawowe zasady pisania prac dyplomowych. Sposoby podstawowego porzadkowania zebranych materiałów. Dobó źródeł i baz danych, tworzenie spisu literatury. |
T-S-4 | Podstawowe zasady ochrony własności intelektualnej, praw autorskich i ochrony patentowej w odniesieniu do prac dyplomowych. |
T-S-5 | Tworzenie spisu treści, załączników i rysunków. Zasady opracowania wzorów, spisu oznaczeń oraz wykonywania rysunków konstrukcyjnych w pracach projektowych. |
T-S-2 | Podział pracy dyplomowej na poszczególne części. Podstawowe treści, które powinny sie znaleść w poszczególnych cześciach pracy dyplomowej. Zasady wyboru metod badawczych i planowania eksperymentu. Określenie wstępne planowanych koncepcji w przypadku prac projektowych. |
T-S-6 | Zagadnienia techniczne związane z przygotowaną pracą dyplomową: projektową i badawczą. Wygłoszenie referatu związanego z tematyką pracy dyplomowej przygotowywanej przez studenta. |
T-S-7 | Przedstawienie przez studentów prezentacji prac dyplomowych. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny. |
---|
M-2 | Metody praktyczne - pokaz. |
M-3 | Metody praktyczne - seminarium |
M-4 | Metody praktyczne - prezentacja |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Prezentacja referatu |
---|
S-2 | Ocena formująca: Prezentacja multimedialna pracy dyplomowej |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena przedstawionego referatu i prezentacji multimedialnej. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student przedstawia rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania od strony merytorycznej i formalnej, z wyraźnie widocznymi błędami, które po wykazaniu przez prowadzącego potrafi poprawić. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |