Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | B_1A_N1/DUL/D08_U01 | Potrafi dobrać rodzaj nawierzchni do przewidywanych obciążeń z uwzględnieniem warunków środowiskowych oraz sporządzić i ocenić Szczegółowe Specyfikacje Techniczne (SST) w zakresie wykonawstwa nawierzchni drogowych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | B_1A_U08 | Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności |
---|
B_1A_U17 | Potrafi dokonać doboru materiałów i wyrobów budowlanych |
B_1A_U22 | Ma umiejętność samokształcenia się |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Znajomość rozwiązań technologicznych stosowanych w drogownictwie. |
---|
C-2 | Umiejętność przygotowania i weryfikacji Szczegółowej Specyfikacji Technicznej w zakresie nawierzchni drogowych w oparciu o istniejące i nowoczesne technologie. |
Treści programowe | T-W-1 | Konstrukcja jezdni drogowej - układy warstwowe. Zasady dotyczące wyboru rodzaju konstrukcji jezdni. Wymagania. Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. (Dz. U. z 1999r. Nr 43). |
---|
T-W-2 | Zestawienie obciążeń oddziaływujących na nawierzchnie drogowe. Obciążenia od pojazdów samochodowych – wyznaczanie osi obliczeniowych w zależności od rodzaju konstrukcji. Wpływ czynników klimatyczno-pogodowych na trwałość nawierzchni. Sposób przenoszenia obciążenia na podłoże. |
T-W-3 | Zapisy Szczegółowych Specyfikacji Technicznych w zależności od rodzaju warstwy w układzie konstrukcyjnym. Przykłady. |
T-W-4 | Podłoże gruntowe. Wymagania nośności, zagęszczenia, wodoprzepuszczalności, kapilarności biernej, uziarnienia, wysadzinowości itp. |
T-W-5 | Metody uszlachetniania gruntów. Zabezpieczenia konstrukcji przed negatywnymi oddziaływaniami od podłoża gruntowego. Wzmocnienia podłoża gruntowego. |
T-W-6 | Warstwa podbudowy. Rodzaje podbudów. Technologie wykonania. Wymagania. |
T-W-7 | Nawierzchnie gruntowe. Rodzaje, wymagania, sposób wykonawstwa. |
T-W-8 | Nawierzchnie żwirowe i żużlowe. Nawierzchnie tłuczniowe. Rodzaje, wymagania, sposób wykonawstwa. |
T-W-9 | Nawierzchnie z brukowca, kostki kamiennej i klinkierowe. Rodzaje, wymagania, sposób wykonawstwa. |
T-W-10 | Nawierzchnie betonowe, z elementów kamienno-betonowych i betonowych. Rodzaje, wymagania, sposób wykonawstwa. |
T-W-11 | Nawierzchnie asfaltowe, technologia wykonawstwa, wymagania. Wpływ warunków zewnętrznych na jakość robót. |
T-W-12 | Nietypowe rozwiązania technologiczne (autorskie) w konstrukcjach nawierzchni drogowych. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny. |
---|
M-3 | Metody praktyczne (metoda przewodniego tekstu - SST) |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne. |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena ze sprawozdania (Szczegółowa Specyfikacja Techniczna). |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie umie dokonać wyboru rodzaju nawierzchni ze względu na oddziaływania środowiska oraz obciążenie ruchem i nie potrafi opracować Szczegółowych Specyfikacji Technicznych (SST) dla wybranego zakresu robót. |
3,0 | Student w stopniu podstawowym potrafi dobrać rodzaj nawierzchni w oparciu o obciążenie ruchem i opracować dla niej SST, nie analizując wpływu wybranego rozwiązania na środowisko. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |