Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | B_1A_N1/KBI/D02_U01 | Potrafi projektować konstrukcje złożone z typowych elementów żelbetowych, dobrać typowe elementy prefabrykowane lub zaprojektować je indywidualnie. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | B_1A_U05 | Potrafi poprawnie wybrać narzędzia (analityczne bądź numeryczne) do rozwiązywania problemów analizy, projektowania, wykonawstwa elementów konstrukcji oraz obiektów budowlanych |
---|
B_1A_U07 | Potrafi zaprojektować wybrane elementy i proste konstrukcje inżynierskie oraz dokonać oceny rozwiązań istniejących |
B_1A_U08 | Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności |
B_1A_U02 | Potrafi dokonać zestawienia obciążeń działających na obiekty budowlane |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
---|
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-2 | Umiejętność projektowania zlożonych, nietypowych elementów i konstrukcji żelbetowych oraz doboru typowych dźwigarów sprężonych. |
---|
Treści programowe | T-P-1 | Projekt budynku halowego z suwnicą: wstępny dobór elementów; obliczenia statyczne układu poprzecznego; wymiarowanie i rysunki konstrukcyjne dłupa dwugałęziowego i stopy kielichowej; rysunki konstrukcyjne projektowanych elementów. |
---|
T-W-4 | Hale przemysłowe: statyka ukladów słupowo - ryglowych, sztywność przestrzenna konstrukcji. |
T-W-5 | Belki podsuwnicowe: elementy żelbetowe pod obciązeniem wielokrotnie zmiennym, podstawowe zasady konstruowania belek podsuwnicowych. |
T-W-6 | Projektowanie słupów dwugałęziowych. |
T-W-2 | Stropy żelbetowe prefabrykowane i monolityczne dwukierunkowo zginane. |
Metody nauczania | M-2 | Realizacja indywidualnego zadania projektowego. |
---|
M-1 | Wykład informacyjny. |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Rozwiązania zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, czytelność, porządek, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle, że z analizy przedstawionego opracowania widać, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |