Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N1)
specjalność: Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie
Sylabus przedmiotu Fundamentowanie:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Fundamentowanie | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Geotechniki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ryszard Coufal <Ryszard.Coufal@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Tomasz Kozłowski <Tomasz.Kozlowski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Kurs mechaniki gruntów |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejętność poprawnego posadowienia obiektu |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Wprowadzenia do projektu | 18 |
18 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podział fundamentów, sposoby fundamentowania, materiały. Fundamenty bezpośrednie – stopy, ławy, ruszty, płyty, skrzynie, bloki – zastosowanie, zasady konstruowania i obliczeń. | 9 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w ćwiczeniach projektowych | 18 |
A-P-2 | wykonanie projektu fundamentu | 72 |
90 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w zajęciach | 9 |
A-W-2 | Przygotowanie do wykładu | 4 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu | 16 |
A-W-4 | Udział w egzaminie | 1 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: egzamin pisemny |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie ćwiczeń projektowych |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/C/12_W01 Zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w budownictwie. Zna zasady fundamentowania obiektów budowlanych. Ma wiedzę na temat wpływu realizacji inwestycji budowlanych na środowisko. Ma elementarną wiedzę z zakresu własności intelektualnej oraz źródeł informacji patentowej. | B_1A_W07, B_1A_W09, B_1A_W20, B_1A_W21 | T1A_W03, T1A_W04, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W10 | InzA_W01, InzA_W02, InzA_W03, InzA_W05 | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/C/12_U01 Potrafi zaprojektować proste fundamenty pod obiekty budowlane. | B_1A_U09, B_1A_U16, B_1A_U22 | T1A_U01, T1A_U05, T1A_U09, T1A_U10, T1A_U11, T1A_U15, T1A_U16 | InzA_U02, InzA_U07 | C-1 | T-P-1, T-W-1 | M-1 | S-1 |
B_1A_N1/C/12_U02 Potrafi zaprojektować proste fundamenty pod obiekty budowlane. | B_1A_U09, B_1A_U22 | T1A_U01, T1A_U05, T1A_U09, T1A_U15, T1A_U16 | InzA_U02, InzA_U07 | C-1 | T-P-1, T-W-1 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/C/12_K01 Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy | B_1A_K04, B_1A_K06 | T1A_K03, T1A_K04, T1A_K06 | InzA_K02 | C-1 | T-P-1, T-W-1 | M-1 | S-1 |
B_1A_N1/C/12_K02 Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. | B_1A_K04 | T1A_K03, T1A_K04 | — | C-1 | T-P-1, T-W-1 | M-1 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/C/12_W01 Zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w budownictwie. Zna zasady fundamentowania obiektów budowlanych. Ma wiedzę na temat wpływu realizacji inwestycji budowlanych na środowisko. Ma elementarną wiedzę z zakresu własności intelektualnej oraz źródeł informacji patentowej. | 2,0 | |
3,0 | Zna podstawy obliczania fundamentów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/C/12_U01 Potrafi zaprojektować proste fundamenty pod obiekty budowlane. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi obliczyć posadowienie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_N1/C/12_U02 Potrafi zaprojektować proste fundamenty pod obiekty budowlane. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi wykonać podstawowe obliczenia do projektu posadowienia | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/C/12_K01 Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy | 2,0 | |
3,0 | Potrafi dobrać posadowienie do wskazanego obiektu budowlanego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_N1/C/12_K02 Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. | 2,0 | |
3,0 | Nie jest świadomy odpowiedzialności za swoją pracę | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Wilun Z., Zarys geotechniki, WKŁ, Warszawa, 2008