Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N2)
specjalność: Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie
Sylabus przedmiotu Miejska inżynieria wodna:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Miejska inżynieria wodna | ||
Specjalność | Budownictwo Wodne | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Wodnego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dorota Libront <Dorota.Libront@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończony kurs:Hydraulika i hydrologia |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Znajomość podstaw melioracji miejskich i przemysłowych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt odwodnień czasowych. | 3 |
T-P-2 | Projekt odwodnień stałych | 6 |
9 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do tematyki. | 2 |
T-W-2 | Optymalne głębokości zalegania zwierciadła wody gruntowej. | 2 |
T-W-3 | Naturalne i sztuczne przyczyny podmakania i zabagniania gruntów. | 1 |
T-W-4 | Prognoza zmiany stanów wód podziemnych. Czynniki wpływające na poprawę stosunków wodnych w gruncie na terenach zabudowanych. | 1 |
T-W-5 | Ochrona obszarów i obiektów przed wodami podziemnymi. | 3 |
T-W-6 | Konstrukcja i obliczenia hydrauliczne drenaży poziomych. | 3 |
T-W-7 | Konstrukcja i obliczenia drenaży pionowych. | 2 |
T-W-8 | Drenaże specjalne. Odwodnienia wykopów budowlanych. | 3 |
T-W-9 | Osiadanie gruntów pod wpływem odwodnienia. | 1 |
18 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-P-2 | samodzielna realizacja zadań projektowych | 12 |
A-P-3 | udział w konsultacjach | 2 |
A-P-4 | studia literaturowe | 4 |
27 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 18 |
A-W-2 | studia literaturowe | 7 |
A-W-3 | przygotowanie do egzaminu | 8 |
A-W-4 | udział w egzaminie | 1 |
34 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające (wykład informacyjny) |
M-2 | Metody praktyczne (metoda projektów) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin w formie pisemnej |
S-2 | Ocena podsumowująca: wykonanie ćwiczeń projektowych |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/B/D/06_W01 Ma poszerzoną wiedzę z zakresu melioracji miejskich i przemysłowych oraz podstawową w zakresie utrzymania systemów odwodnieniowych. | B_2A_W12, B_2A_W06 | T2A_W03, T2A_W04, T2A_W06, T2A_W07 | — | C-1 | T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-5, T-W-9, T-W-6, T-W-8, T-W-7 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/B/D/06_U01 Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich związanych z melioracjami rolnymi | B_2A_U18 | T2A_U18 | — | C-1 | T-P-2, T-P-1 | M-2, M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/B/D/06_K01 Potrafi zrealizować zadane zadanie inżynierskie | B_2A_K01 | T2A_K04 | — | C-1 | T-P-2, T-P-1 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/B/D/06_W01 Ma poszerzoną wiedzę z zakresu melioracji miejskich i przemysłowych oraz podstawową w zakresie utrzymania systemów odwodnieniowych. | 2,0 | |
3,0 | posiada minimalną wiedzę z przedmiotu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/B/D/06_U01 Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich związanych z melioracjami rolnymi | 2,0 | |
3,0 | poprawna realizacja zadania projektowego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/B/D/06_K01 Potrafi zrealizować zadane zadanie inżynierskie | 2,0 | |
3,0 | poprawna realizacja zadania projektowego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Sokołowski J., Żbikowski A., Odwodnienia budowlane i osiedlowe, SGGW, 1993
Literatura dodatkowa
- Mielcarzewicz E., Odwadnianie terenów zurbanizowanych i przemysłowych., PWN, 1991