Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N2)
specjalność: Technologia i Organizacja Budownictwa

Sylabus przedmiotu Konstrukcje betonowe w budownictwie wodnym:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Konstrukcje betonowe w budownictwie wodnym
Specjalność Budownictwo Wodne
Jednostka prowadząca Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu
Nauczyciel odpowiedzialny Elżbieta Horszczaruk <Elzbieta.Horszczaruk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Piotr Freidenberg <Piotr.Freidenberg@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP2 18 1,90,44zaliczenie
wykładyW2 18 1,10,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczenie kursu budownictwa I stopnia

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejetność obliczania i konstruowania złożonych konstrukcji hydrotechnicznych.
C-2Umiejętność wykonywanai rysunków konstrukcyjnych złożonych elementów żelbetowych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Projekt żelbetowego zbiornika na ciecze.18
18
wykłady
T-W-1Przegląd wybranych konstrukcji budownictwa wodnego.1
T-W-2Obliczenie i zasady konstruowania żelbetowych zbiorników na ciecze (zbiorniki prostokątne i zbiorniki kołowosymetryczne)4
T-W-3Konstrukcje słabo zbrojone w budownictwie hydrotechnicznym.2
T-W-4Napreżenia termiczne twardniejącego betonu w konstrukcjach masywnych. Zbrojenie masywnych elementów konstrukcji z uwagi na oddziaływania pośrednie.2
T-W-5Podziemne budowle hydrotechniczne z betonu2
T-W-6Projektowanie konstrukcji hydrotechnicznych z betonu wałowanego. Termiczne i mechaniczne właściwości RCC.2
T-W-7Studnie opuszczane.1
T-W-8Zasady konstruowania przerw dylatacyjnych i roboczych w obiektach hydrotechnicznych z betonu2
T-W-9Pisemne zaliczenie wykładów2
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Udział w ćwiczeniach projektowych18
A-P-2Samodzielna realizacja zadania projektowego28
A-P-3Przygotowanie do zaliczenia projektu10
56
wykłady
A-W-1Udział w wykładach18
A-W-2Opracowanie materiału i przygotowanie się do zaliczenia wykładów.14
A-W-3Zaliczenie wykładów2
34

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda projektów.
M-2Wykład informacyjny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_N2/B/D/08_W01
Zna i rozumie założenia projektowania konstrukcji masywnych, zbiorników żelbetowych na ciecze oraz podziemnych obiektów hydrotechnicznych z betonu.
B_2A_W09, B_2A_W10, B_2A_W06, B_2A_W08T2A_W03, T2A_W04, T2A_W06, T2A_W07, T2A_W08C-1, C-2T-P-1, T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-W-3, T-W-2, T-W-8, T-W-7, T-W-9, T-W-6M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_N2/B/D/08_U01
Projektuje złożone elementy betonowych konstrukcji hydrotechnicznych i wykonuje rysunki konstrukcyjne tych elementów.
B_2A_U20, B_2A_U14, B_2A_U17, B_2A_U15, B_2A_U21T2A_U10, T2A_U17, T2A_U18, T2A_U19C-1, C-2T-P-1, T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-W-3, T-W-2, T-W-8, T-W-7, T-W-6M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_N2/B/D/08_K01
Rozumie potrzebę samodzielnego poszerzania wiedzy. Potrafi profesjonalnie definiować zadania inżynierskie. Poprzez samodzielną i podlegającą ocenie pracę wyrabia sobie właściwy stosunek do odpowiedzialności za wytworzone dzieło.
B_2A_K06, B_2A_K01T2A_K01, T2A_K04C-1, C-2T-P-1, T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-W-3, T-W-2, T-W-8, T-W-7, T-W-6M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_N2/B/D/08_W01
Zna i rozumie założenia projektowania konstrukcji masywnych, zbiorników żelbetowych na ciecze oraz podziemnych obiektów hydrotechnicznych z betonu.
2,0
3,0Student zna podstawowe założenia projektowania konstrukcji masywnych i innych obiektów hydrotechnicznych z betonu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_N2/B/D/08_U01
Projektuje złożone elementy betonowych konstrukcji hydrotechnicznych i wykonuje rysunki konstrukcyjne tych elementów.
2,0
3,0Student przedstawia pracę zachowującą podstawowe wymagania merytoryczne i formalne, z wyraźnie widocznymi będami, kóre po wskazaniu mogą być bez problemu poprawione.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_N2/B/D/08_K01
Rozumie potrzebę samodzielnego poszerzania wiedzy. Potrafi profesjonalnie definiować zadania inżynierskie. Poprzez samodzielną i podlegającą ocenie pracę wyrabia sobie właściwy stosunek do odpowiedzialności za wytworzone dzieło.
2,0
3,0Ma wyrobione poczucie odpowiedzialności za wyniki swojej pracy. Postępuje zgodnie z zasadami etyki.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Starosolski W., Konstrukcje żelbetowe, PWN, Warszawa, 2011, T.2 i t.3
  2. Kiernożycki W., Betonowe konstrukcje masywne, Polski Cement, Kraków, 2003

Literatura dodatkowa

  1. Kobiak W., Stachurski J., Konstrukcje betonowe, Arkady, Warszawa, 1999, t.4

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekt żelbetowego zbiornika na ciecze.18
18

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Przegląd wybranych konstrukcji budownictwa wodnego.1
T-W-2Obliczenie i zasady konstruowania żelbetowych zbiorników na ciecze (zbiorniki prostokątne i zbiorniki kołowosymetryczne)4
T-W-3Konstrukcje słabo zbrojone w budownictwie hydrotechnicznym.2
T-W-4Napreżenia termiczne twardniejącego betonu w konstrukcjach masywnych. Zbrojenie masywnych elementów konstrukcji z uwagi na oddziaływania pośrednie.2
T-W-5Podziemne budowle hydrotechniczne z betonu2
T-W-6Projektowanie konstrukcji hydrotechnicznych z betonu wałowanego. Termiczne i mechaniczne właściwości RCC.2
T-W-7Studnie opuszczane.1
T-W-8Zasady konstruowania przerw dylatacyjnych i roboczych w obiektach hydrotechnicznych z betonu2
T-W-9Pisemne zaliczenie wykładów2
18

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Udział w ćwiczeniach projektowych18
A-P-2Samodzielna realizacja zadania projektowego28
A-P-3Przygotowanie do zaliczenia projektu10
56
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach18
A-W-2Opracowanie materiału i przygotowanie się do zaliczenia wykładów.14
A-W-3Zaliczenie wykładów2
34
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_N2/B/D/08_W01Zna i rozumie założenia projektowania konstrukcji masywnych, zbiorników żelbetowych na ciecze oraz podziemnych obiektów hydrotechnicznych z betonu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W09Zna zaawansowane metody, programy komputerowe stosowane w rozwiązywaniu złożonych zadań z zakresu budownictwa
B_2A_W10Ma wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie studiowanej specjalności
B_2A_W06Ma poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności
B_2A_W08Zna zasady analizy, konstruowania i wymiarowania elementów złożonych konstrukcji oraz obiektów budowlanych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Umiejetność obliczania i konstruowania złożonych konstrukcji hydrotechnicznych.
C-2Umiejętność wykonywanai rysunków konstrukcyjnych złożonych elementów żelbetowych.
Treści programoweT-P-1Projekt żelbetowego zbiornika na ciecze.
T-W-1Przegląd wybranych konstrukcji budownictwa wodnego.
T-W-4Napreżenia termiczne twardniejącego betonu w konstrukcjach masywnych. Zbrojenie masywnych elementów konstrukcji z uwagi na oddziaływania pośrednie.
T-W-5Podziemne budowle hydrotechniczne z betonu
T-W-3Konstrukcje słabo zbrojone w budownictwie hydrotechnicznym.
T-W-2Obliczenie i zasady konstruowania żelbetowych zbiorników na ciecze (zbiorniki prostokątne i zbiorniki kołowosymetryczne)
T-W-8Zasady konstruowania przerw dylatacyjnych i roboczych w obiektach hydrotechnicznych z betonu
T-W-7Studnie opuszczane.
T-W-9Pisemne zaliczenie wykładów
T-W-6Projektowanie konstrukcji hydrotechnicznych z betonu wałowanego. Termiczne i mechaniczne właściwości RCC.
Metody nauczaniaM-1Metoda projektów.
M-2Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna podstawowe założenia projektowania konstrukcji masywnych i innych obiektów hydrotechnicznych z betonu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_N2/B/D/08_U01Projektuje złożone elementy betonowych konstrukcji hydrotechnicznych i wykonuje rysunki konstrukcyjne tych elementów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U20Potrafi zaprojektować elementy i złożone konstrukcje obiektów budowlanych
B_2A_U14Umie dokonać klasyfikacji prostych i złożonych obiektów budowlanych
B_2A_U17Potrafi wykonać klasyczną analizę statyczną konstrukcji powierzchniowych
B_2A_U15Potrafi ocenić i dokonać zestawienia dowolnych obciążeń działających na obiekty budowlane
B_2A_U21Potrafi zwymiarować detale konstrukcyjne w różnych obiektach budowlanych w zależności od studiowanej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Cel przedmiotuC-1Umiejetność obliczania i konstruowania złożonych konstrukcji hydrotechnicznych.
C-2Umiejętność wykonywanai rysunków konstrukcyjnych złożonych elementów żelbetowych.
Treści programoweT-P-1Projekt żelbetowego zbiornika na ciecze.
T-W-1Przegląd wybranych konstrukcji budownictwa wodnego.
T-W-4Napreżenia termiczne twardniejącego betonu w konstrukcjach masywnych. Zbrojenie masywnych elementów konstrukcji z uwagi na oddziaływania pośrednie.
T-W-5Podziemne budowle hydrotechniczne z betonu
T-W-3Konstrukcje słabo zbrojone w budownictwie hydrotechnicznym.
T-W-2Obliczenie i zasady konstruowania żelbetowych zbiorników na ciecze (zbiorniki prostokątne i zbiorniki kołowosymetryczne)
T-W-8Zasady konstruowania przerw dylatacyjnych i roboczych w obiektach hydrotechnicznych z betonu
T-W-7Studnie opuszczane.
T-W-6Projektowanie konstrukcji hydrotechnicznych z betonu wałowanego. Termiczne i mechaniczne właściwości RCC.
Metody nauczaniaM-1Metoda projektów.
M-2Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student przedstawia pracę zachowującą podstawowe wymagania merytoryczne i formalne, z wyraźnie widocznymi będami, kóre po wskazaniu mogą być bez problemu poprawione.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_N2/B/D/08_K01Rozumie potrzebę samodzielnego poszerzania wiedzy. Potrafi profesjonalnie definiować zadania inżynierskie. Poprzez samodzielną i podlegającą ocenie pracę wyrabia sobie właściwy stosunek do odpowiedzialności za wytworzone dzieło.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K06Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów, technologii oraz metod zarządzania w budownictwie
B_2A_K01Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Umiejetność obliczania i konstruowania złożonych konstrukcji hydrotechnicznych.
C-2Umiejętność wykonywanai rysunków konstrukcyjnych złożonych elementów żelbetowych.
Treści programoweT-P-1Projekt żelbetowego zbiornika na ciecze.
T-W-1Przegląd wybranych konstrukcji budownictwa wodnego.
T-W-4Napreżenia termiczne twardniejącego betonu w konstrukcjach masywnych. Zbrojenie masywnych elementów konstrukcji z uwagi na oddziaływania pośrednie.
T-W-5Podziemne budowle hydrotechniczne z betonu
T-W-3Konstrukcje słabo zbrojone w budownictwie hydrotechnicznym.
T-W-2Obliczenie i zasady konstruowania żelbetowych zbiorników na ciecze (zbiorniki prostokątne i zbiorniki kołowosymetryczne)
T-W-8Zasady konstruowania przerw dylatacyjnych i roboczych w obiektach hydrotechnicznych z betonu
T-W-7Studnie opuszczane.
T-W-6Projektowanie konstrukcji hydrotechnicznych z betonu wałowanego. Termiczne i mechaniczne właściwości RCC.
Metody nauczaniaM-1Metoda projektów.
M-2Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ma wyrobione poczucie odpowiedzialności za wyniki swojej pracy. Postępuje zgodnie z zasadami etyki.
3,5
4,0
4,5
5,0