Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S2)
specjalność: Drogi, Ulice i Lotniska

Sylabus przedmiotu Modernizacja i remonty fundamentów:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Modernizacja i remonty fundamentów
Specjalność Budownictwo Hydrotechniczne
Jednostka prowadząca Katedra Geotechniki
Nauczyciel odpowiedzialny Ryszard Coufal <Ryszard.Coufal@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Roman Bednarek <Roman.Bednarek@zut.edu.pl>, Tomasz Kozłowski <Tomasz.Kozlowski@zut.edu.pl>, Grzegorz Szmechel <Grzegorz.Szmechel@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP2 15 1,70,44zaliczenie
wykładyW2 15 1,30,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Kurs MGiF

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność projektowania fundamentów w noowych warunkach.
C-2Poznanie podstawowych zasad projektowania fundamentów.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Projekt modernizacji fundamentu15
15
wykłady
T-W-1Przegląd metod posadowienie.3
T-W-2Fundamenty obiektów budowlanych5
T-W-3Posadowienie w obrębie istniejących fundamentów4
T-W-4Modernizacja fundamentów3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Samodzielne wykonywanie projektu modernizacji fundamentu36
51
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2własne studia literaturowe10
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia6
A-W-4uczestnictwo w konsultacjach6
A-W-5Zaliczenie2
39

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład multimedialny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne wykładów
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie projektu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_H/D/12_W01
Student zna zasady projektowania, wykonawstwa i modernizacji fundamentów.
B_2A_W11T2A_W04, T2A_W07C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_H/D/12_U01
Student potrafi wykorzystując odpowiednie metody i narzędzia, przeprowadzić analizy, sformułować hipotezy, zestawić złożone zagadnienia, związane z zagadnieniami eksploatacji obiektów w budownictwie
B_2A_U16, B_2A_U25T2A_U15, T2A_U16, T2A_U17C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-P-1M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_H/D/12_K01
Student potrafi profesjonalnie rozwiązać postawione zadanie i jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników
B_2A_K01T2A_K04C-1, C-2T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-P-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_H/D/12_W01
Student zna zasady projektowania, wykonawstwa i modernizacji fundamentów.
2,0
3,0Student słabo zna zasady projektowania, wykonawstwa i modernizacji fundamentów
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_H/D/12_U01
Student potrafi wykorzystując odpowiednie metody i narzędzia, przeprowadzić analizy, sformułować hipotezy, zestawić złożone zagadnienia, związane z zagadnieniami eksploatacji obiektów w budownictwie
2,0
3,0Student z pomocą prowadzącego umie wykorzystując odpowiednie metody i narzędzia, przeprowadzić analizy, przy dodatkowym poinstruowaniu potrafi sformułować hipotezy, zestawić złożone zagadnienia, związane z zagadnieniami eksploatacji obiektów w budownictwie
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_H/D/12_K01
Student potrafi profesjonalnie rozwiązać postawione zadanie i jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników
2,0
3,0Potrafi słabo ocenić stan techniczny fundamentu
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Z. Wiłun, Zarys geotechniki, WKiŁ, Warszawa, 2005
  2. 2011, Prawo budowlane

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekt modernizacji fundamentu15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Przegląd metod posadowienie.3
T-W-2Fundamenty obiektów budowlanych5
T-W-3Posadowienie w obrębie istniejących fundamentów4
T-W-4Modernizacja fundamentów3
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Samodzielne wykonywanie projektu modernizacji fundamentu36
51
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2własne studia literaturowe10
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia6
A-W-4uczestnictwo w konsultacjach6
A-W-5Zaliczenie2
39
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_H/D/12_W01Student zna zasady projektowania, wykonawstwa i modernizacji fundamentów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W11Zna zasady produkcji przemysłowej materiałów i wyrobów oraz wykonawstwa elementów i obiektów budowlanych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Umiejętność projektowania fundamentów w noowych warunkach.
C-2Poznanie podstawowych zasad projektowania fundamentów.
Treści programoweT-W-1Przegląd metod posadowienie.
T-W-2Fundamenty obiektów budowlanych
T-W-3Posadowienie w obrębie istniejących fundamentów
T-W-4Modernizacja fundamentów
T-P-1Projekt modernizacji fundamentu
Metody nauczaniaM-1Wykład multimedialny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student słabo zna zasady projektowania, wykonawstwa i modernizacji fundamentów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_H/D/12_U01Student potrafi wykorzystując odpowiednie metody i narzędzia, przeprowadzić analizy, sformułować hipotezy, zestawić złożone zagadnienia, związane z zagadnieniami eksploatacji obiektów w budownictwie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U16Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
B_2A_U25Potrafi rozwiązać problemy związane z eksploatacją i diagnostyką obiektów budowlanych. Potrafi zaproponować usprawnienia istniejących rozwiązań technicznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T2A_U16potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
Cel przedmiotuC-1Umiejętność projektowania fundamentów w noowych warunkach.
C-2Poznanie podstawowych zasad projektowania fundamentów.
Treści programoweT-W-1Przegląd metod posadowienie.
T-W-2Fundamenty obiektów budowlanych
T-W-3Posadowienie w obrębie istniejących fundamentów
T-W-4Modernizacja fundamentów
T-P-1Projekt modernizacji fundamentu
Metody nauczaniaM-1Wykład multimedialny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student z pomocą prowadzącego umie wykorzystując odpowiednie metody i narzędzia, przeprowadzić analizy, przy dodatkowym poinstruowaniu potrafi sformułować hipotezy, zestawić złożone zagadnienia, związane z zagadnieniami eksploatacji obiektów w budownictwie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_H/D/12_K01Student potrafi profesjonalnie rozwiązać postawione zadanie i jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K01Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Umiejętność projektowania fundamentów w noowych warunkach.
C-2Poznanie podstawowych zasad projektowania fundamentów.
Treści programoweT-W-2Fundamenty obiektów budowlanych
T-W-3Posadowienie w obrębie istniejących fundamentów
T-W-4Modernizacja fundamentów
T-P-1Projekt modernizacji fundamentu
Metody nauczaniaM-1Wykład multimedialny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi słabo ocenić stan techniczny fundamentu
3,5
4,0
4,5
5,0