Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S2)

Sylabus przedmiotu Konstrukcje betonowe w budownictwie hydrotechnicznym:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Konstrukcje betonowe w budownictwie hydrotechnicznym
Specjalność Budownictwo Hydrotechniczne
Jednostka prowadząca Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu
Nauczyciel odpowiedzialny Elżbieta Horszczaruk <Elzbieta.Horszczaruk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Piotr Freidenberg <Piotr.Freidenberg@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP2 30 1,80,44zaliczenie
wykładyW2 30 1,20,56egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczony semstr pierwszy.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność projektowania betonowych konstrukcji hydrotechnicznych z uwzględnieniem oddziaływań środowiska
C-2Identyfikacja złożonych stanów obciążeń i zastosowanie nietypowych metod analizy konstrukcji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Projekt prostopadłościennego lub cylindrycznego zbiornika na ciecze: obliczenia statyczno-wytrzymałościowe, szkice funkconalne, rysunki konstrukcyjne elementów, projekt dylatacji.30
30
wykłady
T-W-1Przegląd wybranych konstrukcji betonowych budownictwa hydrotechnicznego1
T-W-2Betony hydrotechniczne - podstawowe wymagania Eurokodu 2 i PN-EN-2062
T-W-3Obliczanie i zasady konstruowania żelbetowych zbiorników na ciecze: zbiorniki prostokątne i zbiorniki kołowosymetryczne.5
T-W-4Konstrukcje słabo zbrojone w budownictwie hydrotechnicznym.2
T-W-5Naprężenia termiczne twardniejącego betonu w konstrukcjach masywnych. Zbrojenie masywnych elementów konstrukcji z uwagi na oddziaływania pośrednie.4
T-W-6Projektowanie konstrukcji hydrotechnicznych z betonu wałowanego. Termiczne i mechaniczne właściwości RCC. Podstawy projektowania RCC i technologia wykonania zapór z RCC.6
T-W-7Podziemne budowle hydrotechniczne. Projektowanie obudowy wyrobisk hydrotechnicznych. Sztolnie hydrotechniczne. Szyby turbinowe: technologia budowy i projektowanie.4
T-W-8Zasady konstruowania przerw dylatacyjnych i roboczych w obiektach hydrotechnicznych2
T-W-9Metody napraw betonowych budowli hydrotechnicznych: wyburzenia i przygotowanie powierzchni, wzmacznianie, iniekcje w remontach budowli z betonu, reprofilacja4
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach projektowych.30
A-P-2Samodzielna realizacja zadania projektowego16
A-P-3Przygotowanie do zaliczenia projektu8
54
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Przygotowanie się do egzaminu z wykładów6
36

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_H/D/08_W01
Zna i rozumie założenia projektowania konstrukcji masywnych. Zna zasady konstruowania i obliczania zbiorników żelbetowych na ciecze, podziemnych obiektów hydrotechnicznych z betonu, studni opuszczanych, elementów przepompowni i oczyszczalni ścieków. Zna zasady konstruowania dylatacji i przerw roboczych.
B_2A_W06, B_2A_W08, B_2A_W09, B_2A_W10T2A_W03, T2A_W04, T2A_W06, T2A_W07, T2A_W08C-2, C-1T-W-4, T-W-8, T-W-7, T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-3, T-W-9, T-P-1M-2, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_H/D/08_U01
Projektuje złożone elementy betonowych konstrukcji hydrotechnicznych.
B_2A_U14, B_2A_U15, B_2A_U17, B_2A_U20, B_2A_U21T2A_U10, T2A_U17, T2A_U18, T2A_U19C-2, C-1T-W-4, T-W-8, T-W-7, T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-3, T-W-9, T-P-1M-2, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_H/D/08_K01
Rozumie potrzebę samodzielnego poszerzania wiedzy. Potrafi profesjonalnie definiować zadania inżynierskie. Poprzez samodzielną i podlegającą ocenie pracę wyrabia właściwy stosunek do odpowiedzialności za wytworzone przez siebie dzieło.
B_2A_K01, B_2A_K06T2A_K01, T2A_K04C-2, C-1T-W-4, T-W-8, T-W-7, T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-3, T-P-1M-2, M-1S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_H/D/08_W01
Zna i rozumie założenia projektowania konstrukcji masywnych. Zna zasady konstruowania i obliczania zbiorników żelbetowych na ciecze, podziemnych obiektów hydrotechnicznych z betonu, studni opuszczanych, elementów przepompowni i oczyszczalni ścieków. Zna zasady konstruowania dylatacji i przerw roboczych.
2,0Student nie posiada minimalnej wiedzy z zakresu projektowania konstrukcji hydrotechnicznych z betonu.
3,0Student posiada minimalną wiedzę z zakresu projektowania podstawowych elementów konstrukcji hydrotechnicznych z betonu. Nie potrafi prawidłowo zidentyfikować złożonych stanów obciążęń i dokonać pełnej analizy konstrukcji.
3,5Student posiada minimalną wiedzę z zakresu projektowania podstawowych elementów konstrukcji hydrtotechnicznych z betonu. Nie potrafi jednak dokonać pełnej analizy konstrukcji.
4,0Student posiada dobra wiedzę z zakresu projektowania podstawowych elementów konstrukcji hydrotechnicznych z betonu. Zna dobrze podstawy złożonych stanów obciążeń konstrukcji hydrotechnicznych.
4,5Student posiada więcej niż dobrą wiedzę z zakresu projektowania podstawowych elementów konstrukcji hydrotechnicznych z betonu. Zna więcej niż dobrze podstawy złożonych stanów obciążeń konstrukcji hydrotechnicznych.
5,0Student posiada bardzo dobrą wiedzę z zakresu projektowania podstawowych elementów konstrukcji hydrotechnicznych z betonu. Zna bardzo dobrze podstawy złożonych stanów obciążeń konstrukcji hydrotechnicznych.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_H/D/08_U01
Projektuje złożone elementy betonowych konstrukcji hydrotechnicznych.
2,0Student przedstawia nierzetelne dane i błędne rozwiązania
3,0Student przedstawia mało czytelne dane i rozwiązania zachowujące podstawowe wymagania merytoryczne i formalne, z wyraźnie widocznymi błędami.
3,5Student przedstawia podstawowe dane i rozwiązania zachowujące wymagania merytoryczne i formalne, z drobnymi błedami formalnymi.
4,0Student przedstawia dobre , czytelne dane i rozwiązania zachowujące na dobrym poziomie wymagania merytoryczne i formalne.
4,5Student przedstawia bardzo czytelne dane, podstawowe rozwiązania spełniające wymagania merrytoryczne i formalne na wysokim poziomie.
5,0Student przedstawia bardzo czytelne dane i rozwiązania spełniające wymagania merytoryczne i formalne bez błędów.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_H/D/08_K01
Rozumie potrzebę samodzielnego poszerzania wiedzy. Potrafi profesjonalnie definiować zadania inżynierskie. Poprzez samodzielną i podlegającą ocenie pracę wyrabia właściwy stosunek do odpowiedzialności za wytworzone przez siebie dzieło.
2,0Student nie ma poczucia odpowiedzialności za wyniki swojej pracy, postępuje niezgodnie z zasadami etyki.
3,0Ma słabo wyrobione poczucie odpowiedzialności za wyniki swojej pracy. Postepuje zgodnie z zasadami etyki.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Starosolski W., Konstrukcje żelbetowe, PWN, Warszawa, 2011, T.2 i T3
  2. Kiernożycki W., Betonowe konstrukcje masywne, Polski Cement, Kraków, 2003
  3. Halicka A., Franczak D., Projektowanie zbiorników żelbetowych., PWN, Warszawa, 2013, T.2

Literatura dodatkowa

  1. Kobiak J. Stachurski W., Konstrukcje żelbetowe, Arkady, Warszawa, 1991, T4
  2. Grabiec K., Żelbetowe konstrukcje cieńkościenne, PWN, Warszawa, 1999

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekt prostopadłościennego lub cylindrycznego zbiornika na ciecze: obliczenia statyczno-wytrzymałościowe, szkice funkconalne, rysunki konstrukcyjne elementów, projekt dylatacji.30
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Przegląd wybranych konstrukcji betonowych budownictwa hydrotechnicznego1
T-W-2Betony hydrotechniczne - podstawowe wymagania Eurokodu 2 i PN-EN-2062
T-W-3Obliczanie i zasady konstruowania żelbetowych zbiorników na ciecze: zbiorniki prostokątne i zbiorniki kołowosymetryczne.5
T-W-4Konstrukcje słabo zbrojone w budownictwie hydrotechnicznym.2
T-W-5Naprężenia termiczne twardniejącego betonu w konstrukcjach masywnych. Zbrojenie masywnych elementów konstrukcji z uwagi na oddziaływania pośrednie.4
T-W-6Projektowanie konstrukcji hydrotechnicznych z betonu wałowanego. Termiczne i mechaniczne właściwości RCC. Podstawy projektowania RCC i technologia wykonania zapór z RCC.6
T-W-7Podziemne budowle hydrotechniczne. Projektowanie obudowy wyrobisk hydrotechnicznych. Sztolnie hydrotechniczne. Szyby turbinowe: technologia budowy i projektowanie.4
T-W-8Zasady konstruowania przerw dylatacyjnych i roboczych w obiektach hydrotechnicznych2
T-W-9Metody napraw betonowych budowli hydrotechnicznych: wyburzenia i przygotowanie powierzchni, wzmacznianie, iniekcje w remontach budowli z betonu, reprofilacja4
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach projektowych.30
A-P-2Samodzielna realizacja zadania projektowego16
A-P-3Przygotowanie do zaliczenia projektu8
54
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Przygotowanie się do egzaminu z wykładów6
36
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_H/D/08_W01Zna i rozumie założenia projektowania konstrukcji masywnych. Zna zasady konstruowania i obliczania zbiorników żelbetowych na ciecze, podziemnych obiektów hydrotechnicznych z betonu, studni opuszczanych, elementów przepompowni i oczyszczalni ścieków. Zna zasady konstruowania dylatacji i przerw roboczych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W06Ma poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności
B_2A_W08Zna zasady analizy, konstruowania i wymiarowania elementów złożonych konstrukcji oraz obiektów budowlanych
B_2A_W09Zna zaawansowane metody, programy komputerowe stosowane w rozwiązywaniu złożonych zadań z zakresu budownictwa
B_2A_W10Ma wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie studiowanej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Cel przedmiotuC-2Identyfikacja złożonych stanów obciążeń i zastosowanie nietypowych metod analizy konstrukcji
C-1Umiejętność projektowania betonowych konstrukcji hydrotechnicznych z uwzględnieniem oddziaływań środowiska
Treści programoweT-W-4Konstrukcje słabo zbrojone w budownictwie hydrotechnicznym.
T-W-8Zasady konstruowania przerw dylatacyjnych i roboczych w obiektach hydrotechnicznych
T-W-7Podziemne budowle hydrotechniczne. Projektowanie obudowy wyrobisk hydrotechnicznych. Sztolnie hydrotechniczne. Szyby turbinowe: technologia budowy i projektowanie.
T-W-1Przegląd wybranych konstrukcji betonowych budownictwa hydrotechnicznego
T-W-5Naprężenia termiczne twardniejącego betonu w konstrukcjach masywnych. Zbrojenie masywnych elementów konstrukcji z uwagi na oddziaływania pośrednie.
T-W-6Projektowanie konstrukcji hydrotechnicznych z betonu wałowanego. Termiczne i mechaniczne właściwości RCC. Podstawy projektowania RCC i technologia wykonania zapór z RCC.
T-W-3Obliczanie i zasady konstruowania żelbetowych zbiorników na ciecze: zbiorniki prostokątne i zbiorniki kołowosymetryczne.
T-W-9Metody napraw betonowych budowli hydrotechnicznych: wyburzenia i przygotowanie powierzchni, wzmacznianie, iniekcje w remontach budowli z betonu, reprofilacja
T-P-1Projekt prostopadłościennego lub cylindrycznego zbiornika na ciecze: obliczenia statyczno-wytrzymałościowe, szkice funkconalne, rysunki konstrukcyjne elementów, projekt dylatacji.
Metody nauczaniaM-2Metoda projektów
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada minimalnej wiedzy z zakresu projektowania konstrukcji hydrotechnicznych z betonu.
3,0Student posiada minimalną wiedzę z zakresu projektowania podstawowych elementów konstrukcji hydrotechnicznych z betonu. Nie potrafi prawidłowo zidentyfikować złożonych stanów obciążęń i dokonać pełnej analizy konstrukcji.
3,5Student posiada minimalną wiedzę z zakresu projektowania podstawowych elementów konstrukcji hydrtotechnicznych z betonu. Nie potrafi jednak dokonać pełnej analizy konstrukcji.
4,0Student posiada dobra wiedzę z zakresu projektowania podstawowych elementów konstrukcji hydrotechnicznych z betonu. Zna dobrze podstawy złożonych stanów obciążeń konstrukcji hydrotechnicznych.
4,5Student posiada więcej niż dobrą wiedzę z zakresu projektowania podstawowych elementów konstrukcji hydrotechnicznych z betonu. Zna więcej niż dobrze podstawy złożonych stanów obciążeń konstrukcji hydrotechnicznych.
5,0Student posiada bardzo dobrą wiedzę z zakresu projektowania podstawowych elementów konstrukcji hydrotechnicznych z betonu. Zna bardzo dobrze podstawy złożonych stanów obciążeń konstrukcji hydrotechnicznych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_H/D/08_U01Projektuje złożone elementy betonowych konstrukcji hydrotechnicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U14Umie dokonać klasyfikacji prostych i złożonych obiektów budowlanych
B_2A_U15Potrafi ocenić i dokonać zestawienia dowolnych obciążeń działających na obiekty budowlane
B_2A_U17Potrafi wykonać klasyczną analizę statyczną konstrukcji powierzchniowych
B_2A_U20Potrafi zaprojektować elementy i złożone konstrukcje obiektów budowlanych
B_2A_U21Potrafi zwymiarować detale konstrukcyjne w różnych obiektach budowlanych w zależności od studiowanej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Cel przedmiotuC-2Identyfikacja złożonych stanów obciążeń i zastosowanie nietypowych metod analizy konstrukcji
C-1Umiejętność projektowania betonowych konstrukcji hydrotechnicznych z uwzględnieniem oddziaływań środowiska
Treści programoweT-W-4Konstrukcje słabo zbrojone w budownictwie hydrotechnicznym.
T-W-8Zasady konstruowania przerw dylatacyjnych i roboczych w obiektach hydrotechnicznych
T-W-7Podziemne budowle hydrotechniczne. Projektowanie obudowy wyrobisk hydrotechnicznych. Sztolnie hydrotechniczne. Szyby turbinowe: technologia budowy i projektowanie.
T-W-1Przegląd wybranych konstrukcji betonowych budownictwa hydrotechnicznego
T-W-5Naprężenia termiczne twardniejącego betonu w konstrukcjach masywnych. Zbrojenie masywnych elementów konstrukcji z uwagi na oddziaływania pośrednie.
T-W-6Projektowanie konstrukcji hydrotechnicznych z betonu wałowanego. Termiczne i mechaniczne właściwości RCC. Podstawy projektowania RCC i technologia wykonania zapór z RCC.
T-W-3Obliczanie i zasady konstruowania żelbetowych zbiorników na ciecze: zbiorniki prostokątne i zbiorniki kołowosymetryczne.
T-W-9Metody napraw betonowych budowli hydrotechnicznych: wyburzenia i przygotowanie powierzchni, wzmacznianie, iniekcje w remontach budowli z betonu, reprofilacja
T-P-1Projekt prostopadłościennego lub cylindrycznego zbiornika na ciecze: obliczenia statyczno-wytrzymałościowe, szkice funkconalne, rysunki konstrukcyjne elementów, projekt dylatacji.
Metody nauczaniaM-2Metoda projektów
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student przedstawia nierzetelne dane i błędne rozwiązania
3,0Student przedstawia mało czytelne dane i rozwiązania zachowujące podstawowe wymagania merytoryczne i formalne, z wyraźnie widocznymi błędami.
3,5Student przedstawia podstawowe dane i rozwiązania zachowujące wymagania merytoryczne i formalne, z drobnymi błedami formalnymi.
4,0Student przedstawia dobre , czytelne dane i rozwiązania zachowujące na dobrym poziomie wymagania merytoryczne i formalne.
4,5Student przedstawia bardzo czytelne dane, podstawowe rozwiązania spełniające wymagania merrytoryczne i formalne na wysokim poziomie.
5,0Student przedstawia bardzo czytelne dane i rozwiązania spełniające wymagania merytoryczne i formalne bez błędów.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_H/D/08_K01Rozumie potrzebę samodzielnego poszerzania wiedzy. Potrafi profesjonalnie definiować zadania inżynierskie. Poprzez samodzielną i podlegającą ocenie pracę wyrabia właściwy stosunek do odpowiedzialności za wytworzone przez siebie dzieło.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K01Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
B_2A_K06Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów, technologii oraz metod zarządzania w budownictwie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-2Identyfikacja złożonych stanów obciążeń i zastosowanie nietypowych metod analizy konstrukcji
C-1Umiejętność projektowania betonowych konstrukcji hydrotechnicznych z uwzględnieniem oddziaływań środowiska
Treści programoweT-W-4Konstrukcje słabo zbrojone w budownictwie hydrotechnicznym.
T-W-8Zasady konstruowania przerw dylatacyjnych i roboczych w obiektach hydrotechnicznych
T-W-7Podziemne budowle hydrotechniczne. Projektowanie obudowy wyrobisk hydrotechnicznych. Sztolnie hydrotechniczne. Szyby turbinowe: technologia budowy i projektowanie.
T-W-1Przegląd wybranych konstrukcji betonowych budownictwa hydrotechnicznego
T-W-5Naprężenia termiczne twardniejącego betonu w konstrukcjach masywnych. Zbrojenie masywnych elementów konstrukcji z uwagi na oddziaływania pośrednie.
T-W-6Projektowanie konstrukcji hydrotechnicznych z betonu wałowanego. Termiczne i mechaniczne właściwości RCC. Podstawy projektowania RCC i technologia wykonania zapór z RCC.
T-W-3Obliczanie i zasady konstruowania żelbetowych zbiorników na ciecze: zbiorniki prostokątne i zbiorniki kołowosymetryczne.
T-P-1Projekt prostopadłościennego lub cylindrycznego zbiornika na ciecze: obliczenia statyczno-wytrzymałościowe, szkice funkconalne, rysunki konstrukcyjne elementów, projekt dylatacji.
Metody nauczaniaM-2Metoda projektów
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma poczucia odpowiedzialności za wyniki swojej pracy, postępuje niezgodnie z zasadami etyki.
3,0Ma słabo wyrobione poczucie odpowiedzialności za wyniki swojej pracy. Postepuje zgodnie z zasadami etyki.
3,5
4,0
4,5
5,0