Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S2)

Sylabus przedmiotu Hydraulika stosowana:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Hydraulika stosowana
Specjalność Budownictwo Hydrotechniczne
Jednostka prowadząca Katedra Budownictwa Wodnego
Nauczyciel odpowiedzialny Ryszard Ewertowski <Ryszard.Ewertowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Ryszard Ewertowski <Ryszard.Ewertowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP2 15 1,00,44zaliczenie
wykładyW2 15 1,00,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Opanowane wiadomości z przedmiotów: hydraulika i hydrologia (sem.2) oraz z sem. 6-tego: hydraulika/mech. cieczy i gazów
W-2Znajomość zagadnień z PDW-4 budowle wodne/hydraulika stosowana
W-3Opanowanie materiału z PDW-5 Regulacja stosunków wodnych/modelowanie przepływu w sieciach rzecznych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zrozumienie zagadnień z zakresu metod obliczeniowych w hydraulice.
C-2Opanowanie podstawowych technik modelowania matematycznego w zakresie przepływów pod ciśnieniem, przepływów swobodnych i w ośrodkach porowatych.
C-3Metody modelowania filtracji.
C-4Sposoby obliczania ruchu rumowiska i badania stabilności dna

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Projekt z zakresu metofd komputerowych obliczania podstawowych parametrów geometrycznych i hydraulicznych w przekrojach otwartych2
T-P-2Projekt w zakresie przepływów pod ciśnieniem (dla sieci wodociągowej)4
T-P-3Realizacja modelu ruchu ustalonego i nieustalonego dla sieci rzecznej "oczko z poprzeczką"4
T-P-4Projekt symulacji fali powodziowej w systemie oczko z poprzeczką5
15
wykłady
T-W-1Metody obliczeniowych w hydraulice1
T-W-2Podstawowe techniki modelowania matematycznego w zakresie przepływów pod ciśnieniem i przepływów swobodnych1
T-W-3Metody obliczania krzywych spiętrzenia2
T-W-4Metody obliczania przepływów pod mostami i przez jazy2
T-W-5Modele hydrodynamiczne ruchu ustalonegoi i nieustalonego wody w rzekach i kanałach3
T-W-6Metody obliczania filtracji w ośrodkach porowatych2
T-W-7Metody modelowania filtracji przez wał przeciwpowodziowy i przez zaporę2
T-W-8Sposoby obliczania ruchu rumowiska i badania stabilności dna2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Samodzielna praca w Laboratorium Komputerowym KBW i w domu11
A-P-3Obrona sprawozdań z projektów4
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Pogłębianie wiadomości z zakresu przedmiotu z pozycji literaturowych15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład problemowy z wykorzystaniem audio-wizualnej prezentacji zagadnien i omawiania ich istotnych szczegółów na tablicy
M-2Komputerowe symulacje niektórych omawianych zagadnien (praca budowli hydrotechnicznych, transformacja fal, symulacja nieustalonego pola predkosci przepływu)
M-3Cwiczenia PROJEKTOWE: Zajecia z wykorzystaniem audio-wizualnej prezentacji perzykładowych rozwiazanych zadan i tresci zadan do rozwiazania przez studentów przy tablicy
M-4Samodzielne opracowywanie projektów z zagadnień omawianych na wykładzie w oparciu o oprogramowanie zainstalowane w Laboratorium Komputerowym KBW

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Pytania kontrolne z materiału realizowanego na wykładzie w ramach kolokwiów na cwiczeniach projektowych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena poszczególnych osób w trakcie cwiczen projektowych przy okazji sprawdzenia realizacji projektów indywidualnych
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczanie opracowanych projektów

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_H/D/11_W01
Posiada orientację z z zakresu podstawowych metod obliczeniowych w hydraulice. Zna podstawoweh techniki modelowania matematycznego w zakresie przepływów pod ciśnieniem, przepływów swobodnych i w ośrodkach porowatych. Orientuje się w komputerowych sposobach obliczania ruchu rumowiska i badania stabilności dna.
B_2A_W08, B_2A_W09T2A_W04, T2A_W07C-1, C-2, C-3, C-4T-W-3, T-W-6, T-W-4, T-W-7, T-W-5, T-W-1, T-W-2, T-W-8, T-P-1, T-P-3, T-P-2, T-P-4M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_H/D/11_U01
Potrafi posługiwać się podstawowymi mrtodami obliczeniowymi w hydraulice. Potrafi korzystać z podstawowych technik modelowania matematycznego w zakresie przepływów pod ciśnieniem, przepływów swobodnych i w ośrodkach porowatych. Zna komputerowe modele ruchu rumowiska i badania stabilności dna i potrafi je zastosować w prostych aplikacjach.
B_2A_U07, B_2A_U10, B_2A_U12T2A_U07, T2A_U09, T2A_U11C-1, C-2, C-3, C-4T-W-3, T-W-6, T-W-4, T-W-7, T-W-5, T-W-1, T-W-2, T-W-8, T-P-1, T-P-3, T-P-2, T-P-4M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_H/D/11_K01
Ma opanowane podstawowe metody obliczeniowye występujace w hydraulice. Jest zorientowany w technikach modelowania matematycznego w zakresie przepływów pod ciśnieniem, przepływów swobodnych i w ośrodkach porowatych. Jest zorientowany w możliwościach komputerowych modeli ruchu rumowiska, stabilności dna, procesów filtracji, itp. dla praktycznych zastosowań inżynierskich.
B_2A_K06T2A_K01C-1, C-2, C-3, C-4T-W-3, T-W-6, T-W-4, T-W-7, T-W-5, T-W-1, T-W-2, T-W-8, T-P-1, T-P-3, T-P-2, T-P-4M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_H/D/11_W01
Posiada orientację z z zakresu podstawowych metod obliczeniowych w hydraulice. Zna podstawoweh techniki modelowania matematycznego w zakresie przepływów pod ciśnieniem, przepływów swobodnych i w ośrodkach porowatych. Orientuje się w komputerowych sposobach obliczania ruchu rumowiska i badania stabilności dna.
2,0
3,0Obecność na zajęciach audytoryjnych, aktywność na ćwiczeniach, obrona trzech projektów i zaliczone dwa kolokwia na ocenę dostateczną.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_H/D/11_U01
Potrafi posługiwać się podstawowymi mrtodami obliczeniowymi w hydraulice. Potrafi korzystać z podstawowych technik modelowania matematycznego w zakresie przepływów pod ciśnieniem, przepływów swobodnych i w ośrodkach porowatych. Zna komputerowe modele ruchu rumowiska i badania stabilności dna i potrafi je zastosować w prostych aplikacjach.
2,0
3,0Obecność na zajęciach audytoryjnych i aktywność na ćwiczeniach. Obrona trzech projektów na ocenę dostateczną. Zaliczenie dwu kolokwiów na ocenę dostateczną
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_H/D/11_K01
Ma opanowane podstawowe metody obliczeniowye występujace w hydraulice. Jest zorientowany w technikach modelowania matematycznego w zakresie przepływów pod ciśnieniem, przepływów swobodnych i w ośrodkach porowatych. Jest zorientowany w możliwościach komputerowych modeli ruchu rumowiska, stabilności dna, procesów filtracji, itp. dla praktycznych zastosowań inżynierskich.
2,0
3,0Obecność na zajęciach audytoryjnych, aktywność na ćwiczeniach, obrona trzech projektów i zaliczone dwa kolokwia na ocenę dostateczną.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Mitosek M., Mechanika płynów w inżynierii i ochronie środowiska, PWN, Warszawa, 2001
  2. Kubrak E. J., Hydraulika techniczna, SGGW, Warszawa, 1998
  3. Szymkiewicz R., Modelowanie matematyczne przepływów w rzekach i kanałach, PWN, Warszawa, 2000
  4. Burzyński, Granatowicz, Piwecki, Szymkiewicz, Metody numeryczne w hydraulice - Skrypt, Politechnika Gdańska, Gdańsk, 2001

Literatura dodatkowa

  1. Szuster A., Utrysko B., Hydraulika i podstawy hydromechaniki, PWN, Warszawa, 1986
  2. Kubrak E. J., Hydraulika techniczna. Przykłady obliczeń, SGGW, Warszawa, 2004

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekt z zakresu metofd komputerowych obliczania podstawowych parametrów geometrycznych i hydraulicznych w przekrojach otwartych2
T-P-2Projekt w zakresie przepływów pod ciśnieniem (dla sieci wodociągowej)4
T-P-3Realizacja modelu ruchu ustalonego i nieustalonego dla sieci rzecznej "oczko z poprzeczką"4
T-P-4Projekt symulacji fali powodziowej w systemie oczko z poprzeczką5
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Metody obliczeniowych w hydraulice1
T-W-2Podstawowe techniki modelowania matematycznego w zakresie przepływów pod ciśnieniem i przepływów swobodnych1
T-W-3Metody obliczania krzywych spiętrzenia2
T-W-4Metody obliczania przepływów pod mostami i przez jazy2
T-W-5Modele hydrodynamiczne ruchu ustalonegoi i nieustalonego wody w rzekach i kanałach3
T-W-6Metody obliczania filtracji w ośrodkach porowatych2
T-W-7Metody modelowania filtracji przez wał przeciwpowodziowy i przez zaporę2
T-W-8Sposoby obliczania ruchu rumowiska i badania stabilności dna2
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Samodzielna praca w Laboratorium Komputerowym KBW i w domu11
A-P-3Obrona sprawozdań z projektów4
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Pogłębianie wiadomości z zakresu przedmiotu z pozycji literaturowych15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_H/D/11_W01Posiada orientację z z zakresu podstawowych metod obliczeniowych w hydraulice. Zna podstawoweh techniki modelowania matematycznego w zakresie przepływów pod ciśnieniem, przepływów swobodnych i w ośrodkach porowatych. Orientuje się w komputerowych sposobach obliczania ruchu rumowiska i badania stabilności dna.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W08Zna zasady analizy, konstruowania i wymiarowania elementów złożonych konstrukcji oraz obiektów budowlanych
B_2A_W09Zna zaawansowane metody, programy komputerowe stosowane w rozwiązywaniu złożonych zadań z zakresu budownictwa
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zrozumienie zagadnień z zakresu metod obliczeniowych w hydraulice.
C-2Opanowanie podstawowych technik modelowania matematycznego w zakresie przepływów pod ciśnieniem, przepływów swobodnych i w ośrodkach porowatych.
C-3Metody modelowania filtracji.
C-4Sposoby obliczania ruchu rumowiska i badania stabilności dna
Treści programoweT-W-3Metody obliczania krzywych spiętrzenia
T-W-6Metody obliczania filtracji w ośrodkach porowatych
T-W-4Metody obliczania przepływów pod mostami i przez jazy
T-W-7Metody modelowania filtracji przez wał przeciwpowodziowy i przez zaporę
T-W-5Modele hydrodynamiczne ruchu ustalonegoi i nieustalonego wody w rzekach i kanałach
T-W-1Metody obliczeniowych w hydraulice
T-W-2Podstawowe techniki modelowania matematycznego w zakresie przepływów pod ciśnieniem i przepływów swobodnych
T-W-8Sposoby obliczania ruchu rumowiska i badania stabilności dna
T-P-1Projekt z zakresu metofd komputerowych obliczania podstawowych parametrów geometrycznych i hydraulicznych w przekrojach otwartych
T-P-3Realizacja modelu ruchu ustalonego i nieustalonego dla sieci rzecznej "oczko z poprzeczką"
T-P-2Projekt w zakresie przepływów pod ciśnieniem (dla sieci wodociągowej)
T-P-4Projekt symulacji fali powodziowej w systemie oczko z poprzeczką
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy z wykorzystaniem audio-wizualnej prezentacji zagadnien i omawiania ich istotnych szczegółów na tablicy
M-2Komputerowe symulacje niektórych omawianych zagadnien (praca budowli hydrotechnicznych, transformacja fal, symulacja nieustalonego pola predkosci przepływu)
M-3Cwiczenia PROJEKTOWE: Zajecia z wykorzystaniem audio-wizualnej prezentacji perzykładowych rozwiazanych zadan i tresci zadan do rozwiazania przez studentów przy tablicy
M-4Samodzielne opracowywanie projektów z zagadnień omawianych na wykładzie w oparciu o oprogramowanie zainstalowane w Laboratorium Komputerowym KBW
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Pytania kontrolne z materiału realizowanego na wykładzie w ramach kolokwiów na cwiczeniach projektowych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena poszczególnych osób w trakcie cwiczen projektowych przy okazji sprawdzenia realizacji projektów indywidualnych
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczanie opracowanych projektów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Obecność na zajęciach audytoryjnych, aktywność na ćwiczeniach, obrona trzech projektów i zaliczone dwa kolokwia na ocenę dostateczną.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_H/D/11_U01Potrafi posługiwać się podstawowymi mrtodami obliczeniowymi w hydraulice. Potrafi korzystać z podstawowych technik modelowania matematycznego w zakresie przepływów pod ciśnieniem, przepływów swobodnych i w ośrodkach porowatych. Zna komputerowe modele ruchu rumowiska i badania stabilności dna i potrafi je zastosować w prostych aplikacjach.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U07Korzysta z zaawansowanych narzędzi specjalistycznych w celu wyszukiwania użytecznych informacji, komunikacji oraz pozyskiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora procesów budowlanych
B_2A_U10Potrafi wykorzystać metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich oraz prostych problemów badawczych
B_2A_U12Potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
Cel przedmiotuC-1Zrozumienie zagadnień z zakresu metod obliczeniowych w hydraulice.
C-2Opanowanie podstawowych technik modelowania matematycznego w zakresie przepływów pod ciśnieniem, przepływów swobodnych i w ośrodkach porowatych.
C-3Metody modelowania filtracji.
C-4Sposoby obliczania ruchu rumowiska i badania stabilności dna
Treści programoweT-W-3Metody obliczania krzywych spiętrzenia
T-W-6Metody obliczania filtracji w ośrodkach porowatych
T-W-4Metody obliczania przepływów pod mostami i przez jazy
T-W-7Metody modelowania filtracji przez wał przeciwpowodziowy i przez zaporę
T-W-5Modele hydrodynamiczne ruchu ustalonegoi i nieustalonego wody w rzekach i kanałach
T-W-1Metody obliczeniowych w hydraulice
T-W-2Podstawowe techniki modelowania matematycznego w zakresie przepływów pod ciśnieniem i przepływów swobodnych
T-W-8Sposoby obliczania ruchu rumowiska i badania stabilności dna
T-P-1Projekt z zakresu metofd komputerowych obliczania podstawowych parametrów geometrycznych i hydraulicznych w przekrojach otwartych
T-P-3Realizacja modelu ruchu ustalonego i nieustalonego dla sieci rzecznej "oczko z poprzeczką"
T-P-2Projekt w zakresie przepływów pod ciśnieniem (dla sieci wodociągowej)
T-P-4Projekt symulacji fali powodziowej w systemie oczko z poprzeczką
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy z wykorzystaniem audio-wizualnej prezentacji zagadnien i omawiania ich istotnych szczegółów na tablicy
M-2Komputerowe symulacje niektórych omawianych zagadnien (praca budowli hydrotechnicznych, transformacja fal, symulacja nieustalonego pola predkosci przepływu)
M-3Cwiczenia PROJEKTOWE: Zajecia z wykorzystaniem audio-wizualnej prezentacji perzykładowych rozwiazanych zadan i tresci zadan do rozwiazania przez studentów przy tablicy
M-4Samodzielne opracowywanie projektów z zagadnień omawianych na wykładzie w oparciu o oprogramowanie zainstalowane w Laboratorium Komputerowym KBW
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Pytania kontrolne z materiału realizowanego na wykładzie w ramach kolokwiów na cwiczeniach projektowych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena poszczególnych osób w trakcie cwiczen projektowych przy okazji sprawdzenia realizacji projektów indywidualnych
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczanie opracowanych projektów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Obecność na zajęciach audytoryjnych i aktywność na ćwiczeniach. Obrona trzech projektów na ocenę dostateczną. Zaliczenie dwu kolokwiów na ocenę dostateczną
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_H/D/11_K01Ma opanowane podstawowe metody obliczeniowye występujace w hydraulice. Jest zorientowany w technikach modelowania matematycznego w zakresie przepływów pod ciśnieniem, przepływów swobodnych i w ośrodkach porowatych. Jest zorientowany w możliwościach komputerowych modeli ruchu rumowiska, stabilności dna, procesów filtracji, itp. dla praktycznych zastosowań inżynierskich.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K06Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów, technologii oraz metod zarządzania w budownictwie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-1Zrozumienie zagadnień z zakresu metod obliczeniowych w hydraulice.
C-2Opanowanie podstawowych technik modelowania matematycznego w zakresie przepływów pod ciśnieniem, przepływów swobodnych i w ośrodkach porowatych.
C-3Metody modelowania filtracji.
C-4Sposoby obliczania ruchu rumowiska i badania stabilności dna
Treści programoweT-W-3Metody obliczania krzywych spiętrzenia
T-W-6Metody obliczania filtracji w ośrodkach porowatych
T-W-4Metody obliczania przepływów pod mostami i przez jazy
T-W-7Metody modelowania filtracji przez wał przeciwpowodziowy i przez zaporę
T-W-5Modele hydrodynamiczne ruchu ustalonegoi i nieustalonego wody w rzekach i kanałach
T-W-1Metody obliczeniowych w hydraulice
T-W-2Podstawowe techniki modelowania matematycznego w zakresie przepływów pod ciśnieniem i przepływów swobodnych
T-W-8Sposoby obliczania ruchu rumowiska i badania stabilności dna
T-P-1Projekt z zakresu metofd komputerowych obliczania podstawowych parametrów geometrycznych i hydraulicznych w przekrojach otwartych
T-P-3Realizacja modelu ruchu ustalonego i nieustalonego dla sieci rzecznej "oczko z poprzeczką"
T-P-2Projekt w zakresie przepływów pod ciśnieniem (dla sieci wodociągowej)
T-P-4Projekt symulacji fali powodziowej w systemie oczko z poprzeczką
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy z wykorzystaniem audio-wizualnej prezentacji zagadnien i omawiania ich istotnych szczegółów na tablicy
M-2Komputerowe symulacje niektórych omawianych zagadnien (praca budowli hydrotechnicznych, transformacja fal, symulacja nieustalonego pola predkosci przepływu)
M-3Cwiczenia PROJEKTOWE: Zajecia z wykorzystaniem audio-wizualnej prezentacji perzykładowych rozwiazanych zadan i tresci zadan do rozwiazania przez studentów przy tablicy
M-4Samodzielne opracowywanie projektów z zagadnień omawianych na wykładzie w oparciu o oprogramowanie zainstalowane w Laboratorium Komputerowym KBW
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Pytania kontrolne z materiału realizowanego na wykładzie w ramach kolokwiów na cwiczeniach projektowych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena poszczególnych osób w trakcie cwiczen projektowych przy okazji sprawdzenia realizacji projektów indywidualnych
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczanie opracowanych projektów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Obecność na zajęciach audytoryjnych, aktywność na ćwiczeniach, obrona trzech projektów i zaliczone dwa kolokwia na ocenę dostateczną.
3,5
4,0
4,5
5,0