Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S3)
Sylabus przedmiotu Geotechnika:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Geotechnika | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Geotechniki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ryszard Coufal <Ryszard.Coufal@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Ryszard Coufal <Ryszard.Coufal@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość zagadnień na poziomie studiów S2 lub studiów jednolitych magisterskich. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Uzyskanie przez doktoranta zdolności określenia posadowienia w warunkach słabego podłoża gruntowego. |
C-2 | Zaznajomienie doktorantów z najnowszymi technologiami stosowanymi w geotechnice. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Przegląd modeli reologicznych gruntu. | 4 |
T-S-2 | Nowe zastosowania geosyntetyków. | 4 |
T-S-3 | Wykorzystanie materiałów antropogenicznych w geotechnice. | 4 |
T-S-4 | Konsolidacja gruntów słabych. | 4 |
T-S-5 | Grunt zbrojony - metody projektowania wg EBGEO. | 4 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w semiariach | 20 |
A-S-2 | Opracowanie zadanych tematów na podstawie przekazanego materiału i studiów literatury | 24 |
A-S-3 | Przygotowanie sie do egzaminu | 15 |
A-S-4 | Egzamin | 1 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład multimedialny połączony z aktywną pracą doktoranta. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena z przygotowanych sprawozdań |
S-2 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
B_3A_S3/C-05_W01 Doktorant poznaje najnowsze tendencje rozwojowe w nowoczesnych technologiach stosowanych w geotechnice. | B_3A_W02 | — | C-2, C-1 | T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5, T-S-1 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
B_3A_S3/C-05_U01 Nabycie przez doktoranta umiejętności określenia posadowienia w warunkach słabego podłoża gruntowego. | B_3A_U10 | — | C-1 | T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5, T-S-1 | M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
B_3A_S3/C-05_K01 Doktorant jest świadomy swojej wiedzy i rozumie potrzebę ciągłego rozwoju zawoodowego. | B_3A_K01, B_3A_K07 | — | C-2, C-1 | T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5, T-S-1 | M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_3A_S3/C-05_W01 Doktorant poznaje najnowsze tendencje rozwojowe w nowoczesnych technologiach stosowanych w geotechnice. | 2,0 | |
3,0 | Doktorant zna najnowsze tendencje rozwojowe i nowoczesne technologie stosowane w geotechnice. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_3A_S3/C-05_U01 Nabycie przez doktoranta umiejętności określenia posadowienia w warunkach słabego podłoża gruntowego. | 2,0 | |
3,0 | Doktorant posiada umiejętności określenia posadowienia w warunkach słabego podłoża gruntowego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_3A_S3/C-05_K01 Doktorant jest świadomy swojej wiedzy i rozumie potrzebę ciągłego rozwoju zawoodowego. | 2,0 | |
3,0 | Doktorant jest świadomy swojej wiedzy i rozumie potrzebę ciągłego rozwoju zawoodowego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Eurokod 7.1, 7.2, AP 09, 2011
- Pisarczyk S., GEOINŻYNIERIA Metody modyfikacji podłoża gruntowego, Oficyna Wyd. Polit. Waszawskiej, Warszawa, 2005
- Wysokiński L. i inni, projektowanie wg Eurokodów, poradnik, ITB, Warszawa, 2012