Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo - inżynier europejski (S1)

Sylabus przedmiotu Język niderlandzki-2:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo - inżynier europejski
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Język niderlandzki-2
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Marek Stelmaszczyk <Marek.Stelmaszczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Katarzyna Głębocka <Katarzyna.Glebocka@zut.edu.pl>, Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl>, Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język holenderski
Blok obieralny 6 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
lektoratLK2 60 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak wymagań wstępnych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Posługiwanie się językiem niderlandzkim w różnych sytuacjach życia codziennego poprzez umiejętne stosowanie zasad gramatyki i słownictwa na poziomie biegłości językowej B1.
C-2Rozumienie i posługiwanie się podstawowym słownictwem specjalistycznym z zakresu
C-3Wyrobienie świadomości i potrzeby ustawicznego i samodzielnego kształcenia się.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
lektorat
T-LK-1Odzież, zakupy - zaimki dzierżawcze - przeczenie niet12
T-LK-2wskazywanie drogi, podróże - zegar - czas przeszły15
T-LK-3Poczta, telefon - okolicznik miejsca er - czasowniki rozdzielnie złożone14
T-LK-4Gazety, czasopisma - tryb rozkazujący - podmiot gramatyczny er14
T-LK-5Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów5
60

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
lektorat
A-LK-1Zajęcia praktyczne60
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć25
A-LK-3Udział w konsultacjach5
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem
M-7pisanie listów formalnych

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: test diagnostyczny (F)
S-2Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-3Ocena formująca: kartkówka (F)
S-4Ocena formująca: prezentacja (F)

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BIE_1A_A/08-2_W01
posiada wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa, fonetyki oraz zna zasady stosowania rejestru formalnego i nieformalnego na poziomie B1
C-1T-LK-2, T-LK-3, T-LK-1, T-LK-4, T-LK-5M-2, M-5, M-6, M-7, M-1S-2, S-3, S-4
BIE_1A_A/08-2_W02
zna podstawy słownictwa specjalistycznego z zakresu budownictwa
C-2T-LK-5M-3, M-5, M-1S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BIE_1A_A/08-2_U01
posiada umiejętność porozumiewania się na poziomie B1 z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej na tematy z życia codziennego, umie wyrazić swoje zdanie i krótko je uzasadnić
BIE_1A_U15T1A_U06C-1T-LK-2, T-LK-3, T-LK-1, T-LK-4, T-LK-5M-2, M-3, M-4, M-1S-2, S-4
BIE_1A_A/08-2_U02
posiada umiejętność rozumienia i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego z zakresu budownictwa
BIE_1A_U15T1A_U06C-2T-LK-5M-3, M-5, M-1S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BIE_1A_A/08-2_K01
rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i rozwijania kompetencji językowych
BIE_1A_K01T1A_K01C-3T-LK-2, T-LK-3, T-LK-1, T-LK-4, T-LK-5M-2, M-4, M-1S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BIE_1A_A/08-2_W01
posiada wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa, fonetyki oraz zna zasady stosowania rejestru formalnego i nieformalnego na poziomie B1
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa oraz fonetyki języka niderlandzkiego na poziomie B1.
3,5
4,0
4,5
5,0
BIE_1A_A/08-2_W02
zna podstawy słownictwa specjalistycznego z zakresu budownictwa
2,0
3,0Student zna 60 % z podstawy słownictwa specjalistycznego zgodnego z zakresu budownictwa.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BIE_1A_A/08-2_U01
posiada umiejętność porozumiewania się na poziomie B1 z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej na tematy z życia codziennego, umie wyrazić swoje zdanie i krótko je uzasadnić
2,0
3,0Student potrafi w stopniu podstawowym porozumiewać się z różnymi podmiotami, bez umiejętności efektywnego argumentowania.
3,5
4,0
4,5
5,0
BIE_1A_A/08-2_U02
posiada umiejętność rozumienia i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego z zakresu budownictwa
2,0
3,0Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne z zakresu budownictwa i używa je w ograniczonym zakresie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BIE_1A_A/08-2_K01
rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i rozwijania kompetencji językowych
2,0
3,0Student dostrzega potrzebę uczenia się i rozwijania swoich kompetencji językowych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Kalsbeek A., Code Nederlands, Utrecht 2001, 2001
  2. 2. Stembor L., Gramatyka języka niderlandzkiego z ćwiczeniami, Wiedza Powszechna, Warszawa, 2000

Literatura dodatkowa

  1. Van Ekeren-Krawczyk A., Niderlandzki drugi krok, Granpok system, 2011
  2. Van Ekeren-Krawczyk A., Jaskólska-Schothuis T, wo, Granpok system, Niderlandzki od podstaw, Budownictwo, Granpok system, 2011

Treści programowe - lektorat

KODTreść programowaGodziny
T-LK-1Odzież, zakupy - zaimki dzierżawcze - przeczenie niet12
T-LK-2wskazywanie drogi, podróże - zegar - czas przeszły15
T-LK-3Poczta, telefon - okolicznik miejsca er - czasowniki rozdzielnie złożone14
T-LK-4Gazety, czasopisma - tryb rozkazujący - podmiot gramatyczny er14
T-LK-5Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów5
60

Formy aktywności - lektorat

KODForma aktywnościGodziny
A-LK-1Zajęcia praktyczne60
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć25
A-LK-3Udział w konsultacjach5
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBIE_1A_A/08-2_W01posiada wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa, fonetyki oraz zna zasady stosowania rejestru formalnego i nieformalnego na poziomie B1
Cel przedmiotuC-1Posługiwanie się językiem niderlandzkim w różnych sytuacjach życia codziennego poprzez umiejętne stosowanie zasad gramatyki i słownictwa na poziomie biegłości językowej B1.
Treści programoweT-LK-2wskazywanie drogi, podróże - zegar - czas przeszły
T-LK-3Poczta, telefon - okolicznik miejsca er - czasowniki rozdzielnie złożone
T-LK-1Odzież, zakupy - zaimki dzierżawcze - przeczenie niet
T-LK-4Gazety, czasopisma - tryb rozkazujący - podmiot gramatyczny er
T-LK-5Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów
Metody nauczaniaM-2praca w grupach
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem
M-7pisanie listów formalnych
M-1zajęcia praktyczne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-3Ocena formująca: kartkówka (F)
S-4Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa oraz fonetyki języka niderlandzkiego na poziomie B1.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBIE_1A_A/08-2_W02zna podstawy słownictwa specjalistycznego z zakresu budownictwa
Cel przedmiotuC-2Rozumienie i posługiwanie się podstawowym słownictwem specjalistycznym z zakresu
Treści programoweT-LK-5Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów
Metody nauczaniaM-3prezentacja
M-5praca z tekstem
M-1zajęcia praktyczne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-3Ocena formująca: kartkówka (F)
S-4Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna 60 % z podstawy słownictwa specjalistycznego zgodnego z zakresu budownictwa.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBIE_1A_A/08-2_U01posiada umiejętność porozumiewania się na poziomie B1 z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej na tematy z życia codziennego, umie wyrazić swoje zdanie i krótko je uzasadnić
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBIE_1A_U15Opanował umiejętność porozumiewania się w języku nowożytnym na poziomie B2 łącznie ze znajomością elementów języka technicznego z zakresu budownictwa
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-1Posługiwanie się językiem niderlandzkim w różnych sytuacjach życia codziennego poprzez umiejętne stosowanie zasad gramatyki i słownictwa na poziomie biegłości językowej B1.
Treści programoweT-LK-2wskazywanie drogi, podróże - zegar - czas przeszły
T-LK-3Poczta, telefon - okolicznik miejsca er - czasowniki rozdzielnie złożone
T-LK-1Odzież, zakupy - zaimki dzierżawcze - przeczenie niet
T-LK-4Gazety, czasopisma - tryb rozkazujący - podmiot gramatyczny er
T-LK-5Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów
Metody nauczaniaM-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-1zajęcia praktyczne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-4Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi w stopniu podstawowym porozumiewać się z różnymi podmiotami, bez umiejętności efektywnego argumentowania.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBIE_1A_A/08-2_U02posiada umiejętność rozumienia i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego z zakresu budownictwa
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBIE_1A_U15Opanował umiejętność porozumiewania się w języku nowożytnym na poziomie B2 łącznie ze znajomością elementów języka technicznego z zakresu budownictwa
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-2Rozumienie i posługiwanie się podstawowym słownictwem specjalistycznym z zakresu
Treści programoweT-LK-5Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów
Metody nauczaniaM-3prezentacja
M-5praca z tekstem
M-1zajęcia praktyczne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-3Ocena formująca: kartkówka (F)
S-4Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne z zakresu budownictwa i używa je w ograniczonym zakresie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBIE_1A_A/08-2_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i rozwijania kompetencji językowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBIE_1A_K01Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-3Wyrobienie świadomości i potrzeby ustawicznego i samodzielnego kształcenia się.
Treści programoweT-LK-2wskazywanie drogi, podróże - zegar - czas przeszły
T-LK-3Poczta, telefon - okolicznik miejsca er - czasowniki rozdzielnie złożone
T-LK-1Odzież, zakupy - zaimki dzierżawcze - przeczenie niet
T-LK-4Gazety, czasopisma - tryb rozkazujący - podmiot gramatyczny er
T-LK-5Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów
Metody nauczaniaM-2praca w grupach
M-4dyskusja
M-1zajęcia praktyczne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-3Ocena formująca: kartkówka (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student dostrzega potrzebę uczenia się i rozwijania swoich kompetencji językowych.
3,5
4,0
4,5
5,0