Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | BIE_1A_A/10-4_U01 | Dyplomat potrafi wybrać odpowiednie narzędzia do opracowywania zagadnień i rozwiązywania problemów w pracy dyplomowej, wykorzystując techniki informacyjne. Rozwiązuje podstawowe zagadnienia z zakresu technologii betonu i projektowania konstrukcji betonowych. Potrafi samodzielnie opracować i zreferować zagadnienia i problemy z zakresu pracy dyplomowej. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | BIE_1A_U06 | Potrafi korzystać z wybranych programów komputerowych wspomagających decyzje projektowe w budownictwie oraz krytycznie ocenić otrzymane wyniki |
---|
BIE_1A_U05 | Potrafi poprawnie wybrać narzędzia (analityczne bądź numeryczne) do rozwiązywania problemów analizy, projektowania, wykonawstwa elementów konstrukcji oraz obiektów budowlanych |
BIE_1A_U22 | Ma umiejętność samokształcenia się |
BIE_1A_U08 | Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności |
BIE_1A_U20 | Potrafi opracować dokumentację dotyczącą przygotowania i wykonania inwestycji budowlanej |
BIE_1A_U09 | Potrafi zaprojektować proste fundamenty pod obiekty budowlane |
BIE_1A_U21 | Potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego |
BIE_1A_U14 | Potrafi korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora robót budowlanych |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U12 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-5 | Ukształtowanie umiejętności przygotowania i prezentacji wyników badań oraz założeń prac projektowych w postaci referatów i prezentacji multimedialnej. |
---|
C-1 | Poznanie zasad pisania prac badawczych i projektowych z zakresu technologii betonu i konstrukcji żelbetowych. |
C-2 | Nabycie umiejętności korzystania z technologii informacyjnych przy opracowywaniu części teoretycznej prac dyplomowych. |
C-4 | Ukształtowanie umiejętności wykorzystania metod analizy statystycznej przy opracowaniu i prezentacji wyników badań. Ukształtowanie umiejętności podsumowania pracy i formułowania wniosków. |
C-3 | Zapoznanie studentów z zasadami ochrony praw autorskich oraz podstawowymi zasadami etyki zawodowej w zakresie pisania prac dyplomowych. |
Treści programowe | T-S-6 | Zasady tworzenia prezentacji w programie PowerPoint. |
---|
T-S-9 | Prezentacja przygotowanej pracy dyplomowej. Przedstawienie wniosków i poumowanie pracy. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych. |
T-S-3 | Sposoby katalogowego porządkowania zebranych materiałów. Dobór źródeł, bazy danych, katalogowanie notatek, tworzenie spisu literatury. |
T-S-4 | Podstawowe zasady pisania pracy dyplomowej (strona tytułowa, pierwsza strona rozdziału, układ marginesów, numeracja stron, zasady numeracji: tabel, rysunków i wzorów). |
T-S-2 | Podział pracy dyplomowej na poszczególne cześci: układ pracy, podział na rozdziały i podrozdziały. Podstawowe treści, które powinny znaleść się we wprowadzeniu. Opracowanie przez każdego studenta wstępnego planu pracy dyplomowej. Zasady wyboru metod badawczych w pracach laboratoryjnych, metody planowania eksperymentu. Określenie wstępne planowanych koncepcji w przypadku prac dyplomowych projektowych. |
T-S-5 | Tworzenie spisu treści, załączników, rysunków. Zasady opracowania spisu oznaczeń oraz wykonywania rysunków konstrukcyjnych w pracach projektowych. |
T-S-1 | Podstawowe wiadomości o samej pracy dyplomowej i o zasadach przeprowadzania egzaminu dyplomowego. Charakterystyka zakresu prac dyplomowych projektowych i laboratoryjnych. Ogólne zasady tworzenia planu pracy dyplomowej. Prace przygotowawcze: plan i szkic wstępny układu treści pracy dyplomowej. |
T-S-7 | Zagadnienia techniczne związane z przygotowaną pracą dyplomową. Metody opracowania wyników prac laboratoryjnych. Wygłoszenie referatu z tematyki realizowanej pracy dyplomowej przez studenta |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny |
---|
M-2 | Metody praktyczne - pokaz |
M-4 | Wykład problemowy |
M-3 | Metody praktyczne - seminarium |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena końcowa obejmuje oceny cząstkowe za: opracowanie planu pracy, poprawny spis literatury, referat i prezentację pracy dyplomowej. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student korzysta z technik informacyjnych, jednak popełnia w ich zastosowaniu błędy, które po wskazaniu przez prowadzącego potrafi skorygować. Posiada minimalną wiedzę z zakresu swojej specjalności i przedstawia skrótową prezentację. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |