Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | BIE_1A_C/01_U01 | Potrafi sporządzić i odczytać rzuty geometryczne obiektów , rysunki architektoniczno budowlane.
Umie odczytać i sporządzić rzuty topografii terenu.
Umie na podstawie sporządzonego rysunku rzutowego wyznaczać różne rzeczywiste wielkości np.prawdziwe odległości między elementami w przestrzeni, prawdziwe wielkości przekrojów i elementów pokazanych w rzutach.
Umie znaleźć zależności pomiędzy obiektami geometrycznymi, wyznaczyć ich przenikanie. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | BIE_1A_U11 | Potrafi odczytać rysunki architektoniczne, budowlane oraz mapy geodezyjne i geologiczne. Potrafi sporządzić dokumentację graficzną w środowisku wybranych programów CAD |
---|
BIE_1A_U07 | Potrafi zaprojektować wybrane elementy i proste konstrukcje inżynierskie oraz dokonać oceny rozwiązań istniejących |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
---|
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie się z teorią i metodą rzutów prostokątnych jako podstawowym sposobem odwzorowania przestrzeni w technice.Umiejętność rozwiązania zagadnień inżynierskich związanych z ukształtowaniem terenu.Nauczanie praktycznych, wykreślnych metod wizualizacji obiektów budowlanych.Rozwijanie wyobraźni przestrzennej. |
---|
Treści programowe | T-P-1 | Rzuty cechowane. Stopniowanie prostej,wyznaczanie nachylenia. Cechowanie dowolnego punktu na prostej. Płaszczyzna. Wyznaczanie planu warstwicowego. |
---|
T-P-15 | Powierzchnie: rodzaje powierzchni oraz ich rzuty ze szczególnym uwzględnieniem powierzchni prostokreślnych.Konstrukcje krzywych płaskich występujących w danych powierzchniach. |
T-P-2 | Wyznaczanie krawędzi między płaszczyznami oraz punktu przebicia płaszczyzny prostą. |
T-P-3 | Obroty i kłady: zagadnienia miarowe,wyznaczanie rzeczywistych wielkości na płaszczyźnie. |
T-P-4 | Rzuty cechowane wielościanów.Powierzchnie topograficzne. |
T-P-5 | Kolokwium Nr 1 |
T-P-6 | Rzuty prostokątne na dwie i trzy rzutnie: rzuty punktów,prostych, wzajemne położenie pary prostych,odwzorowanie płaszczyzny.Przynależność elementów do płaszczyzny, wzajemne położenie pary prostych i płaszczyzn. |
T-P-8 | Obroty i kłady płaszczyzny.Rzeczywiste wielkości na płaszczyźnie. |
T-P-9 | Transformacje: rodzaje i zastosowania. |
T-P-10 | Kolokwium Nr 2 |
T-P-11 | Wielościany: rodzaje oraz rzuty prostokątne ze szczególnym uwzględnieniem wielościanów foremnych. |
T-P-12 | Przekroje wielościanów płaszczyzną oraz punkty przebicia wielościanów prostą. |
T-P-13 | Rzuty aksonometryczne: aksonometria prostokątna i ukośnokątna. Przedstawienie obiektów geometrycznych w odpowiedniej aksonometrii. |
T-P-14 | Kolokwium Nr 3 |
T-P-7 | Prostopadłość prostych, płaszczyzn, prostej i płaszczyzny. |
T-W-2 | Krawędź między płaszczyznami, punkt przebicia płaszczyzny prostą |
T-W-3 | Obroty i kłady: rzeczywiste wielkości na płaszczyźnie. |
T-W-4 | Rzut cechowany wielościanów. |
T-W-5 | Powierzchnie topograficzne, przekroje i profile. |
T-W-6 | Rzuty prostokątne na dwie i trzy rzutnie: rzuty punktów, prostych, wzajemne położenie pary prostych, odwzorowanie płaszczyzny. |
T-W-7 | Przynalęzność elementów,wzajemne położenie płaszczyzn, wzajemne położenie prostej i płaszczyzny. |
T-W-8 | Prostopadłość prostych, płaszczyzn, prostej i płaszczyzny. |
T-W-9 | Obroty i kłady. |
T-W-10 | Transformacje, rodzaje i zastosowanie. |
T-W-11 | Wielościany: rodzaje i rzuty wielościanów. |
T-W-12 | Przekroje wielościanów płaszczyzną, punkty przebicia wielościanów prostą. |
T-W-13 | Rzuty aksonometryczne:aksonometria prostokątna i ukośnokatna. |
T-W-14 | Powierzchnie: rodzaje powierzchni, rzuty powierzchni, punkty na powierzchni, zastosowanie powierzchni w nowoczesnym budownictwie. |
T-W-15 | Krzywe płaskie. Przekroje powierzchni i punkty przebicia powierzchni. |
T-W-1 | Zasady i zastosowanie rzutów cechowanych w budownictwie.Punkt, prosta i plaszczyzna,wzajemne połozenie,położenie punktów, prostych i płaszczyzn- konstrukcje podstawowe. |
Metody nauczania | M-1 | Wykłady prowadzone sa metodą informacyjno-problemową. Wykład ma charakter informacyjny podający reguły i metody teoretyczne, następnie- podający przykłady zastosowania opisanych metod w praktycznym rozwiązywaniu problemów geometrycznych. Środkiem jest rozwiązywanie zadań z geometrii wykreślnej metodą tradycyjna,jako rysunek na tablicy, któremu towarzyszy szczegółowy opis słowny wykładowcy.Ćwiczenia projektowe są ściśle powiązane z tematyką wykładów. Do każdego ćwiczenia prowadzący przygotowuje odpowiednio dobrany do tematyki zestaw zadań do rozwiązania na zajęciach i w domu. Studenci podczas ćwiczeń projektowych samodzielnie rozwiązują otrzymane zadania na tablicy oraz indywidualnie w zeszytach. Prowadzący w miarę potrzeb wspiera pracę studentów,indywidualnie lub ogólnie, dla całej grupy. |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Studenci są oceniani w zależności od ilości przyswojonego materiału.Poziom jego przyswojenia jest kontrolowany w formie kolokwiów,przeprowadzanych trzy razy w ciągu semestru. Oceniana jest poprawność i jednoznaczność wykonanych rysunków na wszystkich etapach nauki : ćwiczenia projektowe, kolokwia. |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Poziom przyswojenia materiału jest kontrolowany w formie kolokwiów,przeprowadzanych trzy razy w ciągu semestru. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Nie umie poradzić sobie z problemem. Nie umie wykorzystać posiadanej wiedzy teoretycznej w praktyce. Wykazuje znaczące braki w wiedzy. |
3,0 | Umie rozwiązać zadanie poprawnie, nie ma błędów merytorycznych. Zna tylko jedną z metod rozwiązania. Rysunek nie jest czytelny, opis niejednoznaczny lub jego brak. |
3,5 | Umie rozwiązać zadanie poprawnie, nie ma błędów merytorycznych. Zna tylko jedną z metod rozwiązania. Rysunek jest czytelny, opis jednoznaczny. |
4,0 | Umie poprawnie rozwiązać zadanie. Umiejętnie dobrał metodę rozwiązania, zrobił drobne błędy graficzne, które nie mają wpływu na właściwe rozwiązanie końcowe. Opis poprawny, czytelny. |
4,5 | Umie poprawnie rozwiązać zadanie. Umiejętnie dobrał metodę rozwiązania. Potrafi zweryfikować swoje błędy. Rysunek i opis poprawny, czytelny. |
5,0 | Umie prawidłowo rozwiązać zadanie. Zna kilka metod rozwiązania, potrafi wybrać najefektywniejszą.Umie zweryfikować błędy. Rysunek wykonany czytelnie i prawidłowo opisany, charakteryzujący się wysoką estetyką wykonania. |