Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | BIE_1A_C/21_U01 | Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych żródeł, także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej ocenie, a także wyciągać wnioski oraz formuować i wyczerpująco uzasadniać opinie. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | BIE_1A_U22 | Ma umiejętność samokształcenia się |
---|
BIE_1A_U08 | Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności |
BIE_1A_U21 | Potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-2 | Ukształtowanie umiejętności dostrzegania wpływu zrównoważonej gospodarki wodami opadowymi na jakość wód powierzchniowych, kształtowanie zrównoważonych przestrzeni miejskich i ochronę środowiska naturalnego |
---|
C-1 | Zapoznanie studenta z koncepcją zrównoważonego rozwoju w gospodarce wodnej ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dotyczących gospodarki wodami powierzchniowymi i opadowymi w kontekście szeroko pojętej potrzeby zrównoważonej gospodarki zasobami ziemskimi i ochroną środowiska |
Treści programowe | T-S-1 | Zrównoważony rozwój - wyzwanie XXI wieku |
---|
T-S-2 | Koncepcja zrównoważonej gospodarki wodnej na terenach zurbanizowanych |
T-S-6 | Innowacyjna zielona infrastruktura |
T-S-7 | Najlepsze praktyki inżynierskie (Best Management Practices, BMPs) w zrównoważonej gospodarce wodami powierzchniowymi |
T-S-4 | Zintegrowana gospodarka wodami opadowymi |
T-S-3 | Wpływ urbanizacji i zmian klimatu na jakość i ilość wód powierzchniowych i opadowych |
T-S-5 | Deficyt wody i katastrofalne powodzie - czy i jak tym zjawiskom możemy zapobiec |
Metody nauczania | M-3 | Dyskusja dydaktyczna w połączeniu z metodą sytuacyjną |
---|
M-4 | Seminarium |
M-2 | Prezentacja multimedialna (PowerPoint i Video) z użyciem laptopa |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie seminarium |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Potrafi jedynie w podstawowym zakresie ocenić przydatność minimum dwóch metod czy narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich związanych z zieloną infrastrukturą i najlepszymi praktykami inżynierskimi stosowanymi w zrównoważonej gospodarce wodami opadowymi. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |