Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | IS_1A_S1/A/01-3q_K01 | jest zdolna krytycznie odnosić się do własnych oraz cudzych działań projektowych; dostrzega etyczne problemy we własnej oraz cudzej twórczości; będąc zdolnym do elementarnej refleksji na temat rzeczywistości społeczno-gospodarczej, w sposób zdystansowany i świadomy analizuje zjawiska rynkowe |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | IS_1A_K06 | Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_K06 | potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_K02 | potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy |
---|
Cel przedmiotu | C-1 | Celem zajęć jest przedstawienie studentom i studentkom podstawowych problemów z zakresu filozofii i etyki aktualnych na przestrzeni dziejów; zapoznanie z różnymi podejściami do kwestii m.in. wiedzy, wolności, moralności; wykształcenie krytycznego dystansu do otaczającej rzeczywistości |
---|
Treści programowe | T-W-1 | 1. Wprowadzenie, czyli po co potrzebna jest nam filozofia?
2. Wiedza pewna czy przekonanie?
3. Nowożytny indywidualizm.
4. Czym jest wola i czy jest ona wolna?
5. Wybrane koncepcje wolności.
6. Poszukiwanie sensu życia jednostki.
7. Wybrane koncepcje etyczne (utylitaryzm, etyka kantowska).
8. Zaliczenie. |
---|
Metody nauczania | M-1 | Umiejętność myślenia analityczno-syntetycznego, umiejętność poprawnego logicznie formułowania wypowiedzi. |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: – P, tj. podsumowująca |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | jest zdolna do krytycznego rozumowania na temat zjawisk społeczno-kulturowych i gospodarczych, a także potrafi przeprowadzić racjonalną argumentację w odniesieniu do żywionych przez siebie przekonań etycznych, społecznych i estetycznych |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |