Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | IS_1A_S1/B/13-1_U01 | Student potrafi wykorzystywać wiedzę z zakresu techniki cieplnej do rozwiązywania problemów technicznych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | IS_1A_U05 | Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Wykorzystanie wiedzy z zakresu techniki cieplnej do rozwiązywania problemów technicznych |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Pojęcia podstawowe termodynamiki, energia wewnętrzna, entalpia, entropia, praca, ciepło.
Bilans substancjalny i energetyczny, sposoby doprowadzenia i odprowadzenia energii z ukladu, zerowa i pierwsza zasada termodynamiki.
Gazy doskonałe, półdoskonałe i rzeczywiste, termiczne i kaloryczne równanie stanu gazów doskonałych i półdoskonałych.
Roztwory gazowe, druga zasada termodynamiiki.
Przemiany charakterystyczne gazów doskonałych.
Obiegi termodynamiczne prawo- i lewobieżne, obieg Carnota.
Para, tablice i wykresy parowe oraz zastosowanie, przemiany charakterystyczne pary nasyconej i przegrzanej.
Gazy rzeczywiste, równanie stanu kaloryczne i termiczne, dlawienie, efekt Joula-Thomsona.
Gazy wilgotne, izobaryczne przemiany wilgotnego powietrza.
Zasady przepływu ciepła. |
---|
T-L-2 | Pomiar natężenia przepływu |
T-L-5 | Oznaczanie ciepła spalania i wartości opałowej paliw ciekłych i gazowych |
T-L-4 | Techniczna analiza spalin |
T-L-1 | Pomiary ciśnień i cechowanie manometrów i indykatorów |
T-L-6 | Pomiary temperatur |
T-L-3 | Pomiary wilgotności powietrza i stopnia suchości pary wodnej |
Metody nauczania | M-1 | Metody podające:
wykład informacyjny |
---|
M-2 | Metody praktyczne:
ćwiczenia laboratoryjne |
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: Zaliczenie poszczególnych ćwiczeń laboratoryjnych |
---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne i ustne |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swojej pracy |
3,0 | Student prezentuje wyniki bez umiejetności głębszej analizy |
3,5 | Student prezentuje wyniki z umiejętnościa prostej analizy |
4,0 | Student prezentuje wyniki z umiejętnościa głębszej analizy |
4,5 | Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy |
5,0 | Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, a także proponować modyfikacje w istniejących układach |