Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Inżynieria środowiska (S2)

Sylabus przedmiotu Wybrane zagadnienia techniki grzewczej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria środowiska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Wybrane zagadnienia techniki grzewczej
Specjalność Sieci, instalacje komunalne i przemysłowe
Jednostka prowadząca Katedra Ogrzewnictwa, Wentylacji i Ciepłownictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Dorota Leciej-Pirczewska <Dorota.Leciej-Pirczewska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP2 30 1,80,44zaliczenie
wykładyW2 15 1,20,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ogrzewnictwo
W-2Ciepłownictwo

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znajomość kluczowych zagadnień z ogrzewnictwa i ciepłownictwa

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Projekt uwzględniający zagadnienia przerabiane na wykładach30
30
wykłady
T-W-1Wybrane zagadnienia z techniki grzewczej w zależności od potrzeb aktualnej grupy studenckiej: praktyczne zastosowania różnych źródeł energii, współpraca kilku źródeł energii w układach grzewczych, nowoczesne rozwiązania techniki grzewczej, regulacja układów techniki grzewczej, technika grzewcza w obiektach o różnym przeznaczeniu (np. baseny kąpielowe, zakłady zbiorowego żywienia, pralnie)14
T-W-2Zaliczenie1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Samodzielna realizacja zadania projektowego20
A-P-3Zaliczenie projektu1
A-P-4Konsultacje2
53
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Samodzielne przygoowanie się do egzaminu10
A-W-3Udział w konsultacjach5
A-W-4Samodzielna lektura5
A-W-5Obecność na zaliczeniu1
36

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny w formie przezentacji multimedialnej
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Metoda projektu

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu
S-2Ocena formująca: Sprawdzanie zaawansowania projektu, korekty
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne lub ustne z materiałów wykładowych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
S_2A_S/D/10_W01
Ma poszerzoną wiedzę związaną z techniką grzewczą
S_2A_W02T2A_W02InzA2_W04C-1T-W-1, T-P-1M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
S_2A_S/D/10_U01
Potrafi zaprojektować elementy, instalacje, systemy i urządzenia wchodzące w zakres inżynierii środowiska
S_2A_U19T2A_U18, T2A_U19InzA2_U08C-1T-W-1, T-P-1M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
S_2A_S/D/10_K01
Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów, technologii oraz metod zarządzania w inżynierii środowiska
S_2A_K06T2A_K01C-1T-W-1, T-P-1M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
S_2A_S/D/10_W01
Ma poszerzoną wiedzę związaną z techniką grzewczą
2,0
3,0Ma dostatecznie poszerzoną wiedzę związaną z techniką grzewczą
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
S_2A_S/D/10_U01
Potrafi zaprojektować elementy, instalacje, systemy i urządzenia wchodzące w zakres inżynierii środowiska
2,0
3,0Wykona poprawnie zadanie projektowe. Posiada postawową wiedzę z omawianych na wykładach zagadnień
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
S_2A_S/D/10_K01
Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów, technologii oraz metod zarządzania w inżynierii środowiska
2,0
3,0Wykona poprawnie zadanie projektowe. Posiada postawową wiedzę z omawianych na wykładach zagadnień
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. 2011, Stosownie do prowadzonych wykladów

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekt uwzględniający zagadnienia przerabiane na wykładach30
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wybrane zagadnienia z techniki grzewczej w zależności od potrzeb aktualnej grupy studenckiej: praktyczne zastosowania różnych źródeł energii, współpraca kilku źródeł energii w układach grzewczych, nowoczesne rozwiązania techniki grzewczej, regulacja układów techniki grzewczej, technika grzewcza w obiektach o różnym przeznaczeniu (np. baseny kąpielowe, zakłady zbiorowego żywienia, pralnie)14
T-W-2Zaliczenie1
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Samodzielna realizacja zadania projektowego20
A-P-3Zaliczenie projektu1
A-P-4Konsultacje2
53
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Samodzielne przygoowanie się do egzaminu10
A-W-3Udział w konsultacjach5
A-W-4Samodzielna lektura5
A-W-5Obecność na zaliczeniu1
36
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaS_2A_S/D/10_W01Ma poszerzoną wiedzę związaną z techniką grzewczą
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówS_2A_W02Ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych z inżynierią środowiska w tym z zakresu inżynierii elektrycznej, inżynierii mechanicznej, ochrony środowiska, planowania przestrzennego, inżynierii bezpieczeństwa, szczególnie bezpieczeństwa instalacji i innych systemów technicznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Znajomość kluczowych zagadnień z ogrzewnictwa i ciepłownictwa
Treści programoweT-W-1Wybrane zagadnienia z techniki grzewczej w zależności od potrzeb aktualnej grupy studenckiej: praktyczne zastosowania różnych źródeł energii, współpraca kilku źródeł energii w układach grzewczych, nowoczesne rozwiązania techniki grzewczej, regulacja układów techniki grzewczej, technika grzewcza w obiektach o różnym przeznaczeniu (np. baseny kąpielowe, zakłady zbiorowego żywienia, pralnie)
T-P-1Projekt uwzględniający zagadnienia przerabiane na wykładach
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny w formie przezentacji multimedialnej
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Metoda projektu
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu
S-2Ocena formująca: Sprawdzanie zaawansowania projektu, korekty
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne lub ustne z materiałów wykładowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ma dostatecznie poszerzoną wiedzę związaną z techniką grzewczą
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaS_2A_S/D/10_U01Potrafi zaprojektować elementy, instalacje, systemy i urządzenia wchodzące w zakres inżynierii środowiska
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówS_2A_U19Potrafi zaprojektować elementy, instalacje, systemy i urządzenia wchodzące w zakres inżynierii środowiska
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Znajomość kluczowych zagadnień z ogrzewnictwa i ciepłownictwa
Treści programoweT-W-1Wybrane zagadnienia z techniki grzewczej w zależności od potrzeb aktualnej grupy studenckiej: praktyczne zastosowania różnych źródeł energii, współpraca kilku źródeł energii w układach grzewczych, nowoczesne rozwiązania techniki grzewczej, regulacja układów techniki grzewczej, technika grzewcza w obiektach o różnym przeznaczeniu (np. baseny kąpielowe, zakłady zbiorowego żywienia, pralnie)
T-P-1Projekt uwzględniający zagadnienia przerabiane na wykładach
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny w formie przezentacji multimedialnej
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Metoda projektu
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu
S-2Ocena formująca: Sprawdzanie zaawansowania projektu, korekty
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne lub ustne z materiałów wykładowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Wykona poprawnie zadanie projektowe. Posiada postawową wiedzę z omawianych na wykładach zagadnień
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaS_2A_S/D/10_K01Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów, technologii oraz metod zarządzania w inżynierii środowiska
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówS_2A_K06Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów, technologii oraz metod zarządzania w inżynierii środowiska
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-1Znajomość kluczowych zagadnień z ogrzewnictwa i ciepłownictwa
Treści programoweT-W-1Wybrane zagadnienia z techniki grzewczej w zależności od potrzeb aktualnej grupy studenckiej: praktyczne zastosowania różnych źródeł energii, współpraca kilku źródeł energii w układach grzewczych, nowoczesne rozwiązania techniki grzewczej, regulacja układów techniki grzewczej, technika grzewcza w obiektach o różnym przeznaczeniu (np. baseny kąpielowe, zakłady zbiorowego żywienia, pralnie)
T-P-1Projekt uwzględniający zagadnienia przerabiane na wykładach
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny w formie przezentacji multimedialnej
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Metoda projektu
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu
S-2Ocena formująca: Sprawdzanie zaawansowania projektu, korekty
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Wykona poprawnie zadanie projektowe. Posiada postawową wiedzę z omawianych na wykładach zagadnień
3,5
4,0
4,5
5,0