Wydział Budownictwa i Architektury - Melioracje wodne
Sylabus przedmiotu Podstawy rysunku technicznego:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Melioracje wodne | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk technicznych | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Podstawy rysunku technicznego | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Jednostki zewnętrzne | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Maciej Humiczewski <studium@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | podstawowa wiedza z zakresu rysunku teechnicznego szkoły średniej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznaie słuchacza z programem Auto CADa, |
C-2 | Umiejętnośc wykonywania prostych rysunków technicznych z zastosowaniem Auto CADa |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Nowy rysunek. Podstawowe obiekty Auto Cada. Oglądanie rysunku. Edycja obiektów Rysowanie preyzyjne. Warstwy, sterowanie warstwami. | 6 |
T-P-2 | Bloki, kreskowanie, wymiarowanie. Wydruk | 6 |
12 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawy tworzenia rysunku. Sposoby przeglądania dokumentacji i korzystania z systemu pomocy. Modyfikowanie obiektów i cofanie nieudanych operacji. Wprowadzenie (ekran Auto Cada) | 3 |
T-W-2 | Nowy rysunek Podstawowe obiekty Auto Cada | 3 |
6 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 12 |
A-P-2 | Samodzielne zadanie z zakresu Auto Cada | 14 |
A-P-3 | konsultacje | 8 |
A-P-4 | Wykonanie rysunku podsumującego ćwiczenia z Auto Cada | 16 |
A-P-5 | Studiowanie literatury z zakresu Auto cada | 10 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 6 |
A-W-2 | Przegląd zastosowań Auto Cada | 10 |
A-W-3 | Konsultacje | 6 |
A-W-4 | Sledzenie opracowań z zakresu Auto Cada | 8 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykłady informacyjne |
M-2 | ćwiczenia projektowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: sprawdziań końcowy |
S-2 | Ocena formująca: wykonanie rysunków na zadany temat |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
MW_10A_SPMW-02_W01 ma podstawowa wiedzę z zakresu rysunku technicznego, odczytu i zapisu rysunków z wykorzystaniuem Auto CADa | MW_10A_W02 | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
MW_10A_SPMW-02_U01 dobiera , nakreśla i objaśnia metody wykonania poszczególnych elementów obiektu | MW_10A_U02 | — | C-2 | T-P-1, T-P-2 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
MW_10A_SPMW-02_K01 rozumie potrzebe uczenia się przez całe życie, potrafi przyjąć krytyczne uwagi i przedstawić swoje poglądy | MW_10A_K02 | — | C-1, C-2 | T-P-1, T-P-2 | — | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MW_10A_SPMW-02_W01 ma podstawowa wiedzę z zakresu rysunku technicznego, odczytu i zapisu rysunków z wykorzystaniuem Auto CADa | 2,0 | |
3,0 | Ma podstawową wiedzę z zakresu rysunku technicznego, rozróżnaio pojęcia z zakresu programu Auto CAD | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MW_10A_SPMW-02_U01 dobiera , nakreśla i objaśnia metody wykonania poszczególnych elementów obiektu | 2,0 | |
3,0 | w dostatyczny sposób wykorzystuje program Auto CAD | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MW_10A_SPMW-02_K01 rozumie potrzebe uczenia się przez całe życie, potrafi przyjąć krytyczne uwagi i przedstawić swoje poglądy | 2,0 | |
3,0 | zna zasady wykorzystania programów Auto CAD | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Miśniakiewicz E., Skowroński W., Rysunek techniczny budowlany, Arkady, Warszawa, 1997
- Pikoń A, Auto CAD 2010 PL. Pierwsze kroki, Helion, Gliwice, 2010
Literatura dodatkowa
- Opis dokumentacji Auto CAD, Autodesk, 2014