Wydział Budownictwa i Architektury - Melioracje wodne
Sylabus przedmiotu Budownictwo ziemne z elementami mechaniki gruntów:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Melioracje wodne | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk technicznych | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Budownictwo ziemne z elementami mechaniki gruntów | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Geotechniki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zygmunt Meyer <Zygmunt.Meyer@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończony kurs z matematyki i fizyki na poziomie szkoły średniej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejętność rozumienia wzajemnych relacji pomiędzy obciążeniem gruntu a osiadaniem |
C-2 | Zdobycie wiedzy w zakresie projektowania i wykonania budowli ziemnych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Kryteria oceny bezpieczeństwa budowli ziemnych | 3 |
T-A-2 | Ocena podłoża na podstawie parametrów gruntu | 2 |
T-A-3 | Naprężenia w gruncie | 3 |
T-A-4 | Zjawisko filtracji, stateczność wykopu | 2 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Elementy gruntoznawstwa | 3 |
T-W-2 | Podstawy teoretyczne mechaniki gruntów | 2 |
T-W-3 | Grunt jako ośrodek trójfazowy - szkielet mineralny, woda, gaz | 2 |
T-W-4 | Rozkład naprężeń w podłożu gruntowym | 3 |
T-W-5 | Modele konstytutywne gruntów | 2 |
T-W-6 | Hipotezy wytrzymałościowe i mechanizmy niszczenia gruntów | 3 |
T-W-7 | Woda w gruncie, filtracja | 3 |
T-W-8 | Stany graniczne gruntów | 2 |
T-W-9 | Odkształcenie podłoża, parcie gruntu | 2 |
22 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-A-2 | Prezentacja multimedialna na wskazany temat | 10 |
A-A-3 | Samodzielne studiowanie literatury | 20 |
A-A-4 | Udział w konsultacjach | 6 |
A-A-5 | Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń | 12 |
A-A-6 | Zaliczenie ćwiczeń audytoryjnych | 2 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 22 |
A-W-2 | Samodzielne analizowanie treści wykładów | 30 |
A-W-3 | Uczestnictwo w konsultacjach | 10 |
A-W-4 | Przygotowanie do egzaminu | 24 |
A-W-5 | Udział w egzaminie | 4 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład konwersatoryjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie wykładów w formie egzaminu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
MW_10A_SPMW-05_W01 Słuchacz studiów podyplomowych posiada wiedzę na temat podstaw budownictwa oraz podstaw mechaniki gruntów | MW_10A_W03 | — | C-1, C-2 | T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-9, T-W-1, T-W-2, T-A-1, T-A-2, T-A-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
MW_10A_SPMW-05_U01 Słuchacz potrafi przeanalizować warunki gruntowe i wybrać optymalną metodę posadowienia obiektu budowlanego | MW_10A_U03 | — | C-1, C-2 | T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-A-1, T-A-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
MW_10A_SPMW-05_K01 Słuchacz jest świadom znaczenia właściwego wyboru metody posadowienia | MW_10A_K03 | — | C-1, C-2 | T-W-6, T-W-9, T-W-1, T-A-1, T-A-2, T-A-4 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MW_10A_SPMW-05_W01 Słuchacz studiów podyplomowych posiada wiedzę na temat podstaw budownictwa oraz podstaw mechaniki gruntów | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz potrafi odpowiedzieć na temat podstaw budownictwa i mechaniki gruntów w stopniu dostatecznym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MW_10A_SPMW-05_U01 Słuchacz potrafi przeanalizować warunki gruntowe i wybrać optymalną metodę posadowienia obiektu budowlanego | 2,0 | |
3,0 | Umiejętność odpowiedzi na pytania testowe w stopniu dostatecznym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MW_10A_SPMW-05_K01 Słuchacz jest świadom znaczenia właściwego wyboru metody posadowienia | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz posiada wiedzę w stopniu dostatecznym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Dembicki E.(red), Fundamentowanie. Posadowienie budowli, Arkady, Warszawa, 1988, tom. 2
- Dembicki E., Tejchman A., Wybrane zagadnienia fundamentowania budowli hydrotechnicznych, PWN, Warszawa, 1981
- Hueckel S., Budowle morskie, Wydawnictwo morskie, Gdańsk, 1974, Tom 1,2,3,4
- Wiłun Z., Zarys geotechniki, WKŁ., Warszawa, 2005
Literatura dodatkowa
- Grabowski Z., Pisarczyk S., Obrycki M., Fundamentowanie, Politechnika Warszawska, Warszawa, 1993
- Polskie i europejskie normy związane z fundamentoiwaniem, 2011