Wydział Budownictwa i Architektury - Melioracje wodne
Sylabus przedmiotu Budownictwo wodne, posadowienie budowli wodnych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Melioracje wodne | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk technicznych | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Budownictwo wodne, posadowienie budowli wodnych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Geotechniki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zygmunt Meyer <Zygmunt.Meyer@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończony kurs z matematyki i fizyki na poziomie szkoły średniej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejętność rozwiązywania trudnych przypadków posadowienia budowli wodnych |
C-2 | Znajomość sposobów wykonywania obliczeń w zakresie trudnych warunków geotechnicznych |
C-3 | Zaznajomienie z typami fundamentów budowli morskich i ich wykonawstwem |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Zasady projektowania budowli wodnych | 4 |
T-A-2 | Warunki geotechniczne - rozpoznanie podłoże | 2 |
T-A-3 | Jazy, podstawowe wymiary jazów oraz rozwiązania konstrukcyjne, konstrukcje dokowe | 4 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawowe pojęcia i definicje budowli wodnych | 2 |
T-W-2 | Studia wstępne i materiały wyjściowe, studia hydrologiczne | 3 |
T-W-3 | Studia geologiczne i geotechniczne, materiały topograficzne | 4 |
T-W-4 | Warunki geotechniczne rozpoznanie podłoża | 2 |
T-W-5 | Posadowienie obiektów hydrotechnicznych, zapory ziemne | 4 |
T-W-6 | Wykonawstwo robót fundamentowych | 4 |
T-W-7 | Urządzenia do rozpraszania energii wody, jazy, elementy składowe i typy | 3 |
22 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Udział w ćwiczeniach audytoryjnych | 10 |
A-A-2 | Praca samodzielna i zaznajomienie się z poznanymi wiadomościami | 25 |
A-A-3 | Udział w konsultacjach | 7 |
A-A-4 | Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń | 15 |
A-A-5 | Zaliczenie ćwiczeń audytoryjnych | 3 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 22 |
A-W-2 | Samodzielne analizowanie treści wykładów | 39 |
A-W-3 | Udział w konsultacjach | 10 |
A-W-4 | Własne studia literaturowe | 25 |
A-W-5 | Przygotowanie do egzaminu | 20 |
A-W-6 | Egzamin | 4 |
120 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
MW_10A_SPMW-12_W01 Słuchacz posiada wiedzę na temat podstawowych budowli wodnych, klasyfikacji i warunków, jakim one powinny odpowiadać | MW_10A_W03 | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-5, T-W-3, T-W-2, T-W-7, T-A-1, T-A-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
MW_10A_SPMW-12_U01 Słuchacz potrafi zaprojektować posadowienie budowli wodnej analizując warunki gruntowo-wodne w rejonie inwestycji | MW_10A_U04 | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-5, T-W-3, T-W-2, T-W-7, T-A-1, T-A-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
MW_10A_SPMW-12_K01 Słuchacz jest świadom zagrożeń jakie wywołać może niewłaściwa decyzja o przyjęciu klasy budowli i jej posadowienia | MW_10A_K02, MW_10A_K08 | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-5, T-W-3, T-W-2, T-W-7, T-A-1, T-A-3 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MW_10A_SPMW-12_W01 Słuchacz posiada wiedzę na temat podstawowych budowli wodnych, klasyfikacji i warunków, jakim one powinny odpowiadać | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz potrafi odpowiedzieć na temat podstawowych budowli wodnych w stopniu dostatecznym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MW_10A_SPMW-12_U01 Słuchacz potrafi zaprojektować posadowienie budowli wodnej analizując warunki gruntowo-wodne w rejonie inwestycji | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz prezentuje "suche" wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MW_10A_SPMW-12_K01 Słuchacz jest świadom zagrożeń jakie wywołać może niewłaściwa decyzja o przyjęciu klasy budowli i jej posadowienia | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz w stopniu dostatecznym potrafi ocenić zagrożenia jakie może wywołać niewłaściwa decyzja o posadowieniu budowli | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- FantiK., Fiedler K., Kowalewski J., Wójcicki S., Budowle piętrzące, Praca zbiorowa - Arkady, Warszawa, 1972
- Boretti Z., Bogucki W., Gajowniczek S., Hryniewiecka W., Przykłady obliczeń konstrukcji stalowych, Praca zbiorowa - Arkady, Warszawa, 1977
Literatura dodatkowa
- Normy PN i EN, 2012
- Rozporządzenia branżowe, 2011