Wydział Budownictwa i Architektury - Melioracje wodne
Sylabus przedmiotu Regulacja rzek:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Melioracje wodne | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk technicznych | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Regulacja rzek | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Wodnego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Kreft <kbw@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Matematyka szkoły średniej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przygotowanie do projektowania i wykonawstwo robot przy korytach otwartych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt wybranej budowli regulacyjnej | 8 |
8 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Istota cele i podstawowe zasady regulacji rzek | 2 |
T-W-2 | Stabilność wzdłużna koryta | 2 |
T-W-3 | Projektowanie kierunków trasy regulacyjnej | 3 |
T-W-4 | Typy budowli regulacyjnych materiały i elementy stosowane w regulacji | 3 |
T-W-5 | Wykonawstwo budowli regulacyjnych | 2 |
T-W-6 | Rodzaje powodzi środki techniczne ochrony przeciwpowodziowej | 2 |
14 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w ćwiczeniach | 8 |
A-P-2 | Konsultacje indywidualne | 11 |
A-P-3 | Studia literaturowe | 11 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 14 |
A-W-2 | Studia literaturowe | 30 |
A-W-3 | Konsultacje indywidywidualne | 16 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające Metody praktyczne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena projektu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
MW_10A_SPMW-13_W01 Zna zasady analizy i konstruowania wybranych obiektów budownictwa wodnego | MW_10A_W03 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-3, T-W-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
MW_10A_SPMW-13_U01 Potrafi wybrać odpowiednią technologię dla rozwiązania prostego zadania z zakresu budownictwa wodnego | MW_10A_U04 | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
MW_10A_SPMW-13_K01 Rozumie skutki dzialalności inżynierskiej oraz ich wpływ na środowisko | MW_10A_K02, MW_10A_K03 | — | C-1 | T-W-6, T-P-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MW_10A_SPMW-13_W01 Zna zasady analizy i konstruowania wybranych obiektów budownictwa wodnego | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu regulacji rzek | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MW_10A_SPMW-13_U01 Potrafi wybrać odpowiednią technologię dla rozwiązania prostego zadania z zakresu budownictwa wodnego | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz potrafi wybrać rozwiązanie zadania regulacji rzek w stopniu dostatecznym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MW_10A_SPMW-13_K01 Rozumie skutki dzialalności inżynierskiej oraz ich wpływ na środowisko | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz rozumie skutki dzialalności inżynierskiej w stopniu dostatecznym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Wołoszyn J. i współautorzy, Regulacje rzek i potoków, Akademii Rolniczej we Wrocławiu, Wrocław, 1994
Literatura dodatkowa
- Wołoszyn J., Budowle regulacyjne, Akademia Rolnicza Wrocław, Wrocław, 1971