Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Melioracje wodne

Sylabus przedmiotu Regulacja rzek:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Melioracje wodne
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk technicznych
Profil
Moduł
Przedmiot Regulacja rzek
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Budownictwa Wodnego
Nauczyciel odpowiedzialny Andrzej Kreft <kbw@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 14 2,00,50egzamin
projektyP2 8 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Matematyka szkoły średniej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie do projektowania i wykonawstwo robot przy korytach otwartych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Projekt wybranej budowli regulacyjnej8
8
wykłady
T-W-1Istota cele i podstawowe zasady regulacji rzek2
T-W-2Stabilność wzdłużna koryta2
T-W-3Projektowanie kierunków trasy regulacyjnej3
T-W-4Typy budowli regulacyjnych materiały i elementy stosowane w regulacji3
T-W-5Wykonawstwo budowli regulacyjnych2
T-W-6Rodzaje powodzi środki techniczne ochrony przeciwpowodziowej2
14

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w ćwiczeniach8
A-P-2Konsultacje indywidualne11
A-P-3Studia literaturowe11
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach14
A-W-2Studia literaturowe30
A-W-3Konsultacje indywidywidualne16
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające Metody praktyczne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena projektu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MW_10A_SPMW-13_W01
Zna zasady analizy i konstruowania wybranych obiektów budownictwa wodnego
MW_10A_W03C-1T-W-1, T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-3, T-W-4M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MW_10A_SPMW-13_U01
Potrafi wybrać odpowiednią technologię dla rozwiązania prostego zadania z zakresu budownictwa wodnego
MW_10A_U04C-1T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MW_10A_SPMW-13_K01
Rozumie skutki dzialalności inżynierskiej oraz ich wpływ na środowisko
MW_10A_K02, MW_10A_K03C-1T-W-6, T-P-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MW_10A_SPMW-13_W01
Zna zasady analizy i konstruowania wybranych obiektów budownictwa wodnego
2,0
3,0Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu regulacji rzek
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MW_10A_SPMW-13_U01
Potrafi wybrać odpowiednią technologię dla rozwiązania prostego zadania z zakresu budownictwa wodnego
2,0
3,0Słuchacz potrafi wybrać rozwiązanie zadania regulacji rzek w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MW_10A_SPMW-13_K01
Rozumie skutki dzialalności inżynierskiej oraz ich wpływ na środowisko
2,0
3,0Słuchacz rozumie skutki dzialalności inżynierskiej w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Wołoszyn J. i współautorzy, Regulacje rzek i potoków, Akademii Rolniczej we Wrocławiu, Wrocław, 1994

Literatura dodatkowa

  1. Wołoszyn J., Budowle regulacyjne, Akademia Rolnicza Wrocław, Wrocław, 1971

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekt wybranej budowli regulacyjnej8
8

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Istota cele i podstawowe zasady regulacji rzek2
T-W-2Stabilność wzdłużna koryta2
T-W-3Projektowanie kierunków trasy regulacyjnej3
T-W-4Typy budowli regulacyjnych materiały i elementy stosowane w regulacji3
T-W-5Wykonawstwo budowli regulacyjnych2
T-W-6Rodzaje powodzi środki techniczne ochrony przeciwpowodziowej2
14

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w ćwiczeniach8
A-P-2Konsultacje indywidualne11
A-P-3Studia literaturowe11
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach14
A-W-2Studia literaturowe30
A-W-3Konsultacje indywidywidualne16
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMW_10A_SPMW-13_W01Zna zasady analizy i konstruowania wybranych obiektów budownictwa wodnego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMW_10A_W03Zna podstawy budownictwa ziemnego i mechaniki gruntów. Posiada wiedzę na temat analizy i konstruowania wybranych obiektów budownictwa ogólnego, przemysłowego, komunikacyjnego i wodnego ze szczególnym uwzględnieniem podstawowych budowli wodnych
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie do projektowania i wykonawstwo robot przy korytach otwartych
Treści programoweT-W-1Istota cele i podstawowe zasady regulacji rzek
T-W-2Stabilność wzdłużna koryta
T-W-5Wykonawstwo budowli regulacyjnych
T-W-6Rodzaje powodzi środki techniczne ochrony przeciwpowodziowej
T-W-3Projektowanie kierunków trasy regulacyjnej
T-W-4Typy budowli regulacyjnych materiały i elementy stosowane w regulacji
Metody nauczaniaM-1Metody podające Metody praktyczne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu regulacji rzek
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMW_10A_SPMW-13_U01Potrafi wybrać odpowiednią technologię dla rozwiązania prostego zadania z zakresu budownictwa wodnego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMW_10A_U04umie stosować przepisy prawa budowlanego, wodnego i ochrony środowiska, dobiera odpowiednie technologie dla zadań z inżynieri środowiska
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie do projektowania i wykonawstwo robot przy korytach otwartych
Treści programoweT-P-1Projekt wybranej budowli regulacyjnej
Metody nauczaniaM-1Metody podające Metody praktyczne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz potrafi wybrać rozwiązanie zadania regulacji rzek w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMW_10A_SPMW-13_K01Rozumie skutki dzialalności inżynierskiej oraz ich wpływ na środowisko
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMW_10A_K02Rozumie potrzeby uczenia się przez całe życie, zdolność komunikatywnego przedstawiania poglądów i przyjmowamia krytycznych uwag
MW_10A_K03rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynieryjnej, ma świadomość właściwego wyboru metod inżynieryjnych w budownictwie wodnym
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie do projektowania i wykonawstwo robot przy korytach otwartych
Treści programoweT-W-6Rodzaje powodzi środki techniczne ochrony przeciwpowodziowej
T-P-1Projekt wybranej budowli regulacyjnej
Metody nauczaniaM-1Metody podające Metody praktyczne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz rozumie skutki dzialalności inżynierskiej w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0