Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | PAWiO_1A_S1/A/04B_W01 | Zarówno geneza teatru, jak i jego historia dowodzi, że ten rodzaj sztuki jest w szczególnym stopniu związany z człowiekiem. Teatr zaspokaja, ale i równocześnie budzi w ludziach wiele potrzeb kulturowych, poznawczych, psychicznych, społecznych, estetycznych. Człowiek nie tylko obserwuje, ale też reaguje na świat będący mu domem, bezdrożem, rodzą się, więc się w nim emocje; strach lub zachwyt. I tym emocjom daje wyraz teatr. Jest takim światem i życiem w pigułce. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | PAWiO_1A_W19 | posiada podstawową wiedzę z zakresu treści humanistycznych oraz innych zagadnień z zakresu kultury uzupełniających wykształcenie techniczne |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | A1_W11 | zna i rozumie podstawowe linie rozwojowe w historii poszczególnych dyscyplin artystycznych oraz zna publikacje związane z tymi zagadnieniami |
---|
T1A_W02 | ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów |
T1A_W08 | ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_W03 | ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej |
---|
Cel przedmiotu | C-2 | Rozbudzenie wrażliwości na piękno zawarte w sztuce teatralnej. |
---|
C-4 | Rozwijanie i kształtowanie poprzez teatr - osobowości studenta. |
C-1 | Przekazanie treści humanistycznych, uzupełniających wykształcenie techniczne studenta. |
C-3 | Przekazanie treści z zakresu elementów wiedzy o teatrze:
- historii teatru rodzimej i obcej,
- twórców teatralnych,
- wydarzeń teatralnych, np. wybitnych sztuk, aktorów, reżyserów,
- wiadomości z literatury i form teatralnych. |
C-5 | Ukształtowanie nawyku stałego, nie okazjonalnego uczestnictwa w kulturze. |
Treści programowe | T-W-5 | Aktor - zmiany na przestrzeni wieków. |
---|
T-W-6 | Teatr Telewizji. |
T-W-4 | Dramaturgia XX wieku. |
T-W-3 | Wielka Reforma Teatralna – metryka teatru współczesnego. |
T-W-2 | Początek i rozwój dramatu (dramaty – antyczny, średniowieczny, renesansowy, baroku i klasycyzmu, romantyzmu i naturalizmu). |
T-W-7 | Teatry w Szczecinie – miejsca, zespoły, profile artystyczne. |
T-W-1 | Początek i rozwój sceny (scena antyczna, średniowieczna, renesansowa, wieku XVII i XVIII). |
Metody nauczania | M-1 | 1. Metody podające:
- wykład informacyjny,
- pogadanka,
- opowiadanie,
- opis,
- anegdota,
- objaśnienie lub wyjaśnienie.
2. Metody problemowe:
- wykład konwersatoryjny.
3. Metody eksponujące:
- nagranie CD, film-DVD
- ekspozycja,
- pokaz multimedialny połączony z przeżyciem.
4. Metody programowe:
- z użyciem komputera, odtwarzacza CD/DVD,
- z użyciem potrzebnych materiałów dydaktycznych.
5. Metody praktyczne:
- pokaz,
- sztuka teatralna,
- ćwiczenia przedmiotowe. |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena formująca prowadzona na początku zajęć służy do identyfikacji braków wiedzy, daje informacje podstawowe dla przygotowania treści programowych do nauczania przedmiotu. Pomaga wykładowcy ukierunkować przekazywane treści do poziomu studentów tak, aby uzyskać założone efekty i cele dydaktyczne. Ocena podsumowująca wystawiana pod koniec przedmiotu, która podsumowuje osiągnięte efekty przyswojonej wiedzy. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student posiada dostateczną wiedzę z omawianych zagadnień. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |