Wydział Budownictwa i Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S1)
Sylabus przedmiotu Marketing produktu:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich, sztuki | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Marketing produktu | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Historii i Teorii Architektury | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Joanna Arlet <arlet@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Mikołaj Koziak <mkoziak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczone, przewidziane planem studiów jako wcześniejsze, zajęcia z przedmiotów zawierających zbieżne treści kształcenia. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przekazanie studentowi wiedzy w zakresie ekonomicznych oraz zarządczo-marketingowych uwarunkowań projektowania. |
C-2 | Wyćwiczenie u studneta umiejętności przygotowywania i prezentowania merytorycznych opracowań z zakresu zarządzania w obszarze projektowania. |
C-3 | Wpojenie studentowi nawyku twórczego i krytycznego myślenia. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do podstawowych zagadnień z zakresu marketingu: przyswojenie kluczowych terminów i zagadnień, analiza miejsca marketingu we wzornictwie przemysłowym, zebranie i usystematyzowanie zdobytej dotychczas w toku studiów wiedzy z tego zakresu; wprowadzenie podstawowych pojęć i zagadnień z zakresu ekonomii, prawa oraz zarządzania. | 2 |
T-W-2 | Analiza źródeł innwacji produktow: rozróżnienie rynkowych i technicznych bodźców rozwoju nowego produktu, przyswojenie modeli orientacji przedsiębiorstwa na rynek, analiza typów procesów rozwoju nowego produktu, przyswojene zagadnień z zakresu lean management. | 3 |
T-W-3 | Poznanie podstaw planowania marketingowego: poznanie podstaw analizy możliwości rynkowych, ćwiczenie projektowania strategii marketingowej, ćwiczenie opracowywania programu marketingowego. | 3 |
T-W-4 | Tworzenie koncepcji promocji produktu: analiza działań marketingowych wybranego przedsiębiorstwa, tworzenie hipotetycznych typów konsumentów, tworzenie koncepcji produktu, wybór kanałów dystrybucji, opracownie kampanii reklamowej tworzonego produktu. | 3 |
T-W-5 | Przyswojenie podstawowych zagadnień komunikacji marketingowej: analiza pojęć i terminów, określenie sposobów komunikacji producent-konsument, poznanie rodzajów promocji, analiza funkcji i rodzajów reklamy, rozważania nad pozytywnymi i negatywnymi skutkami przekazu reklamowego, analiza wizualnych i językowych środków stosowanych w reklamie. | 4 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Przyswojenie i powtórzenie materiału prezentowanego i omawianego w trakcie wykładu poprzez przygotowanie syntetycznych posterów lub lapidarnych prezentacji, jak również krótkich wypowiedzi ustnych na wskazany temat. | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład problemowy, uzupełnia wykład informacyjny |
M-3 | Metoda sytuacyjna (metoda przypadków) - stanowi ogniwo pośrednie między wykładem a projektem |
M-4 | Film: spoty reklamowe, dokumenty, fragmenty fabuł |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Omówienie formalnej i merytorycznej strony prezentacji (posterów, prezentacji itp.) oraz samego sposobu prezentowania |
S-2 | Ocena podsumowująca: Omówienie formalnych i merytorycznych elementów ustnej wypowiedzi, przygotowanej na wskazany temat |
S-3 | Ocena formująca: Obserwacja postępów w pracy, aktywności i zaangażowania w realizację powierzonych zadań, identyfikacja mocnych i słabych stron studenta |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/A/07_W01 zna podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania i marketingu, rozumie zjawiska rynkowe w kontekście realizacji inwestor-projektant | PAWiO_1A_W27 | T1A_W11 | InzA_W04 | C-1 | T-W-5, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-1 | M-4, M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/A/07_K01 wykazuje się przedsiębiorczością i inwencją w myśleniu i działaniu, jest otwarty i komunikatywny | PAWiO_1A_K03 | T1A_K06 | InzA_K02 | C-3 | T-W-5, T-W-4 | M-3 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/A/07_W01 zna podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania i marketingu, rozumie zjawiska rynkowe w kontekście realizacji inwestor-projektant | 2,0 | nie potrafi wymienić i pobieżnie opisać przynajmniej trzech wybranych pojęć z zakresu zarządzania marketingowego; nie potrafi opisać wybranego zjawiska rynkowego |
3,0 | potrafi wymienić i pobieżnie opisać przynajmniej trzy pojęcia z zakresu zarządzania marketingowego; potrafi ogólnie opisać wybrane zjawisko rynkowe | |
3,5 | ||
4,0 | potrafi wymienić i pobieżnie opisać przynajmniej cztery pojęcia z zakresu zarządzania marketingowego; potrafi opisać wybrane zjawisko rynkowe ilustrując je adekwatnymi przykładami | |
4,5 | ||
5,0 | potrafi wymienić i pobieżnie opisać przynajmniej pięć pojęć z zakresu zarządzania marketingowego; potrafi opisać wybrane zjawisko rynkowe w kontekście innych, opis ten potrafi zilustrować adekwatnymi przykładami |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/A/07_K01 wykazuje się przedsiębiorczością i inwencją w myśleniu i działaniu, jest otwarty i komunikatywny | 2,0 | student nie potrafi odnieść się do żadnego zjawiska rynkowego, nie jest zdolny do sformułowania żadnego sądu na ten temat |
3,0 | student potrafi jedynie dwuwartościowo oceniać zjawiska rynkowe, z trudem formułuje sąd na ten temat, nie potrafi przyjmować rożnych stanowisk przy argumentacji | |
3,5 | ||
4,0 | student jest w stanie ocenić zjawiska rynkowe, dobrze formułuje sądy, z trudnem jednak przyjmuje rożne stanowiska przy argumentacji | |
4,5 | ||
5,0 | student swobodnie i wieloaspektowo ocenia zjawiska rynkowe, z łatwością formułuje sądy, potrafi przyjmować różne stanowiska przy arumentacji |
Literatura podstawowa
- Philip Kotler, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Felberg SJA, Warszawa, 1999, VII, Egz. dostępny u prowadzącego
- Turkka Keinonen, Roope Takala (red.), Product Koncept Design, Springer, Berlin, Heidelberg, 2006, Egz. dostępny u prowadzącego
- Ewa Górska, Ergonomia. Projektowanie, diagnoza, eksperyment, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2002, II, Egz. dostępny u prowadzącego
- Jonathan Cagan, Craig M. Vogel, Creating Breakthrough Products, Prentice-Hall, New Jersey, 2002, I., Egz. dostępny u prowadzącego
- Gerhard Heufler, Design Basics, Niggli, Sulgen, Zurich, 2004, III., Egz. dostępny u prowadzącego
Literatura dodatkowa
- Fulton Suri J., IDEO, Thoughtless Acts?, Chronicle Books, San Francisco, 2005, Egz. dostępny u prowadzącego
- Richard Morris, Projektowanie produktu, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa, 2009, Egz. dostępny u prowadzącego
- Tom Kelley, The Art of Innovation, Currency and Doubleday, Nowy Jork, 2001, I., Egz. dostępny u prowadzącego
- Jan Antoszkiewicz, Metody heurystyczne, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 1982, Egz. dostępny u prowadzącego
- Edward Nęcka i inni, Trening twórczości, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk, 2005