Wydział Budownictwa i Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S1)
Sylabus przedmiotu Zarządzanie firmą:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich, sztuki | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie firmą | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Wzornictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Renata Jackowiak <rjackowiak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zna podstawowe elementy storytellingu. |
W-2 | Ma podstawową wiedzę z zakresu strategii i zarządzania. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przygotowanie do objęcia roli kierownika projektów. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do zarzadzania w biznesie.Kryteria oceniania. | 1 |
T-W-2 | Strategia rozwoju przedsiębiorstwa oparte na wzornictwie. | 2 |
T-W-3 | Ząrzadzanie a współpraca z partnerami zewnętrznymi firmy. | 2 |
T-W-4 | Wybór strategii zarządzania. | 2 |
T-W-5 | Zasoby ludzkie w zarządzaniu. | 1 |
T-W-6 | Decyzje strategiczne zarzadu. | 2 |
T-W-7 | Współpraca firmy z projektantami i studiami projektowymi. | 2 |
T-W-8 | Pierwszy kontakt z projektantem.Umowy. | 2 |
T-W-9 | Kolokwium.Zaliczenie. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo na wykładach. | 15 |
A-W-2 | Praca własna. | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podająca.Wykład informacyjny. |
M-2 | Metoda problemowa.Wykład problemowy. |
M-3 | Metoda praktyczna. Kolokwium. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena wiedzy teoretycznej wynikajaca z konwesacji ze studentami po wykładzie. |
S-2 | Ocena formująca: Aktywne uczestnictwo w zajęciach. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Podsumowująca to suma ocen formujących oraz wynik kolokwium. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/A/08_W01 zna podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania i marketingu, rozumie zjawiska rynkowe w kontekście realizacji inwestor-projektant | PAWiO_1A_W27 | T1A_W11 | InzA_W04 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-5, T-W-7, T-W-8, T-W-6, T-W-4, T-W-9, T-W-3 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/A/08_K01 jest gotowy do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym, wyraża swoje poglądy i dyskutuje w środowisku branżowym i poza nim | PAWiO_1A_K02 | T1A_K03 | InzA_K01 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-5, T-W-7, T-W-8, T-W-6, T-W-4, T-W-9, T-W-3 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/A/08_W01 zna podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania i marketingu, rozumie zjawiska rynkowe w kontekście realizacji inwestor-projektant | 2,0 | Student jest obecny sporadycznie na wykładach. W sposób bierny uczestniczy w zajęciach. Posiada wybiórczą wiedzę z zakresu zarzadzania i marketingu. |
3,0 | Student jest obecny na zajęciach,lecz uczestniczy w nich biernie. Posiada podstawową wiedzę z zarządzania.Nie potrafi opracować podstawowego modelu na linii inwestor - projektant. | |
3,5 | ||
4,0 | Student w sposób aktywny uczestniczy w zajęciach.Zdobytą wiedzę potrafi samodzielnie wykorzystać w konstruowaniu strategii firmy. | |
4,5 | ||
5,0 | Student samodzielnie i świadomie wykorzystuje zdobytą wiedzę do zarządzania firmą.Zdobyta wiedza pozwala mu być liderem projektu. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/A/08_K01 jest gotowy do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym, wyraża swoje poglądy i dyskutuje w środowisku branżowym i poza nim | 2,0 | Nie zna zasad i przepisów związanych z funkcjonowaniem prawa autorskiego. W sposób mało aktywny uczestniczy w pracach grupy. Jest jest mało kreatywny na forum zespołu oraz środowiska branżowego. |
3,0 | Jest bierny na forum grupy. W sposób wybiórczy zna zasady prawa autorskiego. Jego relacje oraz kontakty ze środowiskiem branżowym nie zawsze są etyczne. | |
3,5 | ||
4,0 | W sposób odpowiedzialny postępuje z zasadami etyki. Dobrze zna zasady funkcjonoania prawa autorskiego. Świadomie korzysta z powyższych reguł. W sposób biegły przedstawia swoje koncepcje na forum zespołu. | |
4,5 | ||
5,0 | Wyróżnia się aktywną postawą na forum publicznym, jest kreatywny. Zna bardzo dobrze zasady prawa autorskiego,stosuje je w sposób świadomy. Jest liderem zespołu. |
Literatura podstawowa
- Jakub Brdulak, Zarządzanie wiedzą a proces nnowacji produktu: budowanie przewagi konkurencyjnej firmy., Warszawa, 2005
- Tabrizi Behnam, Skuteczna transformacja firmy w 90 dni., Gliwice, 2009
- wyd. zbiorowe pod redakcją Beaty Bochinskiej, Design management, Instytut Wzornictwa Przemysłowego, Warszawa, 2010
Literatura dodatkowa
- Ogólnopolskie czasopismo Izby Architektów RP, Izba Architektów RP, Wrocław, 2015