Wydział Budownictwa i Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S1)
Sylabus przedmiotu Projektowe techniki komputerowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich, sztuki | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projektowe techniki komputerowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Adam Szymski <Adam-Szymski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Dorota Janisio-Pawłowska <dorota.pawlowska@zut.edu.pl>, Kamila Nowak <knowak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowe umiejętności obsługi komputera i programu graficznego Corel. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student powinien nabyć umiejętności obsługi i praktycznego wykorzystania różnych systemów CAD dla wykonywania czynności technicznych w zespołach projektowych dot. architektury, architektury wnętrz i architektury krajobrazu (prac kreślarskich, wizualizacji komputerowych itp.) |
C-2 | Nabycie umiejętności w zakresie praktycznego zastosowania komputera jako narzędzia pracy projektowej: wykorzystanie systemów CAD i grafiki 3D w komunikacji wizualnej, projektowaniu architektury wnętrz i projektowaniu ogrodów z uwzględnieniem zmian pór roku i lat wzrostu biologicznego roślin oraz przeobrażeń geomorfologii. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Praktyczne opanowanie profesjonalnego oprogramowania CAD jako narzędzia pracy projektanta. Nauka obsługi wybranego rodzaju programu CAD. Wykorzystanie komputera w opracowaniu wizualizacji konkretnego przykładu projektowego z zakresu projektowania krajobrazu (skala urbanistyczna) lub formy przestrzennej w krajobrazie (skala architektoniczna). | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Obecność na zajęciach (udział w wykladach). | 15 |
A-L-2 | Czytanie wskazanej literatury (praca własna studenta). | 5 |
A-L-3 | Przygotowanie pracy semestralnej (praca opisowa, studialna na zadany temat, prezentacja multimedialna). | 5 |
A-L-4 | Przygotowanie do kolokwium. | 5 |
A-L-5 | Obecność na kolokwium. | 1 |
31 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające; wykład informacyjny |
M-2 | Metody problemowe; wykład problemowy |
M-3 | Metody aktywizujące; przygotowanie referatu i dyskusja |
M-4 | Metody praktyczne; ćwiczenia przedmiotowe i projektowe |
M-5 | Analiza przypadku |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności |
S-2 | Ocena formująca: Kolokwium przejściowe (zaliczające) |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena wykonanego projektu (prezentacji) itp. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/C/04_W01 ma widzę z wybranych działów nauk ścisłych służącą do rozwiązywania problemów projektowych. | PAWiO_1A_W01 | A1_W10, T1A_W01 | InzA_W02 | C-1, C-2 | T-L-1 | M-3, M-4, M-2, M-1, M-5 | S-1, S-2, S-3 |
PAWiO_1A_S1/C/04_W02 potrafi scharakteryzować rośliny pod względem ich podstawowych cech budowy, wymagań siedliskowych i możliwości zastosowania w projektowaniu zieleni. | PAWiO_1A_W02 | A1_W13, T1A_W06, T1A_W07 | InzA_W02 | C-1, C-2 | T-L-1 | M-3, M-4, M-2, M-1, M-5 | S-1, S-2, S-3 |
PAWiO_1A_S1/C/04_W03 potrafi scharakteryzować rośliny pod względem ich podstawowych cech budowy, wymagań siedliskowych i możliwości zastosowania w projektowaniu zieleni. | PAWiO_1A_W03 | T1A_W07 | InzA_W02 | C-1, C-2 | T-L-1 | M-3, M-4, M-2, M-1, M-5 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/C/04_U01 potrafi zaprojektować szczegołowe rozwiązania technicne we wnętrzu i na zewnątrz budynku | PAWiO_1A_U04 | T1A_U02 | InzA_U06, InzA_U08 | C-1, C-2 | T-L-1 | M-3, M-4, M-2, M-1, M-5 | S-1, S-2, S-3 |
PAWiO_1A_S1/C/04_U02 posiada umiejętność sprawnego rysowania przy użyciu różnych narzędzi również komputerowych. | PAWiO_1A_U07 | A1_U19, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U10 | — | C-1, C-2 | T-L-1 | M-3, M-4, M-2, M-1, M-5 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/C/04_K01 rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrfi inspirować inne osoby do nauki. | PAWiO_1A_K01 | T1A_K01 | InzA_K01 | C-1, C-2 | T-L-1 | M-3, M-4, M-2, M-1, M-5 | S-1, S-2, S-3 |
PAWiO_1A_S1/C/04_K02 wykazuje się przedsiębiorczością i inwencją w myśleniu i działaniu, jest otwarty i komunikatywny | PAWiO_1A_K03 | T1A_K06 | InzA_K02 | C-1, C-2 | T-L-1 | M-3, M-4, M-2, M-1, M-5 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/C/04_W01 ma widzę z wybranych działów nauk ścisłych służącą do rozwiązywania problemów projektowych. | 2,0 | |
3,0 | Student jest w stanie zrealizować podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
PAWiO_1A_S1/C/04_W02 potrafi scharakteryzować rośliny pod względem ich podstawowych cech budowy, wymagań siedliskowych i możliwości zastosowania w projektowaniu zieleni. | 2,0 | |
3,0 | Student jest w stanie zrealizować podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
PAWiO_1A_S1/C/04_W03 potrafi scharakteryzować rośliny pod względem ich podstawowych cech budowy, wymagań siedliskowych i możliwości zastosowania w projektowaniu zieleni. | 2,0 | |
3,0 | Student jest w stanie zrealizować podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/C/04_U01 potrafi zaprojektować szczegołowe rozwiązania technicne we wnętrzu i na zewnątrz budynku | 2,0 | |
3,0 | Student jest w stanie zrealizować podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
PAWiO_1A_S1/C/04_U02 posiada umiejętność sprawnego rysowania przy użyciu różnych narzędzi również komputerowych. | 2,0 | |
3,0 | Student jest w stanie zrealizować podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/C/04_K01 rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrfi inspirować inne osoby do nauki. | 2,0 | |
3,0 | Student jest w stanie zrealizować podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
PAWiO_1A_S1/C/04_K02 wykazuje się przedsiębiorczością i inwencją w myśleniu i działaniu, jest otwarty i komunikatywny | 2,0 | |
3,0 | Student jest w stanie zrealizować podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- 3D Landscape 3, podręcznik użytkownika, 1999
- Master Landscape Pro, podręcznik użytkownika
- My Hause for Windows - w.3.0, 1998
- Map-Info, podręcznik użytkowania
- Archicad, podręcznik użytkowania
- Autocad, podręcznik użytkowania
- Allplan, (moduł krajobraz) – podręcznik użytkowania
- Ozimek P., Ozimek A., Analiza Krajobrazu przy użyciu narzędzi cyfrowych, Politechnika Krakowska, 2012
- Ozimek P., Ozimek A., CAD dla studentów architektury krajobrazu, Politechnika Krakowska, 2012
- Mitton M., Interior design Visual presentation.A guide to graphics,models and presentation techniques, 2012
- Kacprzyk Z., Pawłowska B., Komputerowe wspomaganie projektowania (Podstawy I przykłady w programie ArchiCAD i AutoCAD), Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, 2012
- Bradley B., Michaels W., Digital Drawing for Landscape Architecture (Contemporary Techniques and Tools for Digital Representation in Site Design), 2010
- Praca zbiorowa, AutoCAD w architekturze krajobrazu – wprowadzenie, 2012
- Jakulski A., AutoCAD 2012/LT2012/WS+ (Kompletny kurs projektowania parametrycznego i nieparametrycznego), Wyd.N aukowe PWN, W-wa, 2012