Wydział Budownictwa i Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S1)
Sylabus przedmiotu Elementy architektoniczne założeń zielonych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich, sztuki | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Elementy architektoniczne założeń zielonych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Krajobrazu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Magdalena Rzeszotarska-Pałka <Magdalena.Rzeszotarska-Palka@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 5 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z rolą elementów architektonicznych w kształtowaniu założeń zielonych. Wskazanie różnorodności zastosowania elementów architektonicznych w przestrzeni otoczenia. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Znaczenie elementów architektonicznych w założeniach zielonych. Rodzaje oraz funkcje elementów architektonicznych występujących w założeniach zielonych. | 3 |
T-W-2 | Zasadsy projektowania elementów architektonicznych w krajobrazie. Przepisy i normy w projektowaniu elementów architektonicznych założeń zielonych. | 3 |
T-W-3 | Zagdnienia związane z przygotowaniem terenu: rodzaje gruntu, zasady posadowienia fundamentu. Materiałowe i konstrukcyjne rozwiązania podbudowy nawierzchni chodników i ścieżek. | 3 |
T-W-4 | Rozwiązania konstrukcyjne i materiałowe schodów terenowych, pochylni, ścianek i umurków oporowych oraz gabionów. | 3 |
T-W-5 | Iluminacja i oświetlenie terenów zielonych oraz małej architektury. | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Praca semestralna (prezentacja multimedialna, opis) dotycząca doboru elementów architektonicznych dla wybranego założenia zielonego. | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Metoda przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Praca semestralna (prezentacja multimedialna, opis) dotycząca doboru elementów architektonicznych dla wybranego założenia zielonego. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/01B_W01 zna w zakresie podstawowym współczesne tendencje w projektowaniu i wykonawstwie obiektów i elementów otoczenia architektury | PAWiO_1A_W04 | T1A_W05 | InzA_W05 | C-1 | T-W-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/01B_K01 rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi inspirować inne osoby do nauki | PAWiO_1A_K01 | T1A_K01 | InzA_K01 | C-1 | T-W-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/01B_W01 zna w zakresie podstawowym współczesne tendencje w projektowaniu i wykonawstwie obiektów i elementów otoczenia architektury | 2,0 | |
3,0 | Student zna w dostatecznym stopniu podstawowe zasady doboru elementów wyposażenia stosowanego w projektowaniu bezpośredniego otoczenia architektury oraz ma elementarną wiedzę o aktualnych tendencjach w tym zakresie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/01B_K01 rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi inspirować inne osoby do nauki | 2,0 | |
3,0 | Student wykazuje przeciętne zainteresowanie zagadnieniami, proponowane rozwiązania są poprawne, ale ograniczone ilościowo i jakościowo, brak zaangażowania w poszukiwania najlepszych rozwiązań. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Gadomski K., Urządzanie i pielęgnacja terenów zieleni, Hortpress, Warszawa, 2010, cz. II t. II i III
- Gadomska E., Podstawy architektury krajobrazu, Hortpress, Warszawa, 2011, cz. III
Literatura dodatkowa
- Pachulski Z., Mała architektura ogrodowa, Multico, Warszawa, 2012