Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S1)

Sylabus przedmiotu Konstrukcje przesłon szklanych i witraży 2:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich, sztuki
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Konstrukcje przesłon szklanych i witraży 2
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Historii i Teorii Architektury
Nauczyciel odpowiedzialny Aleksandra Satkiewicz-Parczewska <asparstudio@wp.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 12 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student posiada podstwaową wiedzę z zakresu zagadnień funkcji szkła w projektowaniu przestrzeni architektonicznych , oraz posiada wrażliwość estetyczną.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu jest zdobycie wiedzy dotyczącej historii związków szkła z architekturą, architekturą wnętrz, poznanie podstawowych technik i technologii dotyczacych sposobów kształtowania przegród szklanych w przestrzeniach architektonicznych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Wprowadzenie w tematykę zajęć.2
T-W-2Historia witraży od starożytności do czasów współczesnych.8
T-W-3Spektakularne projekty przesłon i przegród szklanych.4
T-W-4Elewacje i dachy szklane - zagadnienia technologiczne i aspekty estetyczne.4
T-W-5Tradycyjne i nowe techniki witrażowe.4
T-W-6Konstrukcyjne aspekty funkcjonowania szkła w architekturze wnętrz .4
T-W-7Fusing - nowa technika. Zastosowanie w projektowaniu przestrzeni wnętrz.2
T-W-8Podsumowanie i zaliczenie przedmiotu.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Student uczestniczy w wykładach.30
A-W-2Student realizuje badania nad zagadnieniami prezentowanymi na wykładach.30
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: ocena podsumowująca

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PAWiO_1A_S1/D/08B_W01
ma wiedzę w zakresie technik warsztatowych i realizacji prac artystycznych związanych z architekturą wnętrz i ogrodów
PAWiO_1A_W11A1_W10, T1A_W03C-1T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-1, T-W-3, T-W-4M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PAWiO_1A_S1/D/08B_K01
jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej
PAWiO_1A_K08T1A_K02InzA_K01C-1T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-1, T-W-3, T-W-4M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
PAWiO_1A_S1/D/08B_W01
ma wiedzę w zakresie technik warsztatowych i realizacji prac artystycznych związanych z architekturą wnętrz i ogrodów
2,0
3,0student ma w stopniu podstawowym wiedzę w zakresie problematyki podejmowanej podczas wykładów
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
PAWiO_1A_S1/D/08B_K01
jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Tendera P., Od filozofii światła do sztuki światła, Monografie, Uniwersytet Jagielloński, Kraków, 2014
  2. Budyn-Kamykowska J., Witraże w obiektach zabytkowych. Między konserwacją a sztuką współczesną, Muzeum Zamkowe, Malbork, 2009
  3. Żychowska M., Współczesne Witraże Polskie, Wydawnictwo Politechniki Krakowskiej, Kraków, 1999
  4. Kalinowski L., Małkiewiczówna H., Heine L., Karaszkiewicz P., Średniowieczne witraże kościoła Mariackiego w Krakowie. Historia i konserwacja, Wydawnictwo Akademii Sztuk Pięknych im. J. Matejki w Krakowie, Kraków, 1997

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie w tematykę zajęć.2
T-W-2Historia witraży od starożytności do czasów współczesnych.8
T-W-3Spektakularne projekty przesłon i przegród szklanych.4
T-W-4Elewacje i dachy szklane - zagadnienia technologiczne i aspekty estetyczne.4
T-W-5Tradycyjne i nowe techniki witrażowe.4
T-W-6Konstrukcyjne aspekty funkcjonowania szkła w architekturze wnętrz .4
T-W-7Fusing - nowa technika. Zastosowanie w projektowaniu przestrzeni wnętrz.2
T-W-8Podsumowanie i zaliczenie przedmiotu.2
30

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Student uczestniczy w wykładach.30
A-W-2Student realizuje badania nad zagadnieniami prezentowanymi na wykładach.30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaPAWiO_1A_S1/D/08B_W01ma wiedzę w zakresie technik warsztatowych i realizacji prac artystycznych związanych z architekturą wnętrz i ogrodów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO_1A_W11ma wiedzę w zakresie technik warsztatowych i realizacji prac artystycznych związanych z architekturą wnętrz i ich otoczenia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_W10ma podstawową wiedzę dotyczącą realizacji prac artystycznych związanych ze studiowanym kierunkiem studiów i specjalnością oraz wiedzę dotyczącą środków ekspresji i umiejętności warsztatowych pokrewnych dyscyplin artystycznych
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zdobycie wiedzy dotyczącej historii związków szkła z architekturą, architekturą wnętrz, poznanie podstawowych technik i technologii dotyczacych sposobów kształtowania przegród szklanych w przestrzeniach architektonicznych.
Treści programoweT-W-2Historia witraży od starożytności do czasów współczesnych.
T-W-5Tradycyjne i nowe techniki witrażowe.
T-W-6Konstrukcyjne aspekty funkcjonowania szkła w architekturze wnętrz .
T-W-7Fusing - nowa technika. Zastosowanie w projektowaniu przestrzeni wnętrz.
T-W-8Podsumowanie i zaliczenie przedmiotu.
T-W-1Wprowadzenie w tematykę zajęć.
T-W-3Spektakularne projekty przesłon i przegród szklanych.
T-W-4Elewacje i dachy szklane - zagadnienia technologiczne i aspekty estetyczne.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocena podsumowująca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student ma w stopniu podstawowym wiedzę w zakresie problematyki podejmowanej podczas wykładów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaPAWiO_1A_S1/D/08B_K01jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO_1A_K08jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zdobycie wiedzy dotyczącej historii związków szkła z architekturą, architekturą wnętrz, poznanie podstawowych technik i technologii dotyczacych sposobów kształtowania przegród szklanych w przestrzeniach architektonicznych.
Treści programoweT-W-2Historia witraży od starożytności do czasów współczesnych.
T-W-5Tradycyjne i nowe techniki witrażowe.
T-W-6Konstrukcyjne aspekty funkcjonowania szkła w architekturze wnętrz .
T-W-7Fusing - nowa technika. Zastosowanie w projektowaniu przestrzeni wnętrz.
T-W-8Podsumowanie i zaliczenie przedmiotu.
T-W-1Wprowadzenie w tematykę zajęć.
T-W-3Spektakularne projekty przesłon i przegród szklanych.
T-W-4Elewacje i dachy szklane - zagadnienia technologiczne i aspekty estetyczne.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocena podsumowująca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej
3,5
4,0
4,5
5,0