Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S1)

Sylabus przedmiotu Pracownia multimediów:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich, sztuki
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Pracownia multimediów
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Sztuk Wizualnych
Nauczyciel odpowiedzialny Jerzy Lipczyński <jlipczynski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 20 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL7 30 4,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student posiada podstwową wiedzę z zakresu zagadnień przekształcania obrazu analogowego i cyfrowego w strukturę przestrzenną w przestrzeni architektonicznej i urbanistycznej, posiada podstawowe umiejętności manualne w zakresie modelowania struktur oraz posiada wrażliwość estetyczną.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu jest zdobycie wiedzy dotyczącej historycznych i współczesnych relacji pomiędzy architekturą, rzeźbą i malarstwem, poznanie podstawowych technik i technologii dotyczacych sposobów kształtowania struktur w przestrzeniach architektonicznych i urbanistycznych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie Definicje: medium, multimedium, multimedialny. Składowe procesu kreacji w architekturze (rysunek odręczny, model cyfrowy, model analogowy, rysunek projektowy). Wykorzystanie narzędzi multimedialnych w kształtowaniu architektury wnętrz.6
T-L-2Obraz Definicje: medium, multimedium, multimedialny. Składowe procesu kreacji w architekturze (rysunek odręczny, model cyfrowy, model analogowy, rysunek projektowy). Wykorzystanie narzędzi multimedialnych w kształtowaniu architektury wnętrz.8
T-L-3Struktura Pojęcie: struktury, strukturalizmu. Projektowanie struktur jako przykład elastyczności przestrzeni wewnętrznych. Wykorzystanie struktur elastycznych w wystawiennictwie.6
T-L-4Ekspozycja Przykłady instalacji artystycznych jako transgresji pomiędzy architekturą, rzeżbą i malarstwem w przestrzeni architektonicznej i urbanistycznej. Projektowanie stoisk wystawienniczych jako przykład struktur elastycznych. Wykorzystanie multimediów w pracy architekta wnętrz.6
T-L-5Zaliczenie.4
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Student aktywnie uczestniczy w zajęciach poprzez realizację zagadnień projektowych w trakcie zajęć.30
A-L-2Student realizuje badania nad kolorem poprzez realizację zagadnień projektowych w domu.90
120

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1klasyczna metoda problemowa

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena okresowych osiągnięć studentów
S-2Ocena podsumowująca: podsumowanie osiągniętych efektów

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PAWiO_1A_S1/D/15A_W01
zna procesy poligraficzne, multimedialne i rozumie zasady racjonalnego ich wykorzystania
PAWiO_1A_W26A1_W13, T1A_W02InzA_W02C-1T-L-4, T-L-2, T-L-1, T-L-5, T-L-3M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PAWiO_1A_S1/D/15A_U01
potrafi wyrażać idee projektowe przy wykorzystaniu technik modelowania wirtualnego i tradycyjnego
PAWiO_1A_U08A1_U14, T1A_U04, T1A_U07InzA_U01C-1T-L-4, T-L-2, T-L-1, T-L-5, T-L-3M-1S-1, S-2
PAWiO_1A_S1/D/15A_U02
posiada umiejętność zastosowania fotografii i aspektów komunikacji wizualnej w prezentacjach projektów
PAWiO_1A_U28A1_U19, T1A_U07C-1T-L-4, T-L-2, T-L-1, T-L-5, T-L-3M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PAWiO_1A_S1/D/15A_K01
jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej
PAWiO_1A_K08T1A_K02InzA_K01C-1T-L-4, T-L-2, T-L-1, T-L-5, T-L-3M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
PAWiO_1A_S1/D/15A_W01
zna procesy poligraficzne, multimedialne i rozumie zasady racjonalnego ich wykorzystania
2,0
3,0W stopniu dostatecznym osiągnął umiejętność zastosowania nabytej wiedzy z zakresu ochrony i rewitalizacji dziedzictwa kulturowego oraz metod stosowanych w procesie tej ochrony
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
PAWiO_1A_S1/D/15A_U01
potrafi wyrażać idee projektowe przy wykorzystaniu technik modelowania wirtualnego i tradycyjnego
2,0
3,0W stopniu dostatecznym potrafi wyrażać idee projektowe przy wykorzystaniu technik modelowania wirtualnego i tradycyjnego
3,5
4,0
4,5
5,0
PAWiO_1A_S1/D/15A_U02
posiada umiejętność zastosowania fotografii i aspektów komunikacji wizualnej w prezentacjach projektów
2,0
3,0W stopniu dostatecznym posiada umiejętność zastosowania fotografii i aspektów komunikacji wizualnej w prezentacjach projektów
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
PAWiO_1A_S1/D/15A_K01
jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej
2,0
3,0W stopniu dostatecznym jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Bonnemasion S., Eisenbach R., Installations by Architects. Experiments in Building and Design, MIT Press, New York, 2009
  2. Krier R., Architectural Composition, Academy Editions, London, 1988
  3. Niezabitowska E., Ewolucja konceptu przestrzeni w teorii architektury., Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2008
  4. Norberg Schulz Ch., Bycie, przestrzeń i architektura, Wydawnictwo Murator, Warszawa, 2000
  5. Norberg Schulz Ch., Znaczenie w architekturze Zachodu, Wydawnictwo Murator, Warszawa, 2000
  6. Parczewska-Satkiewicz A., Kompozycja architektoniczna a jej percepcja, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 2001

Literatura dodatkowa

  1. Bishop C., Installation Art: A Critical History, Tate, London, 2005
  2. de Oliveira., Oxley N., Petry M., Installation art with texts by Michael Archer, Thames and Hudson Ltd, London, 1994
  3. Coulter-Smith G., Deconstructing Installation Art. Fine Art and Media Art 1986-2006, Casiad Publishing, London, 2006
  4. Paszkowski Z., Wizje i realizacje 1997-2003, Wydawnictwo Hogben, Szczecin, 2006
  5. Venturi R., Scott Brown D., Izenour S., Uczyć się od Las Vegas, Karakter, Kraków, 2013

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie Definicje: medium, multimedium, multimedialny. Składowe procesu kreacji w architekturze (rysunek odręczny, model cyfrowy, model analogowy, rysunek projektowy). Wykorzystanie narzędzi multimedialnych w kształtowaniu architektury wnętrz.6
T-L-2Obraz Definicje: medium, multimedium, multimedialny. Składowe procesu kreacji w architekturze (rysunek odręczny, model cyfrowy, model analogowy, rysunek projektowy). Wykorzystanie narzędzi multimedialnych w kształtowaniu architektury wnętrz.8
T-L-3Struktura Pojęcie: struktury, strukturalizmu. Projektowanie struktur jako przykład elastyczności przestrzeni wewnętrznych. Wykorzystanie struktur elastycznych w wystawiennictwie.6
T-L-4Ekspozycja Przykłady instalacji artystycznych jako transgresji pomiędzy architekturą, rzeżbą i malarstwem w przestrzeni architektonicznej i urbanistycznej. Projektowanie stoisk wystawienniczych jako przykład struktur elastycznych. Wykorzystanie multimediów w pracy architekta wnętrz.6
T-L-5Zaliczenie.4
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Student aktywnie uczestniczy w zajęciach poprzez realizację zagadnień projektowych w trakcie zajęć.30
A-L-2Student realizuje badania nad kolorem poprzez realizację zagadnień projektowych w domu.90
120
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaPAWiO_1A_S1/D/15A_W01zna procesy poligraficzne, multimedialne i rozumie zasady racjonalnego ich wykorzystania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO_1A_W26zna w stopniu ogólnym procesy poligraficzne, multimedialne i rozumie zasady racjonalnego ich wykorzystania; ma elementarną wiedzę w zakresie technologii informatycznych, w tym multimedialnych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_W13zna określony zakres problematyki związanej z technologiami stosowanymi w danej dyscyplinie artystycznej (w ujęciu całościowym) i jest świadomy rozwoju technologicznego związanego ze studiowanym kierunkiem studiów i specjalnością
T1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zdobycie wiedzy dotyczącej historycznych i współczesnych relacji pomiędzy architekturą, rzeźbą i malarstwem, poznanie podstawowych technik i technologii dotyczacych sposobów kształtowania struktur w przestrzeniach architektonicznych i urbanistycznych.
Treści programoweT-L-4Ekspozycja Przykłady instalacji artystycznych jako transgresji pomiędzy architekturą, rzeżbą i malarstwem w przestrzeni architektonicznej i urbanistycznej. Projektowanie stoisk wystawienniczych jako przykład struktur elastycznych. Wykorzystanie multimediów w pracy architekta wnętrz.
T-L-2Obraz Definicje: medium, multimedium, multimedialny. Składowe procesu kreacji w architekturze (rysunek odręczny, model cyfrowy, model analogowy, rysunek projektowy). Wykorzystanie narzędzi multimedialnych w kształtowaniu architektury wnętrz.
T-L-1Wprowadzenie Definicje: medium, multimedium, multimedialny. Składowe procesu kreacji w architekturze (rysunek odręczny, model cyfrowy, model analogowy, rysunek projektowy). Wykorzystanie narzędzi multimedialnych w kształtowaniu architektury wnętrz.
T-L-5Zaliczenie.
T-L-3Struktura Pojęcie: struktury, strukturalizmu. Projektowanie struktur jako przykład elastyczności przestrzeni wewnętrznych. Wykorzystanie struktur elastycznych w wystawiennictwie.
Metody nauczaniaM-1klasyczna metoda problemowa
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena okresowych osiągnięć studentów
S-2Ocena podsumowująca: podsumowanie osiągniętych efektów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0W stopniu dostatecznym osiągnął umiejętność zastosowania nabytej wiedzy z zakresu ochrony i rewitalizacji dziedzictwa kulturowego oraz metod stosowanych w procesie tej ochrony
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaPAWiO_1A_S1/D/15A_U01potrafi wyrażać idee projektowe przy wykorzystaniu technik modelowania wirtualnego i tradycyjnego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO_1A_U08potrafi wyrażać idee projektowe przy wykorzystaniu technik modelowania wirtualnego i tradycyjnego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_U14umie tworzyć i realizować własne koncepcje artystyczne oraz dysponować umiejętnościami potrzebnymi do ich wyrażenia
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zdobycie wiedzy dotyczącej historycznych i współczesnych relacji pomiędzy architekturą, rzeźbą i malarstwem, poznanie podstawowych technik i technologii dotyczacych sposobów kształtowania struktur w przestrzeniach architektonicznych i urbanistycznych.
Treści programoweT-L-4Ekspozycja Przykłady instalacji artystycznych jako transgresji pomiędzy architekturą, rzeżbą i malarstwem w przestrzeni architektonicznej i urbanistycznej. Projektowanie stoisk wystawienniczych jako przykład struktur elastycznych. Wykorzystanie multimediów w pracy architekta wnętrz.
T-L-2Obraz Definicje: medium, multimedium, multimedialny. Składowe procesu kreacji w architekturze (rysunek odręczny, model cyfrowy, model analogowy, rysunek projektowy). Wykorzystanie narzędzi multimedialnych w kształtowaniu architektury wnętrz.
T-L-1Wprowadzenie Definicje: medium, multimedium, multimedialny. Składowe procesu kreacji w architekturze (rysunek odręczny, model cyfrowy, model analogowy, rysunek projektowy). Wykorzystanie narzędzi multimedialnych w kształtowaniu architektury wnętrz.
T-L-5Zaliczenie.
T-L-3Struktura Pojęcie: struktury, strukturalizmu. Projektowanie struktur jako przykład elastyczności przestrzeni wewnętrznych. Wykorzystanie struktur elastycznych w wystawiennictwie.
Metody nauczaniaM-1klasyczna metoda problemowa
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena okresowych osiągnięć studentów
S-2Ocena podsumowująca: podsumowanie osiągniętych efektów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0W stopniu dostatecznym potrafi wyrażać idee projektowe przy wykorzystaniu technik modelowania wirtualnego i tradycyjnego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaPAWiO_1A_S1/D/15A_U02posiada umiejętność zastosowania fotografii i aspektów komunikacji wizualnej w prezentacjach projektów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO_1A_U28posiada umiejętność zastosowania fotografii i aspektów komunikacji wizualnej w prezentacjach projektów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_U19posiada szeroki zakres umiejętności warsztatowych umożliwiających realizację własnych koncepcji artystycznych
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zdobycie wiedzy dotyczącej historycznych i współczesnych relacji pomiędzy architekturą, rzeźbą i malarstwem, poznanie podstawowych technik i technologii dotyczacych sposobów kształtowania struktur w przestrzeniach architektonicznych i urbanistycznych.
Treści programoweT-L-4Ekspozycja Przykłady instalacji artystycznych jako transgresji pomiędzy architekturą, rzeżbą i malarstwem w przestrzeni architektonicznej i urbanistycznej. Projektowanie stoisk wystawienniczych jako przykład struktur elastycznych. Wykorzystanie multimediów w pracy architekta wnętrz.
T-L-2Obraz Definicje: medium, multimedium, multimedialny. Składowe procesu kreacji w architekturze (rysunek odręczny, model cyfrowy, model analogowy, rysunek projektowy). Wykorzystanie narzędzi multimedialnych w kształtowaniu architektury wnętrz.
T-L-1Wprowadzenie Definicje: medium, multimedium, multimedialny. Składowe procesu kreacji w architekturze (rysunek odręczny, model cyfrowy, model analogowy, rysunek projektowy). Wykorzystanie narzędzi multimedialnych w kształtowaniu architektury wnętrz.
T-L-5Zaliczenie.
T-L-3Struktura Pojęcie: struktury, strukturalizmu. Projektowanie struktur jako przykład elastyczności przestrzeni wewnętrznych. Wykorzystanie struktur elastycznych w wystawiennictwie.
Metody nauczaniaM-1klasyczna metoda problemowa
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena okresowych osiągnięć studentów
S-2Ocena podsumowująca: podsumowanie osiągniętych efektów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0W stopniu dostatecznym posiada umiejętność zastosowania fotografii i aspektów komunikacji wizualnej w prezentacjach projektów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaPAWiO_1A_S1/D/15A_K01jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO_1A_K08jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zdobycie wiedzy dotyczącej historycznych i współczesnych relacji pomiędzy architekturą, rzeźbą i malarstwem, poznanie podstawowych technik i technologii dotyczacych sposobów kształtowania struktur w przestrzeniach architektonicznych i urbanistycznych.
Treści programoweT-L-4Ekspozycja Przykłady instalacji artystycznych jako transgresji pomiędzy architekturą, rzeżbą i malarstwem w przestrzeni architektonicznej i urbanistycznej. Projektowanie stoisk wystawienniczych jako przykład struktur elastycznych. Wykorzystanie multimediów w pracy architekta wnętrz.
T-L-2Obraz Definicje: medium, multimedium, multimedialny. Składowe procesu kreacji w architekturze (rysunek odręczny, model cyfrowy, model analogowy, rysunek projektowy). Wykorzystanie narzędzi multimedialnych w kształtowaniu architektury wnętrz.
T-L-1Wprowadzenie Definicje: medium, multimedium, multimedialny. Składowe procesu kreacji w architekturze (rysunek odręczny, model cyfrowy, model analogowy, rysunek projektowy). Wykorzystanie narzędzi multimedialnych w kształtowaniu architektury wnętrz.
T-L-5Zaliczenie.
T-L-3Struktura Pojęcie: struktury, strukturalizmu. Projektowanie struktur jako przykład elastyczności przestrzeni wewnętrznych. Wykorzystanie struktur elastycznych w wystawiennictwie.
Metody nauczaniaM-1klasyczna metoda problemowa
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena okresowych osiągnięć studentów
S-2Ocena podsumowująca: podsumowanie osiągniętych efektów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0W stopniu dostatecznym jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej
3,5
4,0
4,5
5,0