Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S1)

Sylabus przedmiotu Rewaloryzacja zabytkowych przestrzeni otoczenia rezydencji:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich, sztuki
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Rewaloryzacja zabytkowych przestrzeni otoczenia rezydencji
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Historii i Teorii Architektury
Nauczyciel odpowiedzialny Maciej Płotkowiak <mplotkowiak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Piotr Fiuk <pfiuk@zut.edu.pl>, Halina Rutyna <rutyna@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 22 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW8 30 2,00,56zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA8 30 4,00,44zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z przedmiotu Historia wnętrz i ogrodów.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z wiedzą teoretyczną oraz praktyczną z zakresu ochrony dziedzictwa kulturowego, w szczególności podstaw konserwacji i rewaloryzacji zabytkowych założeń przestrzeni otoczenia
C-2Wykształcenie umiejętności gromadzenia i selekcji materiałów archiwalnych i współczesnych, w tym źródeł kartograficznych, ikonograficznych i opisowych, a także przeprowadzania studiów i analiz niezbędnych do opracowania wytycznych konserwatorskich oraz projektu rewaloryzacji zabytkowego założenia przestrzeni otoczenia
C-3Ukształtowanie świadomości ciągłości kulturowej krajobrazu i potrzeby zachowania obiektów zabytkowych dla obecnych i przyszłych pokoleń.
C-4Ukształtowanie umiejętności oceny wartości kulturowej krajobrazu, a w szczególności obiektów zabytkowych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Projekt rewaloryzacji wybranego zabytkowego założenia przestrzeni otoczenia, cz.1: kwerenda archiwalna4
T-A-2Projekt rewaloryzacji wybranego zabytkowego założenia przestrzeni otoczenia. cz.2: wizja lokalna2
T-A-3Projekt rewaloryzacji wybranego zabytkowego założenia przestrzeni otoczenia. cz.3 zapis stanu isteniejącego4
T-A-4Projekt rewaloryzacji wybranego zabytkowego założenia przestzreni otoczenia, cz.4: studia analityczne6
T-A-5Projekt rewaloryzacji wybranego, zabytkowego założenia przestrzeni otoczenia. cz.5 studia koncepcyjne6
T-A-6Projekt rewaloryzacji wybranego, zabytkowego założenia przestrzeni otoczenia. cz.6 projekt rewaloryzacji wybranego fragmentu założenia8
30
wykłady
T-W-1Karta Florencka2
T-W-2Formalno-prawne aspekty ochrony zabytkowych założeń przestrzeni otoczenia4
T-W-3Standardy utrzymania i użytkowania zabytkowych założeń przestrzeni otoczenia4
T-W-4Realizacje zagraniczne cz.12
T-W-5Realizacje zagraniczne cz.22
T-W-6Rekonstrukcje najstarszych ogrodów na ziemiach polskich: Wawel, Malbork2
T-W-7Realizacje wg projektów G. Ciołka: Puławy, Nieborów,2
T-W-8Realizacje wg projektów G. Ciołka: Arkadia, Rogalin,2
T-W-9Realizacje wg projektów G.Ciołka: Pieskowa Skała, Wilanów2
T-W-10Realizacje wg projektów L.Majdeckiego: Łazienki Królweskie, Obory, Opinogóra2
T-W-11Realizacje wg projektów J.Bogdanowskiego: Zamek królewski w Warszawie, Planty w Krakowie2
T-W-12Rewaloryzacja ogrodu Branickich w Białymstoku2
T-W-13Rewaloryzacja zabytkowych ogrodów rezydencjonalnych na Pomorzu Zachodnim: Świerzno, Przelewice2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-A-2Gromadzenie materiałów archiwalnych.35
A-A-3Wykonanie inwetaryzacji terenu i inwntaryzacji fotograficznej.20
A-A-4Przygotowanie do przeglądu.15
A-A-5Przygotowanie plansz.20
120
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia.15
A-W-3Przegląd wskazanej literatury.10
A-W-4Konsultacje.5
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2wykład problemowy
M-3ćwiczenia przedmiotowe i projektowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: zaliczenie wykładów
S-2Ocena podsumowująca: ocena wykonanego projektu semestralnego (plansze projektowe i część opisowa)
S-3Ocena formująca: przegląd międzysemestralny

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PAWiO_1A_S1/D/17B_W01
zna podstawowe formy i zasady ochrony dziedzictwa kulturowego, a w szczególności zabytkowych założeń przestrzeni otoczenia. Zna podstawy konserwacji i rewaloryzacji założeń przestrzeni otoczenia oraz metody gromadzenia i selekcji materiałów archiwalnych i współczesnych, a także przeprowadzania studiów i analiz niezbędnych do opracowania wytycznych konserwatorskich oraz projektu rewaloryzacji zabytkowego założenia przestrzeni otoczenia
PAWiO_1A_W15T1A_W08InzA_W03C-3, C-1M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PAWiO_1A_S1/D/17B_U01
posiada umiejetność opracowania projektu rewaloryzacji zabytkowego założenia przestrzeni otoczenia architektury
PAWiO_1A_U12A1_U21, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U05, InzA_U07, InzA_U08C-2T-A-3M-3, M-1S-3, S-2
PAWiO_1A_S1/D/17B_U02
posiada umiejętność zastosowania nabytej wiedzy z zakresu ochrony i rewitalizacji dziedzictwa kulturowego oraz metod stosowanych w procesie tej ochrony do opracowania projektu rewaloryzacji zabytkowego założenia przestrzeni otoczenia
PAWiO_1A_U30T1A_U16InzA_U04C-4T-A-3M-2, M-3, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PAWiO_1A_S1/D/17B_K01
popularyzuje wiedzę o zabytkowych założeniach przestrzeni otoczenia, podejmuje starania aby przekazać społeczeństwu zdobytą wiedzę w sposób powszechnie zrozumiały
PAWiO_1A_K06T1A_K07InzA_K01C-3M-2, M-3, M-1S-3, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
PAWiO_1A_S1/D/17B_W01
zna podstawowe formy i zasady ochrony dziedzictwa kulturowego, a w szczególności zabytkowych założeń przestrzeni otoczenia. Zna podstawy konserwacji i rewaloryzacji założeń przestrzeni otoczenia oraz metody gromadzenia i selekcji materiałów archiwalnych i współczesnych, a także przeprowadzania studiów i analiz niezbędnych do opracowania wytycznych konserwatorskich oraz projektu rewaloryzacji zabytkowego założenia przestrzeni otoczenia
2,0
3,0Student zna ogólne formy i zasady ochrony dziedzictwa kulturowego. Zna podstawy konserwacji i rewaloryzacji założeń przestrzeni otoczenia
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
PAWiO_1A_S1/D/17B_U01
posiada umiejetność opracowania projektu rewaloryzacji zabytkowego założenia przestrzeni otoczenia architektury
2,0
3,0Student potrafi przeprowadzić pod kierunkiem podstawowe studia i analizy niezbędne do opracowania wytycznych konserwatorskich oraz projektu rewaloryzacji zabytkowego założenia przestrzeni otoczenia
3,5
4,0
4,5
5,0
PAWiO_1A_S1/D/17B_U02
posiada umiejętność zastosowania nabytej wiedzy z zakresu ochrony i rewitalizacji dziedzictwa kulturowego oraz metod stosowanych w procesie tej ochrony do opracowania projektu rewaloryzacji zabytkowego założenia przestrzeni otoczenia
2,0
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym zastosować wiedzę nabytą z przedmiotu do opracowania projektu rewaloryzacji zabytkowego założenia przestrzeni otoczenia
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
PAWiO_1A_S1/D/17B_K01
popularyzuje wiedzę o zabytkowych założeniach przestrzeni otoczenia, podejmuje starania aby przekazać społeczeństwu zdobytą wiedzę w sposób powszechnie zrozumiały
2,0
3,0Student czasem podejmuje starania, aby przekazać społeczeństwu zdobytą wiedzę w sposób zrozumiały.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Karta Florencka, strona internetowa Narodowego Instytutu Dziedzictwa, 1981
  2. Bogdanowski J., Polskie ogrody ozdobne, Warszawa, 2000
  3. Bogdanowski J., Style, kompozycja i rewaloryzacja w polskiej sztuce ogrodowej, Kraków, 1996
  4. Ciołek G., Ogrody polskie, wyd. II uzup. J.Bogdanowski, Warszawa, 1978
  5. Gwizdałowna J., Ogród królewski na Wawelu [w:] Królewskie ogrody w Polsce s.61-85, Warszawa, 2001
  6. Majdecki L., Historia ogrodów, Warszawa, 1981
  7. Majdecki L., Ochrona i konserwacja zabytkowych założeń ogrodowych, PWN, Warszawa, 1993
  8. Mitkowska A., Fabijanowska K., Uruska-Suszek D., Zachariasz A., Tor K., Model postępowania konserwatorskiego dla zdewastowanych założeń ogrodowych przejmowanych przez AWRSP, OOZK, Warszawa, 1994
  9. Nieciecki J., Rewaloryzacja ogrodu Branickich w Białymstoku. Ogród dolny - zakres i rodzaj prac rewaloryzacyjnych [w:] www.ogrodbranickich.bialystok.pl, 2014
  10. Patoczka P., Studium systemu pojęć stosowanych w rewaloryzacji krajobrazu, PK, Kraków, 1987
  11. Zachariasz A., Zabytkowe ogrody - problemy rewaloryzacji, utrzymania i zarządzania w świetle Karty Weneckiej, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Siewniak M., Mitkowska A., Tezaurus sztuki ogrodowej, Oficyna Wydawnicza Rytm, Warszawa, 1998

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Projekt rewaloryzacji wybranego zabytkowego założenia przestrzeni otoczenia, cz.1: kwerenda archiwalna4
T-A-2Projekt rewaloryzacji wybranego zabytkowego założenia przestrzeni otoczenia. cz.2: wizja lokalna2
T-A-3Projekt rewaloryzacji wybranego zabytkowego założenia przestrzeni otoczenia. cz.3 zapis stanu isteniejącego4
T-A-4Projekt rewaloryzacji wybranego zabytkowego założenia przestzreni otoczenia, cz.4: studia analityczne6
T-A-5Projekt rewaloryzacji wybranego, zabytkowego założenia przestrzeni otoczenia. cz.5 studia koncepcyjne6
T-A-6Projekt rewaloryzacji wybranego, zabytkowego założenia przestrzeni otoczenia. cz.6 projekt rewaloryzacji wybranego fragmentu założenia8
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Karta Florencka2
T-W-2Formalno-prawne aspekty ochrony zabytkowych założeń przestrzeni otoczenia4
T-W-3Standardy utrzymania i użytkowania zabytkowych założeń przestrzeni otoczenia4
T-W-4Realizacje zagraniczne cz.12
T-W-5Realizacje zagraniczne cz.22
T-W-6Rekonstrukcje najstarszych ogrodów na ziemiach polskich: Wawel, Malbork2
T-W-7Realizacje wg projektów G. Ciołka: Puławy, Nieborów,2
T-W-8Realizacje wg projektów G. Ciołka: Arkadia, Rogalin,2
T-W-9Realizacje wg projektów G.Ciołka: Pieskowa Skała, Wilanów2
T-W-10Realizacje wg projektów L.Majdeckiego: Łazienki Królweskie, Obory, Opinogóra2
T-W-11Realizacje wg projektów J.Bogdanowskiego: Zamek królewski w Warszawie, Planty w Krakowie2
T-W-12Rewaloryzacja ogrodu Branickich w Białymstoku2
T-W-13Rewaloryzacja zabytkowych ogrodów rezydencjonalnych na Pomorzu Zachodnim: Świerzno, Przelewice2
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-A-2Gromadzenie materiałów archiwalnych.35
A-A-3Wykonanie inwetaryzacji terenu i inwntaryzacji fotograficznej.20
A-A-4Przygotowanie do przeglądu.15
A-A-5Przygotowanie plansz.20
120
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia.15
A-W-3Przegląd wskazanej literatury.10
A-W-4Konsultacje.5
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaPAWiO_1A_S1/D/17B_W01zna podstawowe formy i zasady ochrony dziedzictwa kulturowego, a w szczególności zabytkowych założeń przestrzeni otoczenia. Zna podstawy konserwacji i rewaloryzacji założeń przestrzeni otoczenia oraz metody gromadzenia i selekcji materiałów archiwalnych i współczesnych, a także przeprowadzania studiów i analiz niezbędnych do opracowania wytycznych konserwatorskich oraz projektu rewaloryzacji zabytkowego założenia przestrzeni otoczenia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO_1A_W15zna podstawowe formy i zasady ochrony i rewitalizacji dziedzictwa kulturowego oraz metody stosowane w procesie tej ochrony
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie świadomości ciągłości kulturowej krajobrazu i potrzeby zachowania obiektów zabytkowych dla obecnych i przyszłych pokoleń.
C-1Zapoznanie studenta z wiedzą teoretyczną oraz praktyczną z zakresu ochrony dziedzictwa kulturowego, w szczególności podstaw konserwacji i rewaloryzacji zabytkowych założeń przestrzeni otoczenia
Metody nauczaniaM-2wykład problemowy
M-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna ogólne formy i zasady ochrony dziedzictwa kulturowego. Zna podstawy konserwacji i rewaloryzacji założeń przestrzeni otoczenia
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaPAWiO_1A_S1/D/17B_U01posiada umiejetność opracowania projektu rewaloryzacji zabytkowego założenia przestrzeni otoczenia architektury
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO_1A_U12posiada umiejętność kreacji wnętrza architektonicznego i jego bezpośredniego otoczenia w określonym stylu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_U21posiada doświadczenie w realizowaniu własnych działań artystycznych opartych na zróżnicowanych stylistycznie koncepcjach wynikających ze swobodnego i niezależnego wykorzystywania wyobraźni, intuicji i emocjonalności
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Wykształcenie umiejętności gromadzenia i selekcji materiałów archiwalnych i współczesnych, w tym źródeł kartograficznych, ikonograficznych i opisowych, a także przeprowadzania studiów i analiz niezbędnych do opracowania wytycznych konserwatorskich oraz projektu rewaloryzacji zabytkowego założenia przestrzeni otoczenia
Treści programoweT-A-3Projekt rewaloryzacji wybranego zabytkowego założenia przestrzeni otoczenia. cz.3 zapis stanu isteniejącego
Metody nauczaniaM-3ćwiczenia przedmiotowe i projektowe
M-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: przegląd międzysemestralny
S-2Ocena podsumowująca: ocena wykonanego projektu semestralnego (plansze projektowe i część opisowa)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi przeprowadzić pod kierunkiem podstawowe studia i analizy niezbędne do opracowania wytycznych konserwatorskich oraz projektu rewaloryzacji zabytkowego założenia przestrzeni otoczenia
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaPAWiO_1A_S1/D/17B_U02posiada umiejętność zastosowania nabytej wiedzy z zakresu ochrony i rewitalizacji dziedzictwa kulturowego oraz metod stosowanych w procesie tej ochrony do opracowania projektu rewaloryzacji zabytkowego założenia przestrzeni otoczenia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO_1A_U30posiada umiejętność zastosowania nabytej wiedzy z zakresu ochrony i rewitalizacji dziedzictwa kulturowego oraz metod stosowanych w procesie tej ochrony
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
Cel przedmiotuC-4Ukształtowanie umiejętności oceny wartości kulturowej krajobrazu, a w szczególności obiektów zabytkowych.
Treści programoweT-A-3Projekt rewaloryzacji wybranego zabytkowego założenia przestrzeni otoczenia. cz.3 zapis stanu isteniejącego
Metody nauczaniaM-2wykład problemowy
M-3ćwiczenia przedmiotowe i projektowe
M-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: ocena wykonanego projektu semestralnego (plansze projektowe i część opisowa)
S-1Ocena podsumowująca: zaliczenie wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym zastosować wiedzę nabytą z przedmiotu do opracowania projektu rewaloryzacji zabytkowego założenia przestrzeni otoczenia
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaPAWiO_1A_S1/D/17B_K01popularyzuje wiedzę o zabytkowych założeniach przestrzeni otoczenia, podejmuje starania aby przekazać społeczeństwu zdobytą wiedzę w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO_1A_K06popularyzuje wiedzę o architekturze wnętrz i otoczenia architektury, podejmuje starania aby przekazać społeczeństwu zdobytą wiedzę w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie świadomości ciągłości kulturowej krajobrazu i potrzeby zachowania obiektów zabytkowych dla obecnych i przyszłych pokoleń.
Metody nauczaniaM-2wykład problemowy
M-3ćwiczenia przedmiotowe i projektowe
M-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: przegląd międzysemestralny
S-2Ocena podsumowująca: ocena wykonanego projektu semestralnego (plansze projektowe i część opisowa)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student czasem podejmuje starania, aby przekazać społeczeństwu zdobytą wiedzę w sposób zrozumiały.
3,5
4,0
4,5
5,0