Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | PAWiO_1A_S1/A/05_K01 | wykazuje się przedsiębiorczością i inwencją w myśleniu i działaniu, jest otwarty i komunikatywny |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | PAWiO_1A_K03 | wykazuje się przedsiębiorczością i inwencją w myśleniu i działaniu, jest otwarty i komunikatywny |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_K06 | potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_K02 | potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy |
---|
Cel przedmiotu | C-2 | Rozbudzenie dbałości o własne zdrowie poprzez stosowanie ćwiczeń jako środka zapobiegawczego schorzeniom układów; ruchowego, oddechowego, krwionośnego, nerwowego i innych.Mobilizacja do postaw prozdrowotnych.
Zapoznanie studenta z historią kultury fizycznej i sportu, przepisami wybranych dyscyplin sportowych oraz przekazanie wiedzy o organizacji imprez sportowych, rekreacyjnych i turystycznych. |
---|
C-1 | C1 - nauczanie elementów technicznych wybranej dyscypliny sportowej.
C2 - rozbudzenie dbałości o własne zdrowie poprzez stosowanie ćwiczeń jako środka zapobiegawczego schorzeniom układów;ruchowego, oddechowego, krwionośnego, nerwowego i innych.Mobilizacja do postaw prozdrowotnych.
C3 - podnoszenie wartości cech motorycznych; siły, szybkości, wytrzymałości, zwinności, zręczności, mocy.
C4 - wykształcenie nawyku stosowania ćwiczeń ruchowych w celach rekreacyjnych.Przekazanie wiadomości z zakresu kultury fizycznej, organizacji imprez sportowych, turystycznych oraz przepisów podstawowych dyscyplin sportowych.
C5 - przeciwstawienie się patologiom społecznym / alkoholizm, narkomania, nikotynizm / poprzez propozycję uczestnictwa w szeroko pojętej aktywności fizycznej. |
Treści programowe | T-A-1 | 1 - Treść zajęć zależna od rodzaju dyscypliny sportowej i zgodna z programami nauczania. Student wybiera jedną z dostępnych dyscyplin sportowych.
2 - Wykłady dla studentów ze zwolnieniami lekarskimi semestralnymi i całorocznymi:
- zdrowotne efkty aktywności fizycznej,
- aktywność fizyczna a uzależnienia,
- miejsce aktywności fizycznej wśród czynników warunkujących zdrowie,
- wpływ ćwiczeń fizycznych na stan fizjologiczny organizmu (tętno, ciśnienie, oddech, wady postawy, odporność),
- kontrola masy ciała,
- historia igrzysk olimpijskich,
- ruch fizyczny jako forma walki ze stresem. |
---|
T-A-1 | 1 - Treść zajęć zalezna od rodzaju dyscypliny sportowej i zgodna z programami nauczania. Student wybiera jedną z dostępnych dyscyplin sportowych.
2 - Wykłady dla studentów ze zwolnieniami lekarskimi semestralnymi i całorocznymi:
- zdrowotne efekty aktywności fizycznej,
- aktywność fizyczna a uzależnienia,
- miejsce aktywności fizycznej wśród czynników warunkujących zdrowie,
- wpływ ćwiczeń fizycznych na stan fizjologiczny organizmu (tętno, ciśnienie, oddech, wady postawy, odporność),
- kontrola masy ciała,
- historia igrzysk olimpijskich,
- ruch fizyczny jako forma walki ze stresem. |
Metody nauczania | M-2 | wykład konwersatoryjny, prezentacja multimedialna |
---|
M-1 | Metoda nauczania zadań ruchowych: syntetyczna, analityczna, mieszana i kompleksowa.
Metoda praktyczna: pokaz.
Metoda podająca: wykład, opis, pogadanka, objaśnienie;
Metoda aktywizująca: dyskusja dydaktyczna, zadaniowa, bezpośredniej celowości ruchu.
Metoda odtwórcza: zadaniowo-ścisła.
Metoda obwodowo-stacyjna .
Metoda treningowa. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: ocena studenta na podstawie jego postępów, zaangażowania i aktywności na zajęciach a także umiejętności ruchowych w zakresie wybranych dyscyplin sportowych / sprawdzian, test /. |
---|
S-2 | Ocena formująca: kolokwium, test z wiedzy o kulturze fizycznej |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | W stopniu dostatecznym wykazuje się przedsiębiorczością i inwencją w myśleniu i działaniu, jest otwarty i komunikatywny |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |