Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Sterowanie Procesami Inwestycyjnymi w Budownictwie i Infrastrukturze

Sylabus przedmiotu Konserwacja zabytków:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Sterowanie Procesami Inwestycyjnymi w Budownictwie i Infrastrukturze
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów nauk technicznych
Profil
Moduł
Przedmiot Konserwacja zabytków
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Jednostki zewnętrzne
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Jerzykowska <studium@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK1 5 1,00,50zaliczenie
wykładyW1 25 4,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Słuchacz zna definicję nieruchomości, jej rodzaje oraz definicję zabytku.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Słuchacz zna podstawowe przepisy dotyczące ochrony zabytków i opieki nad zabytkami.
C-2Słuchacz wie na czym polega konserwacja i restauracja zabytków.
C-3Zna rodzaje czynników niszczących działających na zabytki.
C-4Słuchacz wie na czym polega adaptacja zabytków do współczesnych funkcji.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Konsultacje treści programowych z wykładów.5
5
wykłady
T-W-1Ustawa o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.8
T-W-2Konserwacja i restauracja zabytków.6
T-W-3Czynniki niszczące działające na zabytki.5
T-W-4Adaptacja zabytków do współczesnych funkcji.6
25

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1Uczestnictwo w konsultacjach.5
A-K-2Bieżące studiowanie literatury fachowej.25
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.25
A-W-2Bieżące studiowanie literatury fachowej i śledzenie aktów normatywnych.80
A-W-3Przygotowanie do egzaminu końcowego.15
120

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład audytoryjny.
M-2Konsultacje ze słuchaczami.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Test końcowy.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SPI_10A_02_W01
Ma podstawową wiedzę na temat konserwacji i restauracji zabytków oraz adaptacji zabytków do współczesnych funkcji.
SPI_10A_W01C-1, C-2, C-3, C-4T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-K-1M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SPI_10A_02_U01
Ma podstawową wiedzę w dziedzinie konserwacji i restauracji zabytków i potrafi ją wykorzystać w praktyce.
SPI_10A_U02C-1, C-2, C-3, C-4T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-K-1M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SPI_10A_02_K01
Ma świadomość ważności zachowania się w sposób profesjonalny.
SPI_10A_K01, SPI_10A_K03C-1, C-2, C-3, C-4T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-K-1M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
SPI_10A_02_W01
Ma podstawową wiedzę na temat konserwacji i restauracji zabytków oraz adaptacji zabytków do współczesnych funkcji.
2,0
3,0Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu treści programowych podanych dla przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
SPI_10A_02_U01
Ma podstawową wiedzę w dziedzinie konserwacji i restauracji zabytków i potrafi ją wykorzystać w praktyce.
2,0
3,0Słuchacz ma podstawowa wiedzę z zakresu treści programowych podanych dla przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
SPI_10A_02_K01
Ma świadomość ważności zachowania się w sposób profesjonalny.
2,0
3,0Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu treści programowych podanych dla przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. A. Kociołkowska - Red., Problemy konserwacji i badań zabytków architektury, Europejska Fundacja Ochrony Zabytków, Gdańsk, 2008, Praca zbiorowa
  2. J. Jasieńka, Problemy remontowe w budownictwie ogólnym i obiektach zabytkowych, DWE, Wrocław, 2006

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Konsultacje treści programowych z wykładów.5
5

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Ustawa o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.8
T-W-2Konserwacja i restauracja zabytków.6
T-W-3Czynniki niszczące działające na zabytki.5
T-W-4Adaptacja zabytków do współczesnych funkcji.6
25

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1Uczestnictwo w konsultacjach.5
A-K-2Bieżące studiowanie literatury fachowej.25
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.25
A-W-2Bieżące studiowanie literatury fachowej i śledzenie aktów normatywnych.80
A-W-3Przygotowanie do egzaminu końcowego.15
120
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaSPI_10A_02_W01Ma podstawową wiedzę na temat konserwacji i restauracji zabytków oraz adaptacji zabytków do współczesnych funkcji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówSPI_10A_W01Słuchacz ma podstawową wiedzę w zakresie sterowania procesami inwestycyjnymi w budownictwie i infrastrukturze.
Cel przedmiotuC-1Słuchacz zna podstawowe przepisy dotyczące ochrony zabytków i opieki nad zabytkami.
C-2Słuchacz wie na czym polega konserwacja i restauracja zabytków.
C-3Zna rodzaje czynników niszczących działających na zabytki.
C-4Słuchacz wie na czym polega adaptacja zabytków do współczesnych funkcji.
Treści programoweT-W-2Konserwacja i restauracja zabytków.
T-W-1Ustawa o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.
T-W-3Czynniki niszczące działające na zabytki.
T-W-4Adaptacja zabytków do współczesnych funkcji.
T-K-1Konsultacje treści programowych z wykładów.
Metody nauczaniaM-1Wykład audytoryjny.
M-2Konsultacje ze słuchaczami.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test końcowy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu treści programowych podanych dla przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaSPI_10A_02_U01Ma podstawową wiedzę w dziedzinie konserwacji i restauracji zabytków i potrafi ją wykorzystać w praktyce.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówSPI_10A_U02Słuchacz opanował umiejetności posługiwania się językiem technicznym w zakresie budownictwa.
Cel przedmiotuC-1Słuchacz zna podstawowe przepisy dotyczące ochrony zabytków i opieki nad zabytkami.
C-2Słuchacz wie na czym polega konserwacja i restauracja zabytków.
C-3Zna rodzaje czynników niszczących działających na zabytki.
C-4Słuchacz wie na czym polega adaptacja zabytków do współczesnych funkcji.
Treści programoweT-W-2Konserwacja i restauracja zabytków.
T-W-1Ustawa o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.
T-W-3Czynniki niszczące działające na zabytki.
T-W-4Adaptacja zabytków do współczesnych funkcji.
T-K-1Konsultacje treści programowych z wykładów.
Metody nauczaniaM-1Wykład audytoryjny.
M-2Konsultacje ze słuchaczami.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test końcowy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz ma podstawowa wiedzę z zakresu treści programowych podanych dla przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaSPI_10A_02_K01Ma świadomość ważności zachowania się w sposób profesjonalny.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówSPI_10A_K01Słuchacz potrafi zorganizować proces inwestycyjno - budowlany.
SPI_10A_K03Słuchacz potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
Cel przedmiotuC-1Słuchacz zna podstawowe przepisy dotyczące ochrony zabytków i opieki nad zabytkami.
C-2Słuchacz wie na czym polega konserwacja i restauracja zabytków.
C-3Zna rodzaje czynników niszczących działających na zabytki.
C-4Słuchacz wie na czym polega adaptacja zabytków do współczesnych funkcji.
Treści programoweT-W-2Konserwacja i restauracja zabytków.
T-W-1Ustawa o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.
T-W-3Czynniki niszczące działające na zabytki.
T-W-4Adaptacja zabytków do współczesnych funkcji.
T-K-1Konsultacje treści programowych z wykładów.
Metody nauczaniaM-1Wykład audytoryjny.
M-2Konsultacje ze słuchaczami.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test końcowy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu treści programowych podanych dla przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0