Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S1)

Sylabus przedmiotu Wieloaspektowe projektowanie komunikacji wizualnej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wzornictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów sztuki
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Wieloaspektowe projektowanie komunikacji wizualnej
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Wzornictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Artur Świtalski <aswitalski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Agata Kosmacz <akosmacz@zut.edu.pl>, Patryk Słowiński <pslowinski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 9,0 ECTS (formy) 9,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP3 45 3,01,00zaliczenie
projektyP4 45 3,01,00zaliczenie
projektyP5 45 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza i umiejętności w zakresie podstaw projektowania komunikacji wizualnej Posługiwanie się oprogramowaniem graficznym na poziomie dobrym. (adobe ilustrator,photoshop, corel draw).
W-2bardzo dobra znajomość oprogramowania do grafiki wektorowej i bitmapowej. ( Pakiet adobe i corel)
W-3Znajomość oprogramowania do edycji obrazu wektorowego i bitmapowego (wybrane oprogramowanie z pakietu corel, adobe) ),wstępna znajomość zasad do tworzenia stron www

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1• rozbudzenie wyobraźni metaforycznej • umiejętność wykreowania skrótu ideowego i hierarchizacji elementów dzieła plastycznego • zagadnienia użycia typografii • kształtowanie syntetycznej formy graficznej
C-2• rozwijanie autonomicznego wyrazu formalnego dzieła • analiza funkcji użytkowej plakatu i różnych form grafiki wydawniczej • typografia jako element informacyjny i kreacyjny • metodyka perswazyjnego przekazu wizualnego w wymiarze jednostkowym i kompleksowym
C-3• Traktowany jest jako suma doświadczeń lat poprzednich i ich twórcze rozwinięcie w teoretycznym i realizacyjnym.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Wykłady: – pojęcia i problemy liternictwa i typografii; siatka modułowa a rodziny i systemy znaków; pojęcia i problemy grafiki reklamowej i systemów identyfikacji wizualnej; typografia i projektowanie graficzne wobec własnej twórczości artystycznej. Ćwiczenia:, (projekty) – kaligrafia jako wstęp do liternictwa i typografii, wstęp do własnego kroju pisma; rodziny i systemy znaków w oparciu o siatki modułowe; pojedyncze komunikaty i systemy komunikatów reklamowych; analiza i budowanie systemów identyfikacji wizualnej; logistyka zespołowej pracy projektowej w oparciu o warunki konkursów graficznych (na logo czy identyfikację wizualną); ekspresja własnej osobowości artystycznej w twórczości w zakresie unikatowych wydawnictw (książka artystyczna) i plakatu autorskiego.45
45
projekty
T-P-1Wykłady: siatka modułowa a rodziny i systemy znaków; pojęcia i problemy grafiki reklamowej i systemów identyfikacji wizualnej; typografia i projektowanie graficzne wobec własnej twórczości artystycznej. Ćwiczenia:, (projekty) – rodziny i systemy znaków w oparciu o siatki modułowe; pojedyncze komunikaty i systemy komunikatów reklamowych; analiza i budowanie systemów identyfikacji wizualnej; logistyka zespołowej pracy projektowej w oparciu o warunki konkursów graficznych (na logo czy identyfikację wizualną); ekspresja własnej osobowości artystycznej w twórczości w zakresie unikatowych wydawnictw (książka artystyczna) i plakatu autorskiego.45
45
projekty
T-P-1Wykłady: (pogłębione wprowadzenia do ćwiczeń) – pojęcia i problemy liternictwa i typografii; siatka modułowa a rodziny i systemy znaków; pojęcia i problemy grafiki reklamowej i systemów identyfikacji wizualnej; typografia i projektowanie graficzne wobec własnej twórczości artystycznej. Ćwiczenia:, (projekty) – kaligrafia jako wstęp do liternictwa i typografii, wstęp do własnego kroju pisma; rodziny i systemy znaków w oparciu o siatki modułowe; pojedyncze komunikaty i systemy komunikatów reklamowych; analiza i budowanie systemów identyfikacji wizualnej; logistyka zespołowej pracy projektowej w oparciu o warunki konkursów graficznych (na logo czy identyfikację wizualną); ekspresja własnej osobowości artystycznej w twórczości w zakresie unikatowych działań edytorskich , plakatu autorskiego.45
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Studentom proponowany jest następujący zakres zagadnień: grafika wydawnicza np.: okładka i ilustracja prasowa, projektowanie plakatu, traktowane jako autonomiczny komunikat wizualny, będący nośnikiem informacji i reklamy, jako świadoma kreacja autorska oraz jako szeroko pojęta problematyka kompleksowej identyfikacji wizualnej firmy lub produktu, z plakatem jako częścią składową tej kampanii. Zakres i skala trudności proponowanych zagadnień jest uwarunkowana zakresem nabytej wiedzy i umiejętności na poszczególnych latach studiów.90
90
projekty
A-P-1Studentom proponowany jest następujący zakres zagadnień: grafika wydawnicza np.: okładka i ilustracja prasowa, projektowanie plakatu, traktowane jako autonomiczny komunikat wizualny, będący nośnikiem informacji i reklamy, jako świadoma kreacja autorska oraz jako szeroko pojęta problematyka kompleksowej identyfikacji wizualnej firmy lub produktu, z plakatem jako częścią składową tej kampanii. Zakres i skala trudności proponowanych zagadnień jest uwarunkowana zakresem nabytej wiedzy i umiejętności na poszczególnych latach studiów.90
90
projekty
A-P-1Studentom proponowany jest następujący zakres zagadnień: grafika wydawnicza np.: okładka i ilustracja prasowa, projektowanie plakatu, traktowane jako autonomiczny komunikat wizualny, będący nośnikiem informacji i reklamy, jako świadoma kreacja autorska oraz jako szeroko pojęta problematyka kompleksowej identyfikacji wizualnej firmy lub produktu, z plakatem jako częścią składową tej kampanii. Zakres i skala trudności proponowanych zagadnień jest uwarunkowana zakresem nabytej wiedzy i umiejętności na poszczególnych latach studiów.45
A-P-2Praca własna45
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1W części teoretycznej: metody podające i problemowe, w przykładach do ćwiczeń – także programowane; w części praktycznej (ćwiczenia, projekty) – metody praktyczne
M-2Efektem studiów jest podstawowa umiejętność przeprowadzenia zleconej pracy począwszy od analizy, selekcji danych wyjściowych, ustalenia hierarchii informacji, odbiorcy i funkcji aż do realizacji przy pomocy różnych środków plastycznych takich jak ilustracja, poprawny skład tekstu, fotografia, animacja itp. W korektach zwracamy w równym stopniu uwagę na umiejętność metaforycznego, niekonwencjonalnego ujęcia problemu jak i na kryteria bardziej racjonalne np: umiejętność osiągania zamierzonych celów, kontrola nad etapami pracy, odpowiedzialność za treść komunikatu graficznego.
M-3Aby uczestniczyć w naszych zajęciach wymagamy opanowania w stopniu zaawansowanym oprogramowania graficznego do edycji bitmapowej i wektorowej. W trakcie studiów dodatkowym wymogiem może być nauczenie się programu do składu tekstu oraz do projektowania typografii i stron www. Na różnych etapach studiów studenci zobowiązani są do zapoznania się z lekturami obowiązkowymi (lista).
M-4Zakres i skala trudności proponowanych zagadnień jest uwarunkowana zakresem nabytej wiedzy i umiejętności na poszczególnych latach studiów.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Student zobowiązany jest do zrealizowania wszystkich ćwiczeń, przewidzianych w programie. Ostateczna ocena jest średnią arytmetyczną z ocen za poszczególne ćwiczenia. Zaangażowanie, umiejętność pracy zespołowej, progresja intelektualnego i technicznego poziomu realizowanych prac mogą podnieść ostateczną ocenę o 0,5 do 1 stopnia.
S-2Ocena formująca: Oceniany jest stopień wypełnienia założeń projektu oraz twórcze rozwiązanie problemu.
S-3Ocena formująca: Ocena pracy dokonywana jest na bierząco oraz w trybie semestralnych, zbiorowych przeglądów

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_C4_W01
zna procesy poligraficzne, multimedialne i rozumie zasady racjonalnego oraz optymalnego ich wykorzystywania; ma elementarną wiedzę w zakresie technologii informatycznych, w tym multimediów
Wz_1A_W05A1_W13C-1, C-2, C-3T-P-1, T-P-1, T-P-1M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_C4_U01
potrafi tworzyć komunikaty wizualne, w tym posiada umiejętności opracowania dokumentacji projektowej zarówno o charakterze koncepcyjnym, jak również wykonawczym
Wz_1A_U09A1_U19, A1_U20C-1, C-2, C-3T-P-1M-1, M-2, M-4S-1, S-2, S-3
Wz_1A_C4_U02
potrafi podjąć się współzawodnictwa w konkursie branżowym; umie przygotować swoje realizacje i wziąć udział w indywidualnej bądź zbiorowej wystawie
Wz_1A_U11A1_U21C-1, C-2, C-3T-P-1M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3
Wz_1A_C4_U03
potrafi zaplanować, przygotować i dokonać publicznej prezentacji własnych dokonań, w szczególności umie prezentować projekty wzornicze z wykorzystaniem współcześnie przyjętych w branży środków przekazu
Wz_1A_U13A1_U24C-1, C-2, C-3T-P-1M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_C4_K01
interesuje się zagadnieniami cywilizacyjnymi (zarówno gospodarczymi, jak i kulturowymi); samodzielnie podejmuje, kontynuuje i rozszerza działania zawodowe, świadomie przy tym poszerzając swoją wiedzę i umiejętności
Wz_1A_K01A1_K01, A1_K02C-1, C-2, C-3T-P-1M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3
Wz_1A_C4_K02
samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizując oraz prezentując
Wz_1A_K02A1_K02C-1, C-2, C-3T-P-1M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_C4_W01
zna procesy poligraficzne, multimedialne i rozumie zasady racjonalnego oraz optymalnego ich wykorzystywania; ma elementarną wiedzę w zakresie technologii informatycznych, w tym multimediów
2,0Nie zna procesow poligraficznych. ;Nie ma wiedzy z zakresu technologii informatycznych.
3,0W stopniu podstawowym zna procesy poligraficzne i multimedialne.
3,5
4,0W stopniu dobrym zna procesy poligraficzne, multimedialne i rozumie zasady ich wykorzystywania; ma elementarną wiedzę w zakresie technologii informatycznych, w tym multimediów.
4,5
5,0W stopniu bardzo dobrym zna procesy poligraficzne, multimedialne i rozumie zasady racjonalnego oraz optymalnego ich wykorzystywania; ma wiedzę w zakresie technologii informatycznych, w tym multimediów.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_C4_U01
potrafi tworzyć komunikaty wizualne, w tym posiada umiejętności opracowania dokumentacji projektowej zarówno o charakterze koncepcyjnym, jak również wykonawczym
2,0Student nie potrafi potrafi tworzyć komunikatow wizualnych.
3,0Student dostatecznie potrafi potrafi tworzyć komunikatow wizualnych.
3,5
4,0Student dobrze potrafi tworzyć komunikaty wizualne, w tym posiada umiejętności opracowania dokumentacji projektowej.
4,5
5,0Student w stopniu bardzo dobrym potrafi tworzyć komunikaty wizualne, w tym posiada umiejętności opracowania dokumentacji projektowej zarówno o charakterze koncepcyjnym, jak również wykonawczym.
Wz_1A_C4_U02
potrafi podjąć się współzawodnictwa w konkursie branżowym; umie przygotować swoje realizacje i wziąć udział w indywidualnej bądź zbiorowej wystawie
2,0Student nie umie przygotować swojej realizacji.
3,0Student w stopniu podstawowym umie przygotować swoje realizacje.
3,5
4,0Student potrafi podjąć się współzawodnictwa w konkursie branżowym; umie przygotować swoje realizacje i wziąć udział w zbiorowej wystawie.
4,5
5,0Student w stopniu bardzo dobrym potrafi podjąć się współzawodnictwa w konkursie branżowym; bardzo dobrze umie przygotować swoje realizacje i wziąć udział w indywidualnej bądź zbiorowej wystawie.
Wz_1A_C4_U03
potrafi zaplanować, przygotować i dokonać publicznej prezentacji własnych dokonań, w szczególności umie prezentować projekty wzornicze z wykorzystaniem współcześnie przyjętych w branży środków przekazu
2,0Student nie potrafi dokonać publicznej prezentacji własnych dokonań.
3,0Student dostatecznie potrafi dokonać publicznej prezentacji własnych dokonań.
3,5
4,0Student w stopniu dobrym potrafi przygotować i dokonać publicznej prezentacji własnych dokonań, w szczególności umie prezentować projekty wzornicze z wykorzystaniem współcześnie przyjętych w branży środków przekazu.
4,5
5,0Student bardzo dobrze potrafi zaplanować, przygotować i dokonać publicznej prezentacji własnych dokonań, w szczególności umie prezentować projekty wzornicze z wykorzystaniem współcześnie przyjętych w branży środków przekazu.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_C4_K01
interesuje się zagadnieniami cywilizacyjnymi (zarówno gospodarczymi, jak i kulturowymi); samodzielnie podejmuje, kontynuuje i rozszerza działania zawodowe, świadomie przy tym poszerzając swoją wiedzę i umiejętności
2,0Student nie wykazuje zainteresowan zagadnieniami z zakresu przedmiotu.
3,0Student w stopniu dostatecznym rozszerza działania zawodowe.
3,5
4,0Student w stopniu dobrym interesuje się zagadnieniami cywilizacyjnymi (zarówno gospodarczymi, jak i kulturowymi); rozszerza działania zawodowe, poszerza swoją wiedzę i umiejętności.
4,5
5,0Studeny w stopniu bardzo dobrym interesuje się zagadnieniami cywilizacyjnymi (zarówno gospodarczymi, jak i kulturowymi); samodzielnie podejmuje, kontynuuje i rozszerza działania zawodowe. Swiadomie poszerzając swoją wiedzę i umiejętności.
Wz_1A_C4_K02
samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizując oraz prezentując
2,0Student nie potrafi projektowac samodzielnie.
3,0W dostatecznym stopniu samodzielnie projektuje.
3,5
4,0W stopniu dobrym samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych.
4,5
5,0Student w stopniu bardzo dobrym samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizuje oraz prezentuje.

Literatura podstawowa

  1. Bo Bergstroem, Komunikacja wizualna, 2011
  2. S. Heller, M. Ilić, Anatomia projektu, 2008
  3. Q. Newark, Design i grafika dzisia;j, 2008
  4. A. Twemlow, Czemu służy grafika użytkowa?, 2004
  5. D. Millman, The Essential Principles of Graphic Design, 1995
  6. David Bernstein, Billboard – sztuka otwartej przestrzeni, 2011

Literatura dodatkowa

  1. R. Arnheim, Sztuka i percepcja wzrokowa, 1999
  2. T. Pierce, The International Pictograms Standard, 2004
  3. Gavin Ambrose, Paul Harris, Layout, zasady/kompozycja/zastosowanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2010
  4. David Ogilvy, Wyznania człowieka reklamy, WIG-Press, 2008

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wykłady: – pojęcia i problemy liternictwa i typografii; siatka modułowa a rodziny i systemy znaków; pojęcia i problemy grafiki reklamowej i systemów identyfikacji wizualnej; typografia i projektowanie graficzne wobec własnej twórczości artystycznej. Ćwiczenia:, (projekty) – kaligrafia jako wstęp do liternictwa i typografii, wstęp do własnego kroju pisma; rodziny i systemy znaków w oparciu o siatki modułowe; pojedyncze komunikaty i systemy komunikatów reklamowych; analiza i budowanie systemów identyfikacji wizualnej; logistyka zespołowej pracy projektowej w oparciu o warunki konkursów graficznych (na logo czy identyfikację wizualną); ekspresja własnej osobowości artystycznej w twórczości w zakresie unikatowych wydawnictw (książka artystyczna) i plakatu autorskiego.45
45

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wykłady: siatka modułowa a rodziny i systemy znaków; pojęcia i problemy grafiki reklamowej i systemów identyfikacji wizualnej; typografia i projektowanie graficzne wobec własnej twórczości artystycznej. Ćwiczenia:, (projekty) – rodziny i systemy znaków w oparciu o siatki modułowe; pojedyncze komunikaty i systemy komunikatów reklamowych; analiza i budowanie systemów identyfikacji wizualnej; logistyka zespołowej pracy projektowej w oparciu o warunki konkursów graficznych (na logo czy identyfikację wizualną); ekspresja własnej osobowości artystycznej w twórczości w zakresie unikatowych wydawnictw (książka artystyczna) i plakatu autorskiego.45
45

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wykłady: (pogłębione wprowadzenia do ćwiczeń) – pojęcia i problemy liternictwa i typografii; siatka modułowa a rodziny i systemy znaków; pojęcia i problemy grafiki reklamowej i systemów identyfikacji wizualnej; typografia i projektowanie graficzne wobec własnej twórczości artystycznej. Ćwiczenia:, (projekty) – kaligrafia jako wstęp do liternictwa i typografii, wstęp do własnego kroju pisma; rodziny i systemy znaków w oparciu o siatki modułowe; pojedyncze komunikaty i systemy komunikatów reklamowych; analiza i budowanie systemów identyfikacji wizualnej; logistyka zespołowej pracy projektowej w oparciu o warunki konkursów graficznych (na logo czy identyfikację wizualną); ekspresja własnej osobowości artystycznej w twórczości w zakresie unikatowych działań edytorskich , plakatu autorskiego.45
45

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Studentom proponowany jest następujący zakres zagadnień: grafika wydawnicza np.: okładka i ilustracja prasowa, projektowanie plakatu, traktowane jako autonomiczny komunikat wizualny, będący nośnikiem informacji i reklamy, jako świadoma kreacja autorska oraz jako szeroko pojęta problematyka kompleksowej identyfikacji wizualnej firmy lub produktu, z plakatem jako częścią składową tej kampanii. Zakres i skala trudności proponowanych zagadnień jest uwarunkowana zakresem nabytej wiedzy i umiejętności na poszczególnych latach studiów.90
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Studentom proponowany jest następujący zakres zagadnień: grafika wydawnicza np.: okładka i ilustracja prasowa, projektowanie plakatu, traktowane jako autonomiczny komunikat wizualny, będący nośnikiem informacji i reklamy, jako świadoma kreacja autorska oraz jako szeroko pojęta problematyka kompleksowej identyfikacji wizualnej firmy lub produktu, z plakatem jako częścią składową tej kampanii. Zakres i skala trudności proponowanych zagadnień jest uwarunkowana zakresem nabytej wiedzy i umiejętności na poszczególnych latach studiów.90
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Studentom proponowany jest następujący zakres zagadnień: grafika wydawnicza np.: okładka i ilustracja prasowa, projektowanie plakatu, traktowane jako autonomiczny komunikat wizualny, będący nośnikiem informacji i reklamy, jako świadoma kreacja autorska oraz jako szeroko pojęta problematyka kompleksowej identyfikacji wizualnej firmy lub produktu, z plakatem jako częścią składową tej kampanii. Zakres i skala trudności proponowanych zagadnień jest uwarunkowana zakresem nabytej wiedzy i umiejętności na poszczególnych latach studiów.45
A-P-2Praca własna45
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_C4_W01zna procesy poligraficzne, multimedialne i rozumie zasady racjonalnego oraz optymalnego ich wykorzystywania; ma elementarną wiedzę w zakresie technologii informatycznych, w tym multimediów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_W05zna w stopniu ogólnym procesy poligraficzne oraz multimedialne i rozumie zasady racjonalnego oraz optymalnego ich wykorzystywania; ma elementarną wiedzę w zakresie technologi informatycznych, w tym multimediów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_W13zna określony zakres problematyki związanej z technologiami stosowanymi w danej dyscyplinie artystycznej (w ujęciu całościowym) i jest świadomy rozwoju technologicznego związanego ze studiowanym kierunkiem studiów i specjalnością
Cel przedmiotuC-1• rozbudzenie wyobraźni metaforycznej • umiejętność wykreowania skrótu ideowego i hierarchizacji elementów dzieła plastycznego • zagadnienia użycia typografii • kształtowanie syntetycznej formy graficznej
C-2• rozwijanie autonomicznego wyrazu formalnego dzieła • analiza funkcji użytkowej plakatu i różnych form grafiki wydawniczej • typografia jako element informacyjny i kreacyjny • metodyka perswazyjnego przekazu wizualnego w wymiarze jednostkowym i kompleksowym
C-3• Traktowany jest jako suma doświadczeń lat poprzednich i ich twórcze rozwinięcie w teoretycznym i realizacyjnym.
Treści programoweT-P-1Wykłady: (pogłębione wprowadzenia do ćwiczeń) – pojęcia i problemy liternictwa i typografii; siatka modułowa a rodziny i systemy znaków; pojęcia i problemy grafiki reklamowej i systemów identyfikacji wizualnej; typografia i projektowanie graficzne wobec własnej twórczości artystycznej. Ćwiczenia:, (projekty) – kaligrafia jako wstęp do liternictwa i typografii, wstęp do własnego kroju pisma; rodziny i systemy znaków w oparciu o siatki modułowe; pojedyncze komunikaty i systemy komunikatów reklamowych; analiza i budowanie systemów identyfikacji wizualnej; logistyka zespołowej pracy projektowej w oparciu o warunki konkursów graficznych (na logo czy identyfikację wizualną); ekspresja własnej osobowości artystycznej w twórczości w zakresie unikatowych działań edytorskich , plakatu autorskiego.
T-P-1Wykłady: – pojęcia i problemy liternictwa i typografii; siatka modułowa a rodziny i systemy znaków; pojęcia i problemy grafiki reklamowej i systemów identyfikacji wizualnej; typografia i projektowanie graficzne wobec własnej twórczości artystycznej. Ćwiczenia:, (projekty) – kaligrafia jako wstęp do liternictwa i typografii, wstęp do własnego kroju pisma; rodziny i systemy znaków w oparciu o siatki modułowe; pojedyncze komunikaty i systemy komunikatów reklamowych; analiza i budowanie systemów identyfikacji wizualnej; logistyka zespołowej pracy projektowej w oparciu o warunki konkursów graficznych (na logo czy identyfikację wizualną); ekspresja własnej osobowości artystycznej w twórczości w zakresie unikatowych wydawnictw (książka artystyczna) i plakatu autorskiego.
T-P-1Wykłady: siatka modułowa a rodziny i systemy znaków; pojęcia i problemy grafiki reklamowej i systemów identyfikacji wizualnej; typografia i projektowanie graficzne wobec własnej twórczości artystycznej. Ćwiczenia:, (projekty) – rodziny i systemy znaków w oparciu o siatki modułowe; pojedyncze komunikaty i systemy komunikatów reklamowych; analiza i budowanie systemów identyfikacji wizualnej; logistyka zespołowej pracy projektowej w oparciu o warunki konkursów graficznych (na logo czy identyfikację wizualną); ekspresja własnej osobowości artystycznej w twórczości w zakresie unikatowych wydawnictw (książka artystyczna) i plakatu autorskiego.
Metody nauczaniaM-1W części teoretycznej: metody podające i problemowe, w przykładach do ćwiczeń – także programowane; w części praktycznej (ćwiczenia, projekty) – metody praktyczne
M-2Efektem studiów jest podstawowa umiejętność przeprowadzenia zleconej pracy począwszy od analizy, selekcji danych wyjściowych, ustalenia hierarchii informacji, odbiorcy i funkcji aż do realizacji przy pomocy różnych środków plastycznych takich jak ilustracja, poprawny skład tekstu, fotografia, animacja itp. W korektach zwracamy w równym stopniu uwagę na umiejętność metaforycznego, niekonwencjonalnego ujęcia problemu jak i na kryteria bardziej racjonalne np: umiejętność osiągania zamierzonych celów, kontrola nad etapami pracy, odpowiedzialność za treść komunikatu graficznego.
M-3Aby uczestniczyć w naszych zajęciach wymagamy opanowania w stopniu zaawansowanym oprogramowania graficznego do edycji bitmapowej i wektorowej. W trakcie studiów dodatkowym wymogiem może być nauczenie się programu do składu tekstu oraz do projektowania typografii i stron www. Na różnych etapach studiów studenci zobowiązani są do zapoznania się z lekturami obowiązkowymi (lista).
M-4Zakres i skala trudności proponowanych zagadnień jest uwarunkowana zakresem nabytej wiedzy i umiejętności na poszczególnych latach studiów.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Student zobowiązany jest do zrealizowania wszystkich ćwiczeń, przewidzianych w programie. Ostateczna ocena jest średnią arytmetyczną z ocen za poszczególne ćwiczenia. Zaangażowanie, umiejętność pracy zespołowej, progresja intelektualnego i technicznego poziomu realizowanych prac mogą podnieść ostateczną ocenę o 0,5 do 1 stopnia.
S-2Ocena formująca: Oceniany jest stopień wypełnienia założeń projektu oraz twórcze rozwiązanie problemu.
S-3Ocena formująca: Ocena pracy dokonywana jest na bierząco oraz w trybie semestralnych, zbiorowych przeglądów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna procesow poligraficznych. ;Nie ma wiedzy z zakresu technologii informatycznych.
3,0W stopniu podstawowym zna procesy poligraficzne i multimedialne.
3,5
4,0W stopniu dobrym zna procesy poligraficzne, multimedialne i rozumie zasady ich wykorzystywania; ma elementarną wiedzę w zakresie technologii informatycznych, w tym multimediów.
4,5
5,0W stopniu bardzo dobrym zna procesy poligraficzne, multimedialne i rozumie zasady racjonalnego oraz optymalnego ich wykorzystywania; ma wiedzę w zakresie technologii informatycznych, w tym multimediów.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_C4_U01potrafi tworzyć komunikaty wizualne, w tym posiada umiejętności opracowania dokumentacji projektowej zarówno o charakterze koncepcyjnym, jak również wykonawczym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_U09potrafi tworzyć komunikaty wizualne, w tym posiada umiejętności opracowania dokumentacji projektowej zarówno o charakterze koncepcyjnym, jak również wykonawczym
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_U19posiada szeroki zakres umiejętności warsztatowych umożliwiających realizację własnych koncepcji artystycznych
A1_U20opanowała efektywne techniki ćwiczenia umiejętności warsztatowych, umożliwiające ciągły rozwój poprzez samodzielną pracę
Cel przedmiotuC-1• rozbudzenie wyobraźni metaforycznej • umiejętność wykreowania skrótu ideowego i hierarchizacji elementów dzieła plastycznego • zagadnienia użycia typografii • kształtowanie syntetycznej formy graficznej
C-2• rozwijanie autonomicznego wyrazu formalnego dzieła • analiza funkcji użytkowej plakatu i różnych form grafiki wydawniczej • typografia jako element informacyjny i kreacyjny • metodyka perswazyjnego przekazu wizualnego w wymiarze jednostkowym i kompleksowym
C-3• Traktowany jest jako suma doświadczeń lat poprzednich i ich twórcze rozwinięcie w teoretycznym i realizacyjnym.
Treści programoweT-P-1Wykłady: – pojęcia i problemy liternictwa i typografii; siatka modułowa a rodziny i systemy znaków; pojęcia i problemy grafiki reklamowej i systemów identyfikacji wizualnej; typografia i projektowanie graficzne wobec własnej twórczości artystycznej. Ćwiczenia:, (projekty) – kaligrafia jako wstęp do liternictwa i typografii, wstęp do własnego kroju pisma; rodziny i systemy znaków w oparciu o siatki modułowe; pojedyncze komunikaty i systemy komunikatów reklamowych; analiza i budowanie systemów identyfikacji wizualnej; logistyka zespołowej pracy projektowej w oparciu o warunki konkursów graficznych (na logo czy identyfikację wizualną); ekspresja własnej osobowości artystycznej w twórczości w zakresie unikatowych wydawnictw (książka artystyczna) i plakatu autorskiego.
Metody nauczaniaM-1W części teoretycznej: metody podające i problemowe, w przykładach do ćwiczeń – także programowane; w części praktycznej (ćwiczenia, projekty) – metody praktyczne
M-2Efektem studiów jest podstawowa umiejętność przeprowadzenia zleconej pracy począwszy od analizy, selekcji danych wyjściowych, ustalenia hierarchii informacji, odbiorcy i funkcji aż do realizacji przy pomocy różnych środków plastycznych takich jak ilustracja, poprawny skład tekstu, fotografia, animacja itp. W korektach zwracamy w równym stopniu uwagę na umiejętność metaforycznego, niekonwencjonalnego ujęcia problemu jak i na kryteria bardziej racjonalne np: umiejętność osiągania zamierzonych celów, kontrola nad etapami pracy, odpowiedzialność za treść komunikatu graficznego.
M-4Zakres i skala trudności proponowanych zagadnień jest uwarunkowana zakresem nabytej wiedzy i umiejętności na poszczególnych latach studiów.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Student zobowiązany jest do zrealizowania wszystkich ćwiczeń, przewidzianych w programie. Ostateczna ocena jest średnią arytmetyczną z ocen za poszczególne ćwiczenia. Zaangażowanie, umiejętność pracy zespołowej, progresja intelektualnego i technicznego poziomu realizowanych prac mogą podnieść ostateczną ocenę o 0,5 do 1 stopnia.
S-2Ocena formująca: Oceniany jest stopień wypełnienia założeń projektu oraz twórcze rozwiązanie problemu.
S-3Ocena formująca: Ocena pracy dokonywana jest na bierząco oraz w trybie semestralnych, zbiorowych przeglądów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi potrafi tworzyć komunikatow wizualnych.
3,0Student dostatecznie potrafi potrafi tworzyć komunikatow wizualnych.
3,5
4,0Student dobrze potrafi tworzyć komunikaty wizualne, w tym posiada umiejętności opracowania dokumentacji projektowej.
4,5
5,0Student w stopniu bardzo dobrym potrafi tworzyć komunikaty wizualne, w tym posiada umiejętności opracowania dokumentacji projektowej zarówno o charakterze koncepcyjnym, jak również wykonawczym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_C4_U02potrafi podjąć się współzawodnictwa w konkursie branżowym; umie przygotować swoje realizacje i wziąć udział w indywidualnej bądź zbiorowej wystawie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_U11potrafi podjąć się współzawodnictwa w konkursie branżowym; umie przygotować swoje realizacje i wziąć udział w indywidualnej bądź zbiorowej wystawie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_U21posiada doświadczenie w realizowaniu własnych działań artystycznych opartych na zróżnicowanych stylistycznie koncepcjach wynikających ze swobodnego i niezależnego wykorzystywania wyobraźni, intuicji i emocjonalności
Cel przedmiotuC-1• rozbudzenie wyobraźni metaforycznej • umiejętność wykreowania skrótu ideowego i hierarchizacji elementów dzieła plastycznego • zagadnienia użycia typografii • kształtowanie syntetycznej formy graficznej
C-2• rozwijanie autonomicznego wyrazu formalnego dzieła • analiza funkcji użytkowej plakatu i różnych form grafiki wydawniczej • typografia jako element informacyjny i kreacyjny • metodyka perswazyjnego przekazu wizualnego w wymiarze jednostkowym i kompleksowym
C-3• Traktowany jest jako suma doświadczeń lat poprzednich i ich twórcze rozwinięcie w teoretycznym i realizacyjnym.
Treści programoweT-P-1Wykłady: siatka modułowa a rodziny i systemy znaków; pojęcia i problemy grafiki reklamowej i systemów identyfikacji wizualnej; typografia i projektowanie graficzne wobec własnej twórczości artystycznej. Ćwiczenia:, (projekty) – rodziny i systemy znaków w oparciu o siatki modułowe; pojedyncze komunikaty i systemy komunikatów reklamowych; analiza i budowanie systemów identyfikacji wizualnej; logistyka zespołowej pracy projektowej w oparciu o warunki konkursów graficznych (na logo czy identyfikację wizualną); ekspresja własnej osobowości artystycznej w twórczości w zakresie unikatowych wydawnictw (książka artystyczna) i plakatu autorskiego.
Metody nauczaniaM-1W części teoretycznej: metody podające i problemowe, w przykładach do ćwiczeń – także programowane; w części praktycznej (ćwiczenia, projekty) – metody praktyczne
M-2Efektem studiów jest podstawowa umiejętność przeprowadzenia zleconej pracy począwszy od analizy, selekcji danych wyjściowych, ustalenia hierarchii informacji, odbiorcy i funkcji aż do realizacji przy pomocy różnych środków plastycznych takich jak ilustracja, poprawny skład tekstu, fotografia, animacja itp. W korektach zwracamy w równym stopniu uwagę na umiejętność metaforycznego, niekonwencjonalnego ujęcia problemu jak i na kryteria bardziej racjonalne np: umiejętność osiągania zamierzonych celów, kontrola nad etapami pracy, odpowiedzialność za treść komunikatu graficznego.
M-3Aby uczestniczyć w naszych zajęciach wymagamy opanowania w stopniu zaawansowanym oprogramowania graficznego do edycji bitmapowej i wektorowej. W trakcie studiów dodatkowym wymogiem może być nauczenie się programu do składu tekstu oraz do projektowania typografii i stron www. Na różnych etapach studiów studenci zobowiązani są do zapoznania się z lekturami obowiązkowymi (lista).
M-4Zakres i skala trudności proponowanych zagadnień jest uwarunkowana zakresem nabytej wiedzy i umiejętności na poszczególnych latach studiów.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Student zobowiązany jest do zrealizowania wszystkich ćwiczeń, przewidzianych w programie. Ostateczna ocena jest średnią arytmetyczną z ocen za poszczególne ćwiczenia. Zaangażowanie, umiejętność pracy zespołowej, progresja intelektualnego i technicznego poziomu realizowanych prac mogą podnieść ostateczną ocenę o 0,5 do 1 stopnia.
S-2Ocena formująca: Oceniany jest stopień wypełnienia założeń projektu oraz twórcze rozwiązanie problemu.
S-3Ocena formująca: Ocena pracy dokonywana jest na bierząco oraz w trybie semestralnych, zbiorowych przeglądów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie przygotować swojej realizacji.
3,0Student w stopniu podstawowym umie przygotować swoje realizacje.
3,5
4,0Student potrafi podjąć się współzawodnictwa w konkursie branżowym; umie przygotować swoje realizacje i wziąć udział w zbiorowej wystawie.
4,5
5,0Student w stopniu bardzo dobrym potrafi podjąć się współzawodnictwa w konkursie branżowym; bardzo dobrze umie przygotować swoje realizacje i wziąć udział w indywidualnej bądź zbiorowej wystawie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_C4_U03potrafi zaplanować, przygotować i dokonać publicznej prezentacji własnych dokonań, w szczególności umie prezentować projekty wzornicze z wykorzystaniem współcześnie przyjętych w branży środków przekazu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_U13potrafi zaplanować, przygotować i dokonać publicznej prezentacji własnych dokonań, w szczególności umie prezentować projekty wzornicze z wykorzystaniem współcześnie przyjętych w branży środków przekazu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_U24zna formy zachowań związane z publicznymi prezentacjami własnych dokonań
Cel przedmiotuC-1• rozbudzenie wyobraźni metaforycznej • umiejętność wykreowania skrótu ideowego i hierarchizacji elementów dzieła plastycznego • zagadnienia użycia typografii • kształtowanie syntetycznej formy graficznej
C-2• rozwijanie autonomicznego wyrazu formalnego dzieła • analiza funkcji użytkowej plakatu i różnych form grafiki wydawniczej • typografia jako element informacyjny i kreacyjny • metodyka perswazyjnego przekazu wizualnego w wymiarze jednostkowym i kompleksowym
C-3• Traktowany jest jako suma doświadczeń lat poprzednich i ich twórcze rozwinięcie w teoretycznym i realizacyjnym.
Treści programoweT-P-1Wykłady: (pogłębione wprowadzenia do ćwiczeń) – pojęcia i problemy liternictwa i typografii; siatka modułowa a rodziny i systemy znaków; pojęcia i problemy grafiki reklamowej i systemów identyfikacji wizualnej; typografia i projektowanie graficzne wobec własnej twórczości artystycznej. Ćwiczenia:, (projekty) – kaligrafia jako wstęp do liternictwa i typografii, wstęp do własnego kroju pisma; rodziny i systemy znaków w oparciu o siatki modułowe; pojedyncze komunikaty i systemy komunikatów reklamowych; analiza i budowanie systemów identyfikacji wizualnej; logistyka zespołowej pracy projektowej w oparciu o warunki konkursów graficznych (na logo czy identyfikację wizualną); ekspresja własnej osobowości artystycznej w twórczości w zakresie unikatowych działań edytorskich , plakatu autorskiego.
Metody nauczaniaM-1W części teoretycznej: metody podające i problemowe, w przykładach do ćwiczeń – także programowane; w części praktycznej (ćwiczenia, projekty) – metody praktyczne
M-2Efektem studiów jest podstawowa umiejętność przeprowadzenia zleconej pracy począwszy od analizy, selekcji danych wyjściowych, ustalenia hierarchii informacji, odbiorcy i funkcji aż do realizacji przy pomocy różnych środków plastycznych takich jak ilustracja, poprawny skład tekstu, fotografia, animacja itp. W korektach zwracamy w równym stopniu uwagę na umiejętność metaforycznego, niekonwencjonalnego ujęcia problemu jak i na kryteria bardziej racjonalne np: umiejętność osiągania zamierzonych celów, kontrola nad etapami pracy, odpowiedzialność za treść komunikatu graficznego.
M-3Aby uczestniczyć w naszych zajęciach wymagamy opanowania w stopniu zaawansowanym oprogramowania graficznego do edycji bitmapowej i wektorowej. W trakcie studiów dodatkowym wymogiem może być nauczenie się programu do składu tekstu oraz do projektowania typografii i stron www. Na różnych etapach studiów studenci zobowiązani są do zapoznania się z lekturami obowiązkowymi (lista).
M-4Zakres i skala trudności proponowanych zagadnień jest uwarunkowana zakresem nabytej wiedzy i umiejętności na poszczególnych latach studiów.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Student zobowiązany jest do zrealizowania wszystkich ćwiczeń, przewidzianych w programie. Ostateczna ocena jest średnią arytmetyczną z ocen za poszczególne ćwiczenia. Zaangażowanie, umiejętność pracy zespołowej, progresja intelektualnego i technicznego poziomu realizowanych prac mogą podnieść ostateczną ocenę o 0,5 do 1 stopnia.
S-2Ocena formująca: Oceniany jest stopień wypełnienia założeń projektu oraz twórcze rozwiązanie problemu.
S-3Ocena formująca: Ocena pracy dokonywana jest na bierząco oraz w trybie semestralnych, zbiorowych przeglądów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi dokonać publicznej prezentacji własnych dokonań.
3,0Student dostatecznie potrafi dokonać publicznej prezentacji własnych dokonań.
3,5
4,0Student w stopniu dobrym potrafi przygotować i dokonać publicznej prezentacji własnych dokonań, w szczególności umie prezentować projekty wzornicze z wykorzystaniem współcześnie przyjętych w branży środków przekazu.
4,5
5,0Student bardzo dobrze potrafi zaplanować, przygotować i dokonać publicznej prezentacji własnych dokonań, w szczególności umie prezentować projekty wzornicze z wykorzystaniem współcześnie przyjętych w branży środków przekazu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_C4_K01interesuje się zagadnieniami cywilizacyjnymi (zarówno gospodarczymi, jak i kulturowymi); samodzielnie podejmuje, kontynuuje i rozszerza działania zawodowe, świadomie przy tym poszerzając swoją wiedzę i umiejętności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_K01interesuje się zagadnieniami cywilizacyjnymi (zarówno gospodarczymi, jak i kulturowymi); samodzielnie podejmuje, kontynuuje i rozszerza działania zawodowe, świadomie przy tym poszerzając swoją wiedzę i umiejętności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
A1_K02samodzielnie podejmuje niezależne prace, wykazując się umiejętnościami zbierania, analizowania i interpretowania informacji, rozwijania idei i formułowania krytycznej argumentacji oraz wewnętrzną motywacją i umiejętnością organizacji pracy
Cel przedmiotuC-1• rozbudzenie wyobraźni metaforycznej • umiejętność wykreowania skrótu ideowego i hierarchizacji elementów dzieła plastycznego • zagadnienia użycia typografii • kształtowanie syntetycznej formy graficznej
C-2• rozwijanie autonomicznego wyrazu formalnego dzieła • analiza funkcji użytkowej plakatu i różnych form grafiki wydawniczej • typografia jako element informacyjny i kreacyjny • metodyka perswazyjnego przekazu wizualnego w wymiarze jednostkowym i kompleksowym
C-3• Traktowany jest jako suma doświadczeń lat poprzednich i ich twórcze rozwinięcie w teoretycznym i realizacyjnym.
Treści programoweT-P-1Wykłady: (pogłębione wprowadzenia do ćwiczeń) – pojęcia i problemy liternictwa i typografii; siatka modułowa a rodziny i systemy znaków; pojęcia i problemy grafiki reklamowej i systemów identyfikacji wizualnej; typografia i projektowanie graficzne wobec własnej twórczości artystycznej. Ćwiczenia:, (projekty) – kaligrafia jako wstęp do liternictwa i typografii, wstęp do własnego kroju pisma; rodziny i systemy znaków w oparciu o siatki modułowe; pojedyncze komunikaty i systemy komunikatów reklamowych; analiza i budowanie systemów identyfikacji wizualnej; logistyka zespołowej pracy projektowej w oparciu o warunki konkursów graficznych (na logo czy identyfikację wizualną); ekspresja własnej osobowości artystycznej w twórczości w zakresie unikatowych działań edytorskich , plakatu autorskiego.
Metody nauczaniaM-1W części teoretycznej: metody podające i problemowe, w przykładach do ćwiczeń – także programowane; w części praktycznej (ćwiczenia, projekty) – metody praktyczne
M-2Efektem studiów jest podstawowa umiejętność przeprowadzenia zleconej pracy począwszy od analizy, selekcji danych wyjściowych, ustalenia hierarchii informacji, odbiorcy i funkcji aż do realizacji przy pomocy różnych środków plastycznych takich jak ilustracja, poprawny skład tekstu, fotografia, animacja itp. W korektach zwracamy w równym stopniu uwagę na umiejętność metaforycznego, niekonwencjonalnego ujęcia problemu jak i na kryteria bardziej racjonalne np: umiejętność osiągania zamierzonych celów, kontrola nad etapami pracy, odpowiedzialność za treść komunikatu graficznego.
M-3Aby uczestniczyć w naszych zajęciach wymagamy opanowania w stopniu zaawansowanym oprogramowania graficznego do edycji bitmapowej i wektorowej. W trakcie studiów dodatkowym wymogiem może być nauczenie się programu do składu tekstu oraz do projektowania typografii i stron www. Na różnych etapach studiów studenci zobowiązani są do zapoznania się z lekturami obowiązkowymi (lista).
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Student zobowiązany jest do zrealizowania wszystkich ćwiczeń, przewidzianych w programie. Ostateczna ocena jest średnią arytmetyczną z ocen za poszczególne ćwiczenia. Zaangażowanie, umiejętność pracy zespołowej, progresja intelektualnego i technicznego poziomu realizowanych prac mogą podnieść ostateczną ocenę o 0,5 do 1 stopnia.
S-2Ocena formująca: Oceniany jest stopień wypełnienia założeń projektu oraz twórcze rozwiązanie problemu.
S-3Ocena formująca: Ocena pracy dokonywana jest na bierząco oraz w trybie semestralnych, zbiorowych przeglądów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje zainteresowan zagadnieniami z zakresu przedmiotu.
3,0Student w stopniu dostatecznym rozszerza działania zawodowe.
3,5
4,0Student w stopniu dobrym interesuje się zagadnieniami cywilizacyjnymi (zarówno gospodarczymi, jak i kulturowymi); rozszerza działania zawodowe, poszerza swoją wiedzę i umiejętności.
4,5
5,0Studeny w stopniu bardzo dobrym interesuje się zagadnieniami cywilizacyjnymi (zarówno gospodarczymi, jak i kulturowymi); samodzielnie podejmuje, kontynuuje i rozszerza działania zawodowe. Swiadomie poszerzając swoją wiedzę i umiejętności.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_C4_K02samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizując oraz prezentując
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_K02samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizując oraz prezentując
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_K02samodzielnie podejmuje niezależne prace, wykazując się umiejętnościami zbierania, analizowania i interpretowania informacji, rozwijania idei i formułowania krytycznej argumentacji oraz wewnętrzną motywacją i umiejętnością organizacji pracy
Cel przedmiotuC-1• rozbudzenie wyobraźni metaforycznej • umiejętność wykreowania skrótu ideowego i hierarchizacji elementów dzieła plastycznego • zagadnienia użycia typografii • kształtowanie syntetycznej formy graficznej
C-2• rozwijanie autonomicznego wyrazu formalnego dzieła • analiza funkcji użytkowej plakatu i różnych form grafiki wydawniczej • typografia jako element informacyjny i kreacyjny • metodyka perswazyjnego przekazu wizualnego w wymiarze jednostkowym i kompleksowym
C-3• Traktowany jest jako suma doświadczeń lat poprzednich i ich twórcze rozwinięcie w teoretycznym i realizacyjnym.
Treści programoweT-P-1Wykłady: siatka modułowa a rodziny i systemy znaków; pojęcia i problemy grafiki reklamowej i systemów identyfikacji wizualnej; typografia i projektowanie graficzne wobec własnej twórczości artystycznej. Ćwiczenia:, (projekty) – rodziny i systemy znaków w oparciu o siatki modułowe; pojedyncze komunikaty i systemy komunikatów reklamowych; analiza i budowanie systemów identyfikacji wizualnej; logistyka zespołowej pracy projektowej w oparciu o warunki konkursów graficznych (na logo czy identyfikację wizualną); ekspresja własnej osobowości artystycznej w twórczości w zakresie unikatowych wydawnictw (książka artystyczna) i plakatu autorskiego.
Metody nauczaniaM-1W części teoretycznej: metody podające i problemowe, w przykładach do ćwiczeń – także programowane; w części praktycznej (ćwiczenia, projekty) – metody praktyczne
M-2Efektem studiów jest podstawowa umiejętność przeprowadzenia zleconej pracy począwszy od analizy, selekcji danych wyjściowych, ustalenia hierarchii informacji, odbiorcy i funkcji aż do realizacji przy pomocy różnych środków plastycznych takich jak ilustracja, poprawny skład tekstu, fotografia, animacja itp. W korektach zwracamy w równym stopniu uwagę na umiejętność metaforycznego, niekonwencjonalnego ujęcia problemu jak i na kryteria bardziej racjonalne np: umiejętność osiągania zamierzonych celów, kontrola nad etapami pracy, odpowiedzialność za treść komunikatu graficznego.
M-3Aby uczestniczyć w naszych zajęciach wymagamy opanowania w stopniu zaawansowanym oprogramowania graficznego do edycji bitmapowej i wektorowej. W trakcie studiów dodatkowym wymogiem może być nauczenie się programu do składu tekstu oraz do projektowania typografii i stron www. Na różnych etapach studiów studenci zobowiązani są do zapoznania się z lekturami obowiązkowymi (lista).
M-4Zakres i skala trudności proponowanych zagadnień jest uwarunkowana zakresem nabytej wiedzy i umiejętności na poszczególnych latach studiów.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Student zobowiązany jest do zrealizowania wszystkich ćwiczeń, przewidzianych w programie. Ostateczna ocena jest średnią arytmetyczną z ocen za poszczególne ćwiczenia. Zaangażowanie, umiejętność pracy zespołowej, progresja intelektualnego i technicznego poziomu realizowanych prac mogą podnieść ostateczną ocenę o 0,5 do 1 stopnia.
S-2Ocena formująca: Oceniany jest stopień wypełnienia założeń projektu oraz twórcze rozwiązanie problemu.
S-3Ocena formująca: Ocena pracy dokonywana jest na bierząco oraz w trybie semestralnych, zbiorowych przeglądów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi projektowac samodzielnie.
3,0W dostatecznym stopniu samodzielnie projektuje.
3,5
4,0W stopniu dobrym samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych.
4,5
5,0Student w stopniu bardzo dobrym samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizuje oraz prezentuje.