Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Automatyka i robotyka (S1)

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Automatyka i robotyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Sterowania i Pomiarów
Nauczyciel odpowiedzialny Zbigniew Emirsajłow <Zbigniew.Emirsajlow@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS7 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Umiejętność tworzenia prezentacji multimedialnej
W-2Umiejętność redagowania tekstów technicznych oraz sporządzania rysunków i wykresów ilustrujących uzyskane wyniki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student potrafi przygotować – w postaci prezentacji multimedialnej - krótkie opracowanie przedstawiające temat, cel, założenia i wyniki uzyskane podczas realizacji pracy dyplomowej
C-2Student potrafi przygotować i przedstawić krótkie wystąpienie omawiające zagadnienia związane ze studiowanym kierunkiem
C-3Student potrafi przygotować krótki raport przedstawiający realizację kolejnych etapów pracy dyplomowej
C-4Student poznaje sposób redagowania tekstu pracy dyplomowej a zwłaszcza sposób przedstawienia w niej założeń, celu i metodologii dochodzenia do rozwiązania problemu postawionego w pracy dyplomowej
C-5Student uczy się przygotowywać krótkie wypowiedzi w których referuje wybrane problemy związane z kierunkiem studiów oraz tematyką pracy dyplomowej
C-6Student poznaje podczas wykonywania pracy dyplomowej i redagowania jej tekstu praktyczne aspekty stosowania prawa autorskiego i praw pokrewnych
C-7Przygotowanie do egzaminu dyplomowego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Dyskusja w grupie seminaryjnej nad zaprezentowanymi przez jej członków tematami, celami założeniami i przyjęta metodologią realizacji prac dyplomowych12
T-S-2Prawidłowe wykorzystywanie źródeł podczas pisania własnych tekstów w kontekście prawa autorskiego8
T-S-3Technika redagowania tekstów technicznych5
T-S-4Zasady przygotowywania krótkich prezentacji multimedialnych na tematy związane ze studiowanym kierunkiem5
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1uczestnictwo w zajęciach30
A-S-2Przygotowywanie prezentacji multimedialnych na temat wykonywanej pracy dyplomowej10
A-S-3Przygotowywanie krótkich referatów na zadane tematy związane z kierunkiem studiów20
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena formująca wystawiana na podstawie przygotowanych prezentacji multimedialnych na temat wykonywanej pracy dyplomowej
S-2Ocena formująca: Ocena formująca na podstawie aktywności w dyskusjach prowadzonych w grupie seminaryjnej podczas zajęć seminaryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca wystawiana na podstawie ocen cząstkowych wystawianych podczas zajęć

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AR_1A_C21_W01
student w stopniu dostatecznym zna podstawowe zasady korzystania ze źródeł, w minimalnym stopniu zna zasady przygotowywania krótkich prezentacji na tematy związane z kierunkiem studiów, metodologię przygotowywania pracy dyplomowej
AR_1A_W23, AR_1A_W24T1A_W08, T1A_W10InzA_W03C-4, C-5, C-6, C-7T-S-2, T-S-4M-3, M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AR_1A_C21_U01
student umie przygotować prostą prezentację multimedialną swojej pracy dyplomowej oraz przedstawić ją bez wnikania w szczegóły
AR_1A_U13, AR_1A_U23T1A_U01, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U07C-1, C-2, C-3T-S-1, T-S-3, T-S-4M-3, M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AR_1A_C21_K01
prezentowane podczas zajęć wystąpienia wskazują, że podczas wykonywania pracy student uzyskuje niewiele dodatkowej wiedzy i umiejętności wykraczających po za zdobyte w trakcie zajęć programowych, potrafi wyszukać w dostępnych źródłach niewiele informacji na temat wykonywanej pracy dyplomowej i ogranicza się głównie do informacji przekazanych mu przez opiekuna pracy, redaguje tekst swojej pracy dyplomowej w sposób niezbyt czytelny używając nieodpowiedniego języka, student wykazuje minimalną aktywność podczas dyskusji nad pracami innych członków grupy seminaryjnej
AR_1A_K01, AR_1A_K02, AR_1A_K03, AR_1A_K04, AR_1A_K06T1A_K01, T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05, T1A_K07InzA_K01C-2T-S-1M-3, M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AR_1A_C21_W01
student w stopniu dostatecznym zna podstawowe zasady korzystania ze źródeł, w minimalnym stopniu zna zasady przygotowywania krótkich prezentacji na tematy związane z kierunkiem studiów, metodologię przygotowywania pracy dyplomowej
2,0
3,0student w stopniu dostatecznym zna podstawowe zasady korzystania ze źródeł, w minimalnym stopniu zna zasady przygotowywania krótkich prezentacji na tematy związane z kierunkiem studiów, metodologię przygotowania pracy dyplomowej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AR_1A_C21_U01
student umie przygotować prostą prezentację multimedialną swojej pracy dyplomowej oraz przedstawić ją bez wnikania w szczegóły
2,0
3,0student umie przygotować prostą prezentację multimedialną swojej pracy dyplomowej oraz przedstawić ją bez wnikania w szczegóły
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AR_1A_C21_K01
prezentowane podczas zajęć wystąpienia wskazują, że podczas wykonywania pracy student uzyskuje niewiele dodatkowej wiedzy i umiejętności wykraczających po za zdobyte w trakcie zajęć programowych, potrafi wyszukać w dostępnych źródłach niewiele informacji na temat wykonywanej pracy dyplomowej i ogranicza się głównie do informacji przekazanych mu przez opiekuna pracy, redaguje tekst swojej pracy dyplomowej w sposób niezbyt czytelny używając nieodpowiedniego języka, student wykazuje minimalną aktywność podczas dyskusji nad pracami innych członków grupy seminaryjnej
2,0
3,0prezentowane podczas zajęć wystąpienia wskazują, że podczas wykonywania pracy student uzyskuje niewiele dodatkowej wiedzy i umiejętności wykraczających po za zdobyte w trakcie zajęć programowych, potrafi wyszukać w dostępnych źródłach niewiele informacji na temat wykonywanej pracy dyplomowej i ogranicza się głównie do informacji przekazanych mu przez opiekuna pracy, redaguje tekst swojej pracy dyplomowej w sposób niezbyt czytelny używając nieodpowiedniego języka, student wykazuje minimalną aktywność podczas dyskusji nad pracami innych członków grupy seminaryjnej
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Honczarenko J., Poradnik dyplomanta, PS, 2000
  2. Szablon pracy dyplomowej realizowanej na Wydziale Elektrycznym Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, 2011

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Dyskusja w grupie seminaryjnej nad zaprezentowanymi przez jej członków tematami, celami założeniami i przyjęta metodologią realizacji prac dyplomowych12
T-S-2Prawidłowe wykorzystywanie źródeł podczas pisania własnych tekstów w kontekście prawa autorskiego8
T-S-3Technika redagowania tekstów technicznych5
T-S-4Zasady przygotowywania krótkich prezentacji multimedialnych na tematy związane ze studiowanym kierunkiem5
30

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1uczestnictwo w zajęciach30
A-S-2Przygotowywanie prezentacji multimedialnych na temat wykonywanej pracy dyplomowej10
A-S-3Przygotowywanie krótkich referatów na zadane tematy związane z kierunkiem studiów20
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAR_1A_C21_W01student w stopniu dostatecznym zna podstawowe zasady korzystania ze źródeł, w minimalnym stopniu zna zasady przygotowywania krótkich prezentacji na tematy związane z kierunkiem studiów, metodologię przygotowywania pracy dyplomowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAR_1A_W23Ma elementarną wiedzę w zakresie ochrony własności intelektualnej oraz prawa patentowego, prawa pracy i zarządzania zasobami ludzkimi.
AR_1A_W24Ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej, zna podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy obowiązujące w przemyśle.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
T1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-4Student poznaje sposób redagowania tekstu pracy dyplomowej a zwłaszcza sposób przedstawienia w niej założeń, celu i metodologii dochodzenia do rozwiązania problemu postawionego w pracy dyplomowej
C-5Student uczy się przygotowywać krótkie wypowiedzi w których referuje wybrane problemy związane z kierunkiem studiów oraz tematyką pracy dyplomowej
C-6Student poznaje podczas wykonywania pracy dyplomowej i redagowania jej tekstu praktyczne aspekty stosowania prawa autorskiego i praw pokrewnych
C-7Przygotowanie do egzaminu dyplomowego
Treści programoweT-S-2Prawidłowe wykorzystywanie źródeł podczas pisania własnych tekstów w kontekście prawa autorskiego
T-S-4Zasady przygotowywania krótkich prezentacji multimedialnych na tematy związane ze studiowanym kierunkiem
Metody nauczaniaM-3Dyskusja dydaktyczna
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca wystawiana na podstawie przygotowanych prezentacji multimedialnych na temat wykonywanej pracy dyplomowej
S-2Ocena formująca: Ocena formująca na podstawie aktywności w dyskusjach prowadzonych w grupie seminaryjnej podczas zajęć seminaryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca wystawiana na podstawie ocen cząstkowych wystawianych podczas zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student w stopniu dostatecznym zna podstawowe zasady korzystania ze źródeł, w minimalnym stopniu zna zasady przygotowywania krótkich prezentacji na tematy związane z kierunkiem studiów, metodologię przygotowania pracy dyplomowej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAR_1A_C21_U01student umie przygotować prostą prezentację multimedialną swojej pracy dyplomowej oraz przedstawić ją bez wnikania w szczegóły
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAR_1A_U13Umie korzystać z informacji patentowych oraz pozyskiwać z różnych źródeł informacje niezbędne do prowadzenia działalności inżynierskiej.
AR_1A_U23Potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, przygotować dobrze udokumentowane opracowanie szczegółowych problemów z zakresu studiowanego kierunku oraz przedstawić je w postaci multimedialnej prezentacji i formie ustnej wypowiedzi.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Student potrafi przygotować – w postaci prezentacji multimedialnej - krótkie opracowanie przedstawiające temat, cel, założenia i wyniki uzyskane podczas realizacji pracy dyplomowej
C-2Student potrafi przygotować i przedstawić krótkie wystąpienie omawiające zagadnienia związane ze studiowanym kierunkiem
C-3Student potrafi przygotować krótki raport przedstawiający realizację kolejnych etapów pracy dyplomowej
Treści programoweT-S-1Dyskusja w grupie seminaryjnej nad zaprezentowanymi przez jej członków tematami, celami założeniami i przyjęta metodologią realizacji prac dyplomowych
T-S-3Technika redagowania tekstów technicznych
T-S-4Zasady przygotowywania krótkich prezentacji multimedialnych na tematy związane ze studiowanym kierunkiem
Metody nauczaniaM-3Dyskusja dydaktyczna
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca wystawiana na podstawie przygotowanych prezentacji multimedialnych na temat wykonywanej pracy dyplomowej
S-2Ocena formująca: Ocena formująca na podstawie aktywności w dyskusjach prowadzonych w grupie seminaryjnej podczas zajęć seminaryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca wystawiana na podstawie ocen cząstkowych wystawianych podczas zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student umie przygotować prostą prezentację multimedialną swojej pracy dyplomowej oraz przedstawić ją bez wnikania w szczegóły
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAR_1A_C21_K01prezentowane podczas zajęć wystąpienia wskazują, że podczas wykonywania pracy student uzyskuje niewiele dodatkowej wiedzy i umiejętności wykraczających po za zdobyte w trakcie zajęć programowych, potrafi wyszukać w dostępnych źródłach niewiele informacji na temat wykonywanej pracy dyplomowej i ogranicza się głównie do informacji przekazanych mu przez opiekuna pracy, redaguje tekst swojej pracy dyplomowej w sposób niezbyt czytelny używając nieodpowiedniego języka, student wykazuje minimalną aktywność podczas dyskusji nad pracami innych członków grupy seminaryjnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAR_1A_K01Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się – podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych.
AR_1A_K02Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżyniera automatyka, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
AR_1A_K03Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny, przestrzegania etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów i kultur.
AR_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
AR_1A_K06Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu – m. in. poprzez środki masowego przekazu – informacji i opinii dotyczących osiągnięć automatyki i robotyki i innych aspektów działalności inżyniera, podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-2Student potrafi przygotować i przedstawić krótkie wystąpienie omawiające zagadnienia związane ze studiowanym kierunkiem
Treści programoweT-S-1Dyskusja w grupie seminaryjnej nad zaprezentowanymi przez jej członków tematami, celami założeniami i przyjęta metodologią realizacji prac dyplomowych
Metody nauczaniaM-3Dyskusja dydaktyczna
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca wystawiana na podstawie przygotowanych prezentacji multimedialnych na temat wykonywanej pracy dyplomowej
S-2Ocena formująca: Ocena formująca na podstawie aktywności w dyskusjach prowadzonych w grupie seminaryjnej podczas zajęć seminaryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca wystawiana na podstawie ocen cząstkowych wystawianych podczas zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0prezentowane podczas zajęć wystąpienia wskazują, że podczas wykonywania pracy student uzyskuje niewiele dodatkowej wiedzy i umiejętności wykraczających po za zdobyte w trakcie zajęć programowych, potrafi wyszukać w dostępnych źródłach niewiele informacji na temat wykonywanej pracy dyplomowej i ogranicza się głównie do informacji przekazanych mu przez opiekuna pracy, redaguje tekst swojej pracy dyplomowej w sposób niezbyt czytelny używając nieodpowiedniego języka, student wykazuje minimalną aktywność podczas dyskusji nad pracami innych członków grupy seminaryjnej
3,5
4,0
4,5
5,0