Wydział Elektryczny - Automatyka i robotyka (S2)
specjalność: Sterowanie w układach robotycznych
Sylabus przedmiotu Zarządzanie projektami:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Automatyka i robotyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie projektami | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Sterowania i Pomiarów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Pietrusewicz <Krzysztof.Pietrusewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Janusz Papliński <Janusz.Paplinski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomośż podstawowych zagadnień sterowania procesami dyskretnymi. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie metodyk zarządzania projektami. |
C-2 | Poznanie wybranych aspektów pozatechnicznych zarządzania projektami. |
C-3 | Poznanie wybranych technik zarządzania projektami. |
C-4 | Poznanie wybranych aspektów zarządzania ryzykiem i jakością w projekcie. |
C-5 | Zdobycie umiejętności stosowania wybranych technik zarządzania projektami. |
C-6 | Nabycie świadomości potrzeby ciągłego dokształcania, oraz przekazywania innym wiedzy technicznej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Pojęcie projektu, przykłady projektów. | 1 |
T-W-2 | Metodyki zarządzania projektami. | 2 |
T-W-3 | Aspekty społeczne zarządzania projektami. | 2 |
T-W-4 | Wykresy Ganta, technika CPM, PERT. | 2 |
T-W-5 | Technika CPM-Cost, CPM-rozdział zasobów. | 2 |
T-W-6 | Technika GERT. | 2 |
T-W-7 | Zarządzanie jakością. | 2 |
T-W-8 | Zarządzanie ryzykiem. | 1 |
T-W-9 | Zaliczenie. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 15 |
A-W-2 | Ugruntowanie wiedzy z zarządzania projektami. | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny. |
M-2 | Wykład problemowy. |
M-3 | Metoda przypadków polegająca na analizie wybranych problemów technicznych. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena poprawności analizy wybranych problemów technicznych. |
S-2 | Ocena formująca: Ocena aktywności studentów oraz zrozumienia przedstawionego materiału dydaktycznego. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena końcowa na zakończenie wykładów na podstawie pracy pisemnej, wykonanej pracy domowej oraz zaangażowania studenta w trakcie wykładów. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AR_2A_C09_W01 Student zna metodyki oraz podstawowe techniki zarządzania czasem, kosztami oraz rozdziału zasobów w projekcie. | AR_2A_W13 | T2A_W08, T2A_W09, T2A_W11 | — | C-2, C-3, C-1, C-4 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AR_2A_C09_U01 Student potrafi zastosować technikę zarządzania czasem, kosztami oraz rozdziału zasobów w projekcie. Potrafi w podstawowy sposób wykorzystać narzędzie MS Project. | AR_2A_U07, AR_2A_U08 | T2A_U10, T2A_U14, T2A_U19 | — | C-5 | T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-8 | M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AR_2A_C09_K01 Student ma świadomość konieczności podnoszenia swoich kompetencji, oraz ważność przekazywania innym wiedzy technicznej. | AR_2A_K01 | T2A_K01, T2A_K07 | — | C-6 | T-W-3 | M-3 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AR_2A_C09_W01 Student zna metodyki oraz podstawowe techniki zarządzania czasem, kosztami oraz rozdziału zasobów w projekcie. | 2,0 | |
3,0 | Student zna metodyki oraz podstawowe techniki zarządzania czasem, kosztami oraz rozdziału zasobów w projekcie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AR_2A_C09_U01 Student potrafi zastosować technikę zarządzania czasem, kosztami oraz rozdziału zasobów w projekcie. Potrafi w podstawowy sposób wykorzystać narzędzie MS Project. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi zastosować technikę zarządzania czasem, kosztami oraz rozdziału zasobów w projekcie. Potrafi w podstawowy sposób wykorzystać narzędzie MS Project. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AR_2A_C09_K01 Student ma świadomość konieczności podnoszenia swoich kompetencji, oraz ważność przekazywania innym wiedzy technicznej. | 2,0 | |
3,0 | Student ma świadomość konieczności podnoszenia swoich kwalifikacji, oraz ważność przekazywania innym wiedzy technicznej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Pawlak M., Zarządzanie projektami., PWN, Warszawa, 2007
- Szyjewski Z., Metodyki zarządzania projektami informatycznymi., Wyd. PLACET, Warszawa, 2004
- Jędrzejczak Z., Kukuła K., Skrzypek J., Walkosz A., Badania operacyjne w przykładach i zadaniach., PWN, Warszawa, 1996