Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | AR_2A_A03_U01 | Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | AR_2A_U16 | Potrafi biegle porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim |
---|
AR_2A_U17 | Wykazuje umiejętność napisania opracowania wyników pracy badawczej w języku polskim oraz krótkiego doniesienia naukowego w języku obcym na podstawie własnych badań |
AR_2A_U18 | Posiada umiejętność wystąpień ustnych w języku polskim i w języku obcym dotyczącą zagadnień szczegółowych studiowanej dyscypliny inżynierskiej |
AR_2A_U20 | Ma umiejętności językowe w zakresie studiowanej dyscypliny zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów |
---|
T2A_U03 | potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych |
T2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_U06 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
Cel przedmiotu | C-1 | Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego. |
---|
Treści programowe | T-LK-1 | Styl naukowy. Cechy charakterystyczne. Terminy międzynarodowe. Leksyka oraz konstrukcje gramatyczne odzwierciedlające specyfikę stylu naukowego.
Matematyka. Terminologia. Działania. Pojęcia. |
---|
T-LK-2 | Chemia. Pierwiastki. Symbole. Związki. Układ okresowy pierwiastków D.I.Mendelejewa. |
T-LK-3 | Fizyka. Działy. Pojęcia. |
T-LK-4 | Wielkości fizyczne. Elektryczne przyrządy pomiarowe. |
T-LK-5 | Zjawiska fizyczne i chemiczne. |
T-LK-6 | Metody badania i opisy przyrody. |
T-LK-7 | Prąd elektryczny. Działanie, praca, moc, zastosowanie. |
T-LK-8 | Roboty i automaty. |
T-LK-9 | Robotyka a sztuczna inteligencja. |
T-LK-10 | Perspektywy robotyki i automatyzacji. |
Metody nauczania | M-3 | prezentacja |
---|
M-2 | praca w grupach |
M-4 | dyskusja |
M-1 | zajęcia praktyczne |
M-6 | słuchanie ze zrozumieniem |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: prezentacja (F) |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |