Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | AR_2A_C16_U01 | Student potrafi zaprojektować klasyczny układ sterowania pozycją robota i przeprowadzić jego podstawową analizę symulacyjną. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | AR_2A_U09 | Potrafi zaprojektować układ sterowania złożonym obiektem mechanicznym, dobrać urządzenia wykonawcze oraz pomiarowe oraz zaimplementować algorytm sterowania w systemie mikroprocesorowym. |
---|
AR_2A_U10 | Potrafi zaprojektować złożony system robotyczny uwzględniając zaawansowaną interakcję robota z otoczeniem |
AR_2A_U13 | Potrafi projektować zaawansowane systemy pomiarowe w tym systemy wizyjne stosowane w automatyce i robotyce. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
T2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U16 | potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych |
T2A_U17 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
T2A_U19 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
Cel przedmiotu | C-2 | Wykształcenie u studentów umiejętności implementacji i analizowania złożonych układów regulacji. |
---|
Treści programowe | T-L-15 | Zaliczenie formy zajęć. |
---|
T-L-13 | Implementacja układu sterowania ze sprzężeniem wizyjnym. |
T-L-2 | Implementacja modelu dynamicznego robota w środowisku symulacyjnym. |
T-L-3 | Implementacja dyskretnej postaci regulatora PID oraz symulacja sterowania pozycją w układzie jednopętlowym. |
T-L-4 | Badanie wpływu nieliniowości i niestacjonarności robota na jakość klasycznego sterowania PID. |
T-L-14 | Analiza eksperymentalna układu sterowania położeniem robota mobilnego w obecności wizyjnego sprzężenia od położenia. |
T-L-1 | Wprowadzenie do laboratorium układów sterowania w robotyce. Omówienie narzędzi niezbędnych do przeprowadzenia ćwiczeń. |
T-L-6 | Budowa, symulacja i analiza układu sterowania z zewnętrznym sprzężeniem linearyzującym - II. |
T-L-7 | Budowa, symulacja i analiza układu sterowania z wewnętrznym sprzężeniem linearyzującym - I. |
T-L-8 | Budowa, symulacja i analiza układu sterowania z wewnętrznym sprzężeniem linearyzującym - II. |
T-L-9 | Budowa, symulacja i analiza układu sterowania bazującego na modelu właściwym robota - I. |
T-L-10 | Budowa, symulacja i analiza układu sterowania bazującego na modelu właściwym robota - II. |
T-L-11 | Sterowanie robotem mobilnym - I. |
T-L-12 | Sterowanie robotem mobilnym - II. |
T-L-5 | Budowa, symulacja i analiza układu sterowania z zewnętrznym sprzężeniem linearyzującym - I. |
Metody nauczania | M-3 | Ćwiczenia symulacyjne realizowane za pomocą środowiska symulacyjnego oraz oprogramowania specjalistycznego. |
---|
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: Ocena wystawiana za złożenie sprawozdań po każdym cyklu ćwiczeń laboratoryjnych. |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana po zakończeniu ćwiczeń laboratoryjnych na podstawie ocen cząstkowych oraz zaangażowania pracy studenta w realizację wszystkich ćwiczeń laboratoryjnych. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student potrafi zaprojektować klasyczny układ sterowania pozycją robota i przeprowadzić jego podstawową analizę symulacyjną. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |