Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TI_1A_C22_W01 | Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie programowania aplikacji mobilnych w systemach Windows. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TI_1A_W08 | Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie inżynierii oprogramowania, technik projektowania, modelowania, tworzenia i testowania oprogramowania. |
---|
TI_1A_W09 | Zna wybrane języki programowania niskiego i wysokiego poziomu.
Ma podstawową wiedzę z zakresu dobrych praktyk programistycznych. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_W03 | ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
T1A_W04 | ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_W07 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_W02 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
InzA_W05 | zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Student potrafi zainstalować środowisko deweloperskie wraz z niezbędnymi dodatkami i przeprowadzić jego konfigurację. |
---|
C-2 | Student potrafi utworzyć i uruchomić projekt dla aplikacji mobilnej oraz skonfigurować jej komponenty. |
C-3 | Student potrafi przetestować aplikację, sprawdzić jej poprawność działania i w razie potrzeby dokonać korekt. |
Treści programowe | T-W-2 | Centra danych: koncepcja wypożyczania i współdzielenia usług w chmurze jako alternatywa do serwerów w pojedynczych organizacjach.Zagadnienia programistyczne: przegląd narzędzi do tworzenia aplikacji mobilnych wykorzystujących usługi w chmurze. Specyfika projektowania aplikacji mobilnych. |
---|
T-W-3 | Omówienie możliwości interakcji użytkownika z urządzeniem: idiomy interfejsów i cechy wspólne graficznych interfejsów użytkownika w różnych systemach operacyjnych dla urządzeń mobilnych. Projekty wieloplatformowe – dyskusja wad i zalet. |
T-W-1 | Strategie tworzenia aplikacji mobilnych przetwarzających dane w chmurze: aplikacja mobilna z serwisem połączenia z bazą danych lub magazynem, aplikacja sieci Web z serwisem w chmurze, aplikacje hybrydowe wykorzystujące kontrolkę WebViewer. |
T-W-4 | Omówienie elementów sprzętowych, które mogą być wbudowane w telefonie (urządzenia We/Wy, pamięć, czujniki i układy przetwarzania informacji). |
T-W-5 | Przedstawienie panelu użytkownika z usługami w chmurze. |
T-W-6 | Zagadnienia programistyczne ciąg dalszy: przechowywanie danych, bazy danych, magazyny danych, wielowątkowość. |
T-W-7 | Automatyzacja procesu tworzenia aplikacji mobilnych w oparciu o bazę danych w chmurze: wybór formy przechowywania danych, zestawienie połączenia, implementacja logiki aplikacji, generacja graficznego interfejsu użytkownika. |
T-W-8 | Możliwości komercjalizacji –tworzenie pakietu dystrybucyjnego (lub publikacja aplikacji), proces certyfikacji aplikacji, subskrypcja usług w chmurze, portale do sprzedaży oprogramowania dla urządzeń mobilnych. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład multimedialny z przykładami. |
---|
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie wykładów na podstawie wyników sprawdzianów i realizacji zadanego zagadnienia egzaminacyjnego. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student zna środowisko programistyczne oraz podstawy języka programowania niezbędne do utworzenia aplikacji mobilnej połączoną z wybraną bazą danych w chmurze. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |