Wydział Elektryczny - Teleinformatyka (S2)
specjalność: Systemy transmisyjne
Sylabus przedmiotu Język angielski:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Teleinformatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Język angielski | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marek Stelmaszczyk <Marek.Stelmaszczyk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Katarzyna Głębocka <Katarzyna.Glebocka@zut.edu.pl>, Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl>, Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego. |
C-2 | Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
T-LK-1 | Słownictwo i teksty specjalistyczne dotyczące następujących zagadnień: Technologia użytkowa (GPS) | 2 |
T-LK-2 | Komputery i ich użytkownicy | 2 |
T-LK-3 | Budowa komputera | 2 |
T-LK-4 | Zastosowanie komputera | 2 |
T-LK-5 | Urządzenia peryferyjne | 2 |
T-LK-6 | Systemy operacyjne | 2 |
T-LK-7 | Interfejs | 2 |
T-LK-8 | Programy | 2 |
T-LK-9 | Multimedia | 2 |
T-LK-10 | Sieci | 2 |
T-LK-11 | Internet | 2 |
T-LK-12 | Telekomunikacja | 3 |
T-LK-13 | Telefony komórkowe | 3 |
T-LK-14 | Technologia smartfonów | 2 |
T-LK-15 | Transmisja danych | 3 |
T-LK-16 | Sieci internetowe | 2 |
T-LK-17 | Strony internetowe | 2 |
T-LK-18 | Systemy komunikacyjne | 2 |
T-LK-19 | Wsparcie komputerowe | 1 |
T-LK-20 | Bezpieczeństwo danych | 2 |
T-LK-21 | Wymiana komunikacji | 1 |
T-LK-22 | Prezentacje | 2 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
A-LK-1 | Zajęcia praktyczne. | 45 |
A-LK-2 | Przygotowanie się do zajęć. | 30 |
A-LK-3 | Udział w konsultacjach. | 5 |
A-LK-4 | Przygotowanie się do egzaminu. | 8 |
A-LK-5 | Egzamin. | 2 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | zajęcia praktyczne |
M-2 | praca w grupach |
M-3 | prezentacja |
M-4 | dyskusja |
M-5 | praca z tekstem |
M-6 | słuchanie ze zrozumieniem |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: prezentacja (F) |
S-2 | Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P) |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TI_2A_A01.1_U01 Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne. | TI_2A_U13, TI_2A_U14, TI_2A_U15, TI_2A_U16, TI_2A_U18 | T2A_U01, T2A_U02, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U06, T2A_U07, T2A_U10, T2A_U13, T2A_U15, T2A_U17 | — | C-1 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-10, T-LK-11, T-LK-12, T-LK-13, T-LK-14, T-LK-15, T-LK-16 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-6 | S-1, S-2 |
TI_2A_A01.1_U02 Student rozumie większość czytanych tekstów specjalistycznych. | TI_2A_U13, TI_2A_U14, TI_2A_U15, TI_2A_U16, TI_2A_U18 | T2A_U01, T2A_U02, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U06, T2A_U07, T2A_U10, T2A_U13, T2A_U15, T2A_U17 | — | C-2 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-10, T-LK-11, T-LK-12, T-LK-13, T-LK-14, T-LK-15, T-LK-16 | M-1, M-5 | S-2 |
TI_2A_A01.1_U03 Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje. | TI_2A_U13, TI_2A_U14, TI_2A_U15, TI_2A_U16, TI_2A_U18 | T2A_U01, T2A_U02, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U06, T2A_U07, T2A_U10, T2A_U13, T2A_U15, T2A_U17 | — | C-2 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-10, T-LK-11, T-LK-12, T-LK-13, T-LK-14, T-LK-15, T-LK-16 | M-2, M-6, M-5 | S-1 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TI_2A_A01.1_U01 Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TI_2A_A01.1_U02 Student rozumie większość czytanych tekstów specjalistycznych. | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie większość czytanych tekstów specjalistycznych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TI_2A_A01.1_U03 Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Eric H. Glendinning, John Mc Ewan, OXFORD ENGLISH FOR INFORMATION TECHNOLOGY, Oxford, 2006
Literatura dodatkowa
- Eric H.Glendinning, John Mc Ewan, BASIC ENGLISH FOR COMPUTING, Cambridge University Press, 2003
- Eric H.Glendinning, John Mc Ewan, OXFORD ENGLISH FOR ELECTRONICS, Pearson Longman, 2006
- Mark Ibbotson, CAMBRIDGE ENGLISH FOR ENGINEERING, Cambridge University Press, 2007