Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TI_2A_D02-STiSM_W01 | Student ma poszerzoną i ugruntowaną wiedzę dotyczącą możliwości tworzenia interfejsów użytkownika i zna środowiska programistyczne, które pozwalają utworzyć aplikację z danym interfejsem. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TI_2A_W04 | Ma poszerzoną i ugruntowaną wiedzę z zakresu wybranych języków programowania, w tym języków wizualnych i skryptowych oraz ich zastosowań. |
---|
TI_2A_W07 | Ma zaawansowaną wiedzę w zakresie zastosowań usług teleinformatycznych w wybranych dziedzinach techniki, w szczególności w automatyce, robotyce i elektrotechnice. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_W02 | ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów |
---|
T2A_W03 | ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_W04 | ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_W05 | ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych |
T2A_W07 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-2 | Zapoznanie studenta z podstawowymi strukturami i zasadami tworzenia systemów HMI. |
---|
C-1 | Zapoznanie studenta z zasadami i możliowściami tworzenia interfejsów użytkownika z użyciem wybranych środowisk programistycznych i programów wspomagających. |
Treści programowe | T-W-1 | Ogólna charakterystyka systemów monitorowania i nadzoru. Struktura sprzętowa i programowa systemu wizualizacji. |
---|
T-W-2 | Programowanie urządzeń przemysłowych na potrzeby sterowania i wizualizacji systemów przemysłowych. |
T-W-3 | Przedstawienie podstawowych zasad obsługi paneli operatorskich. |
T-W-4 | Prezentacja i omówienie funkcjonalności przykładowych software’owych systemów monitorowania i wizualizacji procesów. |
T-W-5 | Interakcja człowiek - komputer. Zasady projektowania interfejsów użytkownika. |
T-W-6 | Interfejsy aplikacji w Windows Phone. Technologia Silverlight -specyfika aplikacji biznesowych. |
T-W-7 | Technologia XNA - graficzne mechanizmy 2D i 3D oraz zarządzanie komponentami gier. |
T-W-8 | Programy wspomagające: Expression blend. Interfejs Metro i jego fundamentalne zasady. |
T-W-9 | Tworzenie aplikacji wykonywalnych z graficznym interfejsem użytkownika i wizualizacją danych z użyciem MATLAB. |
T-W-10 | Kinect dla Windows - podstawy tworzenia oprogramowania |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny z użyciem komputera |
---|
M-2 | Wykład problemowy |
M-3 | Wykład konwersatoryjny |
M-5 | Zachęcenie do pogłębienia wiedzy i rozszerzenia umiejętności |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Na podstawie zaliczenia pisemnego i ustnego |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student ma poszerzoną i ugruntowaną wiedzę dotyczącą możliwości tworzenia interfejsów użytkownika i zna środowiska programistyczne, które pozwalają utworzyć aplikację z danym interfejsem. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |