Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (N1)

Sylabus przedmiotu Techniki audio i wideo:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Techniki audio i wideo
Specjalność systemy komputerowe i oprogramowanie
Jednostka prowadząca Katedra Systemów Multimedialnych
Nauczyciel odpowiedzialny Włodzimierz Ruciński <wrucinski@wi.zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 8 Grupa obieralna 5

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 10 1,00,62zaliczenie
laboratoriaL7 10 1,00,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Przedmiot odwołuje się do podstawowej wiedzy z takich kursów jak Fizyka, Elektronika, Grafika komputerowa i wizualizacja, Technika cyfrowa. Studentowi nie stawia się żadnych wymagań co do posiadanych umiejętności praktycznych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie podstaw teoretycznych związanych z analogową i cyfrową postacią sygnałów audio i wideo.
C-2Zdobycie praktycznych umiejętności posługiwania się sprzętem i aplikacjami do tworzenia filmów w technice wideo.
C-3Poznanie istotnych parametrów sprzętu audio i wideo w celu właściwego doboru zestawu oraz właściwej eksploatacji
C-4Utrwalanie zasad współpracy w zespole.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Montaż cyfrowej ścieżki dźwiękowej z mową i muzyką. Dodawanie efektów specjalnych. Poprawa jakości zapisu.1
T-L-2Przygotowanie materiałów do ścieżki dźwiękowej filmu.1
T-L-3Praktyczne zapoznanie z budową kamery wideo. Badanie rozdzielczości obrazów wideo z różnych źródeł.2
T-L-4Omówienie scenariusza i scenopisu filmu-zadania. Ustalenie warunków technicznych realizacji.1
T-L-5Realizacja i montaż materiału wideo.5
10
wykłady
T-W-1Natura fali dźwiękowej i fizjologia procesu słyszenia. Efekt stereo, nagrywanie i odtwarzanie stereofoniczne (stereofonia XY, MS) Natura fali świetlnej, fizjologia widzenia barwnego. Charakterystyki percepcji dźwięku przy różnych parametrach fali. Charakterystyki percepcji obrazu przy różnych parametrach fali (częstotliwość, natężenie).x1
T-W-2Budowa przetworników sygnałów akustycznych. Charakterystyki mikrofonów (pasmo, kierunkowość, czułość). Budowa toru rejestracji dźwięku. Zniekształcenia sygnału (liniowe, nieliniowe, fazowe). Budowa i rodzaje głośników. Budowa i charakterystyki nośników magnetycznych wykorzystywanych do rejestracji sygnałów. Zasada zapisu magnetycznego (magnetofony) i jego parametry.1
T-W-3Proces digitalizacji sygnałów dźwiękowych. Standardy cyfrowych zapisów dźwięku (PCM, logPCM, ADPCM, *.mpg, *.wav, midi). Budowa i metody zapisu/odczytu nośników optycznych (AudioCD). Nadpróbkowanie w procesie odtwarzania cyfrowych zapisów audio.1
T-W-4Budowa i zasada działania przetworników obrazu (lampy analizujące, przetworniki CCD, CMOS). Standardy analogowych sygnałów wizyjnych. Rozdzielczość analogowych obrazów telewizyjnych.1
T-W-5Techniki zapisu sygnałów wizyjnych na taśmach magnetycznych. Proces digitalizacji sygnałów wizyjnych. Standardy zapisów cyfrowych, nośniki cyfrowych zapisów wideo (DVCAM, DVPRO, miniDV, Digital 8, VCD, SVCD, DVD, HDV, HDV2, AVCHD, DivX).1
T-W-6Budowa kamery wideo i charakterystyki techniczne: obiektyw (ogniskowa, głębia ostrości), rozdzielacze obrazu, przetworniki obrazu, migawka (elektroniczna, mechaniczna), przysłona, układy stabilizacji obrazu. Ekspozycja kadru - zależności matematyczne między parametrrami.2
T-W-7Podstawowe zasady kompozycji obrazu w technice filmowej. Budowa scenariusza i scenopisu. Techniki montażu materiałów wideo.1
T-W-8Wzmacniacze audio, konfiguracje kina domowego -– dźwięk przestrzenny wielokanałowy.1
T-W-9Zasada działania i budowa wyświetlaczy obrazów (CRT, LCD, plazma). Techniki projekcji obrazów trójwymiarowych.1
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach10
A-L-2Przygotowanie pliku audio zgodnie z przydzielonym zadaniem.2
A-L-3Opracowanie sprawozdania z badania jakości obrazów wideo.4
A-L-4Przygotowanie scenopisu do materiału wideo.2
A-L-5Realizacja materiału wideo poza limitem zajęć (np. pozyskiwanie zdjęć nocnych, sceny w pomieszczeniach mieszkalnych)4
A-L-6Obróbka materiału wideo w domu lub montaż w laboratorium dydaktycznym poza godzinamii zajęć.8
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Bieżące uzpełnienie wiiedzy z wykładów - źródła: literatura, badanie własnego sprzętu audio-wideo.10
A-W-3Konsultacje.1
A-W-4Przygotownie do zaliczenia - praca własna.9
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady bazujące na prezentacjach multimedialnych i demonstracji sprzętu.
M-2Realizacjia zadań w zespołach 2- lub 3-osobowych związanych z pozyskiwaniem i obróbką sygnałów audio i wideo.
M-3Wprowadzenie elementu konkurencyjności pomiędzy zespołami co do zakresu merytorycznego i wykorzystanych środków technicznych.
M-4Wymagana jest od studenta kreatywna postawai na etapie koncepcji i technicznej realizacji środka przekazu (filmu wideo).

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Test obejmujący cały materiał z wykładów.
S-2Ocena formująca: Obecność na zajęciach.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena za przedmiot to średnia ważona z obu form zajęć (wykład 1, laboratorium 0,6).
S-4Ocena formująca: Aktywność członków zespołu podczas zajęć laboratoryjnych.
S-5Ocena formująca: Uzyskane wyniki badań i jakość opracowanych sprawozdan.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O5/10_W01
Sudent zna podstawowe pojęcia związane z techniką telewizyjną/radiową i rejestrowaniem cyfrowym dźwięku i obrazu.
I_1A_W13, I_1A_W03T1A_W01, T1A_W02, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05C-1, C-3T-W-1, T-W-4, T-W-2, T-W-5, T-W-3M-1, M-2S-5, S-2, S-1
I_1A_O5/10_W02
Studentowi znane są techniczne charakterystyki sprzętu audio-wideo i ich związek z uzyskiwaną jakością.
I_1A_W13T1A_W04InzA_W05C-2, C-3T-W-9, T-W-2, T-W-8, T-L-3M-1, M-2S-5, S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O5/10_U01
Poprawna realizacja zadań na poszczgólnych etapach tworzenia filmu wideo. Umiejętność doboru podkładów muzycznych do obrazu i scalania tych mediów z wykorzystaniem specjaliztycznych aplikacji.
I_1A_U17, I_1A_U02T1A_U01, T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U07, T1A_U11, T1A_U12, T1A_U15InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-2T-L-1, T-L-2, T-L-5M-1, M-4S-2, S-4
I_1A_O5/10_U02
Dobór sprzętu audio-wizualnego w sysemwch multimedialnych.
I_1A_U17T1A_U01, T1A_U15InzA_U07C-2, C-3T-W-9, T-W-8, T-L-3M-1, M-2S-2, S-1
I_1A_O5/10_U03
Poprawna realizacja zadań na poszczgólnych etapach tworzenia filmu wideo. Umiejętność doboru podkładów muzycznych do obrazu i scalania tych mediów z wykorzystaniem specjalistycznych aplikacji.
I_1A_U17, I_1A_U02T1A_U01, T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U07, T1A_U11, T1A_U12, T1A_U15InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-2T-L-1, T-L-2, T-L-5M-1, M-4S-2, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O5/10_K01
Student zna zasady pracy w zesole przygotowującym materiały audiowizualne, szczególnie specyfikę realizacji filmów w technice wideo.
I_1A_K03T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04InzA_K01C-4T-L-2, T-L-5, T-L-4M-3, M-4, M-2S-2, S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O5/10_W01
Sudent zna podstawowe pojęcia związane z techniką telewizyjną/radiową i rejestrowaniem cyfrowym dźwięku i obrazu.
2,0Student nie zna podstawowych pojęć, definicji i parametrów fizycznych mediów - sygnały audio i wideo w postaci analogowej i cyfrowej. Zna podstawowe (standardowe) rozwiązania techniczne stosowane w przetwarzaniu sygnałów analogowych audio i wideo na postać cyfrową.
3,0Student zna podstawowe pojęcia, definicje i parametry fizyczne mediów - sygnały audio i wideo w postaci analogowej i cyfrowej. Zna podstawowe (standardowe) rozwiązania techniczne stosowane w przetwarzaniu sygnałów analogowych audio i wideo na postać cyfrową.
3,5Jak wyżej i potrafi omówić budowę i wyjaśnić zasadę działania kamery wideo (wraz z rejestracją obrazu i dźwięku).
4,0Jak wyżej i zna wpływ poszczególnych nastaw kamery wideo na jakość uzyskiwanego obrazu i dźwięu oraz podstawowe zasady ich doboru (np. uzyskanie poprawnej ekspozycji, głębi ostrości).
4,5Jak wyżej i opanował podstawowe zasady komponowania kadru w technice wideo.
5,0Jak wyżej i wykazuje poszerzoną wiedzę ze źródeł innych niż wykład i materiały go ilustrujące.
I_1A_O5/10_W02
Studentowi znane są techniczne charakterystyki sprzętu audio-wideo i ich związek z uzyskiwaną jakością.
2,0Student nie zna parametrów określających jakość przekazu audio i wideo oraz sposobów ich wyznaczania.
3,0Student zna parametry określające jakość przekazu audio i wideo oraz sposoby ich wyznaczania.
3,5Jak wyżej.i potrafi interpretować charakterystyki przenoszenia elementów wchodzących w skład systemów audio (mikrofony, wzmacniacze, głśniki).
4,0Jak wyżej i zna zasady rejestracji sygnałów audio i rozwiązania techniczne stosowane w celu uzyskania wymaganej jakości.
4,5Jak wyżej i umie omówić wpływ typu budowy wzmacniaczy, kolumn głośnikowych i ich współpracy na uzyskiwaną jakość odsłuchu.
5,0Jak wyżej i posiada przyswojone zasady tworzenia trójwymiatowych obrazów wideo i dźwięku przestrzennego wraz ze znajomością rozwiązań sprzętowych.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O5/10_U01
Poprawna realizacja zadań na poszczgólnych etapach tworzenia filmu wideo. Umiejętność doboru podkładów muzycznych do obrazu i scalania tych mediów z wykorzystaniem specjaliztycznych aplikacji.
2,0Ocena za sprawozdanie mniejsza niż 4 punkty. Ocena za film wideo mniejsza niż 4 punkty
3,0Ocena za sprawozdanie 4 punkty (punktacja: 0 - nie do przyjęcia, 1 - do przyjęcia, 2 - poprawnie) 1. Cel ćwiczenia i opis realizacji - 1 2. Prezentacja wyników -1 3. Wnioski - 1 4. Forma graficzna - 1 Ocena za film wideo 4 punkty (punktacja: 0 - nie do przyjęcia, 1 - do przyjęcia, 2 - poprawnie) 1. Scenopis - 1 2. Jakość montażu -1 3. Ścieżka audio - 1 4. Czytelność przekazu - 1
3,5Ocena za sprawozdanie 5 punktów (bez zera wśród składowych) Ocena za film wideo 5 punktów (bez zera wśród składowych)
4,0Ocena za sprawozdanie 6 punktów (bez zera wśród składowych) Ocena za film wideo 6 punktów (bez zera wśród składowych)
4,5Ocena za sprawozdanie 7 punktów (bez zera wśród składowych) Ocena za film wideo 7 punktów (bez zera wśród składowych)
5,0Ocena za sprawozdanie 8 punktów Ocena za film wideo 8 punktów
I_1A_O5/10_U02
Dobór sprzętu audio-wizualnego w sysemwch multimedialnych.
2,0Te umiejętności powiązane są z wiedzą i będą weryfikowane w procesie oceniającym wiedzę - I_A_O5/10_W02
3,0Te umiejętności powiązane są z wiedzą i będą weryfikowane w procesie oceniającym wiedzę - I_A_O5/10_W02
3,5Te umiejętności powiązane są z wiedzą i będą weryfikowane w procesie oceniającym wiedzę - I_A_O5/10_W02
4,0Te umiejętności powiązane są z wiedzą i będą weryfikowane w procesie oceniającym wiedzę - I_A_O5/10_W02
4,5Te umiejętności powiązane są z wiedzą i będą weryfikowane w procesie oceniającym wiedzę - I_A_O5/10_W02
5,0Te umiejętności powiązane są z wiedzą i będą weryfikowane w procesie oceniającym wiedzę - I_A_O5/10_W02
I_1A_O5/10_U03
Poprawna realizacja zadań na poszczgólnych etapach tworzenia filmu wideo. Umiejętność doboru podkładów muzycznych do obrazu i scalania tych mediów z wykorzystaniem specjalistycznych aplikacji.
2,0Ocena za sprawozdanie mniejsza niż 4 punkty. Ocena za film wideo mniejsza niż 4 punkty
3,0Ocena za sprawozdanie 4 punkty (punktacja: 0 - nie do przyjęcia, 1 - do przyjęcia, 2 - poprawnie) 1. Cel ćwiczenia i opis realizacji - 1 2. Prezentacja wyników -1 3. Wnioski - 1 4. Forma graficzna - 1 Ocena za film wideo 4 punkty (punktacja: 0 - nie do przyjęcia, 1 - do przyjęcia, 2 - poprawnie) 1. Scenopis - 1 2. Jakość montażu -1 3. Ścieżka audio - 1 4. Czytelność przekazu - 1
3,5Ocena za sprawozdanie 5 punktów, bez 0 za składowe punktacji. Ocena za film wideo 5 punktów, bez 0 za składowe punktacji.
4,0Ocena za sprawozdanie 6 punktów, bez 0 za składowe punktacji. Ocena za film wideo 6 punktów, bez 0 za składowe punktacji.
4,5Ocena za sprawozdanie 7 punktów, bez 0 za składowe punktacji. Ocena za film wideo 7 punktów, bez 0 za składowe punktacji.
5,0Ocena za sprawozdanie 8 punktów. Ocena za film wideo 8 punktówi.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O5/10_K01
Student zna zasady pracy w zesole przygotowującym materiały audiowizualne, szczególnie specyfikę realizacji filmów w technice wideo.
2,0Te kompetencje powiązane są z realizają zadan laboratoryjnych i będą weryfikowane w trakcie tych zajec zgodnie z zasadami oceny podanymi dla umiejetnosci- I_A_O5/10_U01.
3,0Te kompetencje powiązane są z realizają zadan laboratoryjnych i będą weryfikowane w trakcie tych zajec zgodnie z zasadami oceny podanymi dla umiejetnosci- I_A_O5/10_U01.
3,5Te kompetencje powiązane są z realizają zadan laboratoryjnych i będą weryfikowane w trakcie tych zajec zgodnie z zasadami oceny podanymi dla umiejetnosci- I_A_O5/10_U01.
4,0Te kompetencje powiązane są z realizają zadan laboratoryjnych i będą weryfikowane w trakcie tych zajec zgodnie z zasadami oceny podanymi dla umiejetnosci- I_A_O5/10_U01.
4,5Te kompetencje powiązane są z realizają zadan laboratoryjnych i będą weryfikowane w trakcie tych zajec zgodnie z zasadami oceny podanymi dla umiejetnosci- I_A_O5/10_U01.
5,0Te kompetencje powiązane są z realizają zadan laboratoryjnych i będą weryfikowane w trakcie tych zajec zgodnie z zasadami oceny podanymi dla umiejetnosci- I_A_O5/10_U01.

Literatura podstawowa

  1. Krajewski J., Głośniki i zestawy głośnikowe. Budowa, działanie, zastosowania., Wydawnictwo WKL, 2008
  2. Danowski B., Komputerowy montaż wideo. Ćwiczenia praktyczne., Helion, Warszawa, 2006
  3. Orzechowski J., Podstawy techniki telewizyjnej., Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa, 1999
  4. Arijon D., Gramatyka języka filmowego, Wydawnictwo Wojciech Marzec, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Bocian R., Zabłocki M.J., Słownik terminologii filmowej, Wydawnictwo Wojciech Marzec, 2008
  2. Mascelli J., 5 tajników warsztatu filmowego, Wydawnictwo Wojciech Marzec, 2007

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Montaż cyfrowej ścieżki dźwiękowej z mową i muzyką. Dodawanie efektów specjalnych. Poprawa jakości zapisu.1
T-L-2Przygotowanie materiałów do ścieżki dźwiękowej filmu.1
T-L-3Praktyczne zapoznanie z budową kamery wideo. Badanie rozdzielczości obrazów wideo z różnych źródeł.2
T-L-4Omówienie scenariusza i scenopisu filmu-zadania. Ustalenie warunków technicznych realizacji.1
T-L-5Realizacja i montaż materiału wideo.5
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Natura fali dźwiękowej i fizjologia procesu słyszenia. Efekt stereo, nagrywanie i odtwarzanie stereofoniczne (stereofonia XY, MS) Natura fali świetlnej, fizjologia widzenia barwnego. Charakterystyki percepcji dźwięku przy różnych parametrach fali. Charakterystyki percepcji obrazu przy różnych parametrach fali (częstotliwość, natężenie).x1
T-W-2Budowa przetworników sygnałów akustycznych. Charakterystyki mikrofonów (pasmo, kierunkowość, czułość). Budowa toru rejestracji dźwięku. Zniekształcenia sygnału (liniowe, nieliniowe, fazowe). Budowa i rodzaje głośników. Budowa i charakterystyki nośników magnetycznych wykorzystywanych do rejestracji sygnałów. Zasada zapisu magnetycznego (magnetofony) i jego parametry.1
T-W-3Proces digitalizacji sygnałów dźwiękowych. Standardy cyfrowych zapisów dźwięku (PCM, logPCM, ADPCM, *.mpg, *.wav, midi). Budowa i metody zapisu/odczytu nośników optycznych (AudioCD). Nadpróbkowanie w procesie odtwarzania cyfrowych zapisów audio.1
T-W-4Budowa i zasada działania przetworników obrazu (lampy analizujące, przetworniki CCD, CMOS). Standardy analogowych sygnałów wizyjnych. Rozdzielczość analogowych obrazów telewizyjnych.1
T-W-5Techniki zapisu sygnałów wizyjnych na taśmach magnetycznych. Proces digitalizacji sygnałów wizyjnych. Standardy zapisów cyfrowych, nośniki cyfrowych zapisów wideo (DVCAM, DVPRO, miniDV, Digital 8, VCD, SVCD, DVD, HDV, HDV2, AVCHD, DivX).1
T-W-6Budowa kamery wideo i charakterystyki techniczne: obiektyw (ogniskowa, głębia ostrości), rozdzielacze obrazu, przetworniki obrazu, migawka (elektroniczna, mechaniczna), przysłona, układy stabilizacji obrazu. Ekspozycja kadru - zależności matematyczne między parametrrami.2
T-W-7Podstawowe zasady kompozycji obrazu w technice filmowej. Budowa scenariusza i scenopisu. Techniki montażu materiałów wideo.1
T-W-8Wzmacniacze audio, konfiguracje kina domowego -– dźwięk przestrzenny wielokanałowy.1
T-W-9Zasada działania i budowa wyświetlaczy obrazów (CRT, LCD, plazma). Techniki projekcji obrazów trójwymiarowych.1
10

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach10
A-L-2Przygotowanie pliku audio zgodnie z przydzielonym zadaniem.2
A-L-3Opracowanie sprawozdania z badania jakości obrazów wideo.4
A-L-4Przygotowanie scenopisu do materiału wideo.2
A-L-5Realizacja materiału wideo poza limitem zajęć (np. pozyskiwanie zdjęć nocnych, sceny w pomieszczeniach mieszkalnych)4
A-L-6Obróbka materiału wideo w domu lub montaż w laboratorium dydaktycznym poza godzinamii zajęć.8
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Bieżące uzpełnienie wiiedzy z wykładów - źródła: literatura, badanie własnego sprzętu audio-wideo.10
A-W-3Konsultacje.1
A-W-4Przygotownie do zaliczenia - praca własna.9
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O5/10_W01Sudent zna podstawowe pojęcia związane z techniką telewizyjną/radiową i rejestrowaniem cyfrowym dźwięku i obrazu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W13zna podstawy grafiki komputerowej i technik wizualizacji
I_1A_W03zna podstawy elektroniki, techniki analogowej i cyfrowej, ze szczególnym uwzględnieniem ich stosowanych aspektów, niezbędne do opisu i analizy działania systemów elektronicznych, w tym systemów zawierających układy programowalne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W01ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przekazanie podstaw teoretycznych związanych z analogową i cyfrową postacią sygnałów audio i wideo.
C-3Poznanie istotnych parametrów sprzętu audio i wideo w celu właściwego doboru zestawu oraz właściwej eksploatacji
Treści programoweT-W-1Natura fali dźwiękowej i fizjologia procesu słyszenia. Efekt stereo, nagrywanie i odtwarzanie stereofoniczne (stereofonia XY, MS) Natura fali świetlnej, fizjologia widzenia barwnego. Charakterystyki percepcji dźwięku przy różnych parametrach fali. Charakterystyki percepcji obrazu przy różnych parametrach fali (częstotliwość, natężenie).x
T-W-4Budowa i zasada działania przetworników obrazu (lampy analizujące, przetworniki CCD, CMOS). Standardy analogowych sygnałów wizyjnych. Rozdzielczość analogowych obrazów telewizyjnych.
T-W-2Budowa przetworników sygnałów akustycznych. Charakterystyki mikrofonów (pasmo, kierunkowość, czułość). Budowa toru rejestracji dźwięku. Zniekształcenia sygnału (liniowe, nieliniowe, fazowe). Budowa i rodzaje głośników. Budowa i charakterystyki nośników magnetycznych wykorzystywanych do rejestracji sygnałów. Zasada zapisu magnetycznego (magnetofony) i jego parametry.
T-W-5Techniki zapisu sygnałów wizyjnych na taśmach magnetycznych. Proces digitalizacji sygnałów wizyjnych. Standardy zapisów cyfrowych, nośniki cyfrowych zapisów wideo (DVCAM, DVPRO, miniDV, Digital 8, VCD, SVCD, DVD, HDV, HDV2, AVCHD, DivX).
T-W-3Proces digitalizacji sygnałów dźwiękowych. Standardy cyfrowych zapisów dźwięku (PCM, logPCM, ADPCM, *.mpg, *.wav, midi). Budowa i metody zapisu/odczytu nośników optycznych (AudioCD). Nadpróbkowanie w procesie odtwarzania cyfrowych zapisów audio.
Metody nauczaniaM-1Wykłady bazujące na prezentacjach multimedialnych i demonstracji sprzętu.
M-2Realizacjia zadań w zespołach 2- lub 3-osobowych związanych z pozyskiwaniem i obróbką sygnałów audio i wideo.
Sposób ocenyS-5Ocena formująca: Uzyskane wyniki badań i jakość opracowanych sprawozdan.
S-2Ocena formująca: Obecność na zajęciach.
S-1Ocena formująca: Test obejmujący cały materiał z wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych pojęć, definicji i parametrów fizycznych mediów - sygnały audio i wideo w postaci analogowej i cyfrowej. Zna podstawowe (standardowe) rozwiązania techniczne stosowane w przetwarzaniu sygnałów analogowych audio i wideo na postać cyfrową.
3,0Student zna podstawowe pojęcia, definicje i parametry fizyczne mediów - sygnały audio i wideo w postaci analogowej i cyfrowej. Zna podstawowe (standardowe) rozwiązania techniczne stosowane w przetwarzaniu sygnałów analogowych audio i wideo na postać cyfrową.
3,5Jak wyżej i potrafi omówić budowę i wyjaśnić zasadę działania kamery wideo (wraz z rejestracją obrazu i dźwięku).
4,0Jak wyżej i zna wpływ poszczególnych nastaw kamery wideo na jakość uzyskiwanego obrazu i dźwięu oraz podstawowe zasady ich doboru (np. uzyskanie poprawnej ekspozycji, głębi ostrości).
4,5Jak wyżej i opanował podstawowe zasady komponowania kadru w technice wideo.
5,0Jak wyżej i wykazuje poszerzoną wiedzę ze źródeł innych niż wykład i materiały go ilustrujące.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O5/10_W02Studentowi znane są techniczne charakterystyki sprzętu audio-wideo i ich związek z uzyskiwaną jakością.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W13zna podstawy grafiki komputerowej i technik wizualizacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Zdobycie praktycznych umiejętności posługiwania się sprzętem i aplikacjami do tworzenia filmów w technice wideo.
C-3Poznanie istotnych parametrów sprzętu audio i wideo w celu właściwego doboru zestawu oraz właściwej eksploatacji
Treści programoweT-W-9Zasada działania i budowa wyświetlaczy obrazów (CRT, LCD, plazma). Techniki projekcji obrazów trójwymiarowych.
T-W-2Budowa przetworników sygnałów akustycznych. Charakterystyki mikrofonów (pasmo, kierunkowość, czułość). Budowa toru rejestracji dźwięku. Zniekształcenia sygnału (liniowe, nieliniowe, fazowe). Budowa i rodzaje głośników. Budowa i charakterystyki nośników magnetycznych wykorzystywanych do rejestracji sygnałów. Zasada zapisu magnetycznego (magnetofony) i jego parametry.
T-W-8Wzmacniacze audio, konfiguracje kina domowego -– dźwięk przestrzenny wielokanałowy.
T-L-3Praktyczne zapoznanie z budową kamery wideo. Badanie rozdzielczości obrazów wideo z różnych źródeł.
Metody nauczaniaM-1Wykłady bazujące na prezentacjach multimedialnych i demonstracji sprzętu.
M-2Realizacjia zadań w zespołach 2- lub 3-osobowych związanych z pozyskiwaniem i obróbką sygnałów audio i wideo.
Sposób ocenyS-5Ocena formująca: Uzyskane wyniki badań i jakość opracowanych sprawozdan.
S-2Ocena formująca: Obecność na zajęciach.
S-1Ocena formująca: Test obejmujący cały materiał z wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna parametrów określających jakość przekazu audio i wideo oraz sposobów ich wyznaczania.
3,0Student zna parametry określające jakość przekazu audio i wideo oraz sposoby ich wyznaczania.
3,5Jak wyżej.i potrafi interpretować charakterystyki przenoszenia elementów wchodzących w skład systemów audio (mikrofony, wzmacniacze, głśniki).
4,0Jak wyżej i zna zasady rejestracji sygnałów audio i rozwiązania techniczne stosowane w celu uzyskania wymaganej jakości.
4,5Jak wyżej i umie omówić wpływ typu budowy wzmacniaczy, kolumn głośnikowych i ich współpracy na uzyskiwaną jakość odsłuchu.
5,0Jak wyżej i posiada przyswojone zasady tworzenia trójwymiatowych obrazów wideo i dźwięku przestrzennego wraz ze znajomością rozwiązań sprzętowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O5/10_U01Poprawna realizacja zadań na poszczgólnych etapach tworzenia filmu wideo. Umiejętność doboru podkładów muzycznych do obrazu i scalania tych mediów z wykorzystaniem specjaliztycznych aplikacji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U17potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi rozwiązania prostego zadania inżynierskiego, typowego dla reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
I_1A_U02potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Zdobycie praktycznych umiejętności posługiwania się sprzętem i aplikacjami do tworzenia filmów w technice wideo.
Treści programoweT-L-1Montaż cyfrowej ścieżki dźwiękowej z mową i muzyką. Dodawanie efektów specjalnych. Poprawa jakości zapisu.
T-L-2Przygotowanie materiałów do ścieżki dźwiękowej filmu.
T-L-5Realizacja i montaż materiału wideo.
Metody nauczaniaM-1Wykłady bazujące na prezentacjach multimedialnych i demonstracji sprzętu.
M-4Wymagana jest od studenta kreatywna postawai na etapie koncepcji i technicznej realizacji środka przekazu (filmu wideo).
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Obecność na zajęciach.
S-4Ocena formująca: Aktywność członków zespołu podczas zajęć laboratoryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Ocena za sprawozdanie mniejsza niż 4 punkty. Ocena za film wideo mniejsza niż 4 punkty
3,0Ocena za sprawozdanie 4 punkty (punktacja: 0 - nie do przyjęcia, 1 - do przyjęcia, 2 - poprawnie) 1. Cel ćwiczenia i opis realizacji - 1 2. Prezentacja wyników -1 3. Wnioski - 1 4. Forma graficzna - 1 Ocena za film wideo 4 punkty (punktacja: 0 - nie do przyjęcia, 1 - do przyjęcia, 2 - poprawnie) 1. Scenopis - 1 2. Jakość montażu -1 3. Ścieżka audio - 1 4. Czytelność przekazu - 1
3,5Ocena za sprawozdanie 5 punktów (bez zera wśród składowych) Ocena za film wideo 5 punktów (bez zera wśród składowych)
4,0Ocena za sprawozdanie 6 punktów (bez zera wśród składowych) Ocena za film wideo 6 punktów (bez zera wśród składowych)
4,5Ocena za sprawozdanie 7 punktów (bez zera wśród składowych) Ocena za film wideo 7 punktów (bez zera wśród składowych)
5,0Ocena za sprawozdanie 8 punktów Ocena za film wideo 8 punktów
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O5/10_U02Dobór sprzętu audio-wizualnego w sysemwch multimedialnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U17potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi rozwiązania prostego zadania inżynierskiego, typowego dla reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-2Zdobycie praktycznych umiejętności posługiwania się sprzętem i aplikacjami do tworzenia filmów w technice wideo.
C-3Poznanie istotnych parametrów sprzętu audio i wideo w celu właściwego doboru zestawu oraz właściwej eksploatacji
Treści programoweT-W-9Zasada działania i budowa wyświetlaczy obrazów (CRT, LCD, plazma). Techniki projekcji obrazów trójwymiarowych.
T-W-8Wzmacniacze audio, konfiguracje kina domowego -– dźwięk przestrzenny wielokanałowy.
T-L-3Praktyczne zapoznanie z budową kamery wideo. Badanie rozdzielczości obrazów wideo z różnych źródeł.
Metody nauczaniaM-1Wykłady bazujące na prezentacjach multimedialnych i demonstracji sprzętu.
M-2Realizacjia zadań w zespołach 2- lub 3-osobowych związanych z pozyskiwaniem i obróbką sygnałów audio i wideo.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Obecność na zajęciach.
S-1Ocena formująca: Test obejmujący cały materiał z wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Te umiejętności powiązane są z wiedzą i będą weryfikowane w procesie oceniającym wiedzę - I_A_O5/10_W02
3,0Te umiejętności powiązane są z wiedzą i będą weryfikowane w procesie oceniającym wiedzę - I_A_O5/10_W02
3,5Te umiejętności powiązane są z wiedzą i będą weryfikowane w procesie oceniającym wiedzę - I_A_O5/10_W02
4,0Te umiejętności powiązane są z wiedzą i będą weryfikowane w procesie oceniającym wiedzę - I_A_O5/10_W02
4,5Te umiejętności powiązane są z wiedzą i będą weryfikowane w procesie oceniającym wiedzę - I_A_O5/10_W02
5,0Te umiejętności powiązane są z wiedzą i będą weryfikowane w procesie oceniającym wiedzę - I_A_O5/10_W02
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O5/10_U03Poprawna realizacja zadań na poszczgólnych etapach tworzenia filmu wideo. Umiejętność doboru podkładów muzycznych do obrazu i scalania tych mediów z wykorzystaniem specjalistycznych aplikacji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U17potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi rozwiązania prostego zadania inżynierskiego, typowego dla reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
I_1A_U02potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Zdobycie praktycznych umiejętności posługiwania się sprzętem i aplikacjami do tworzenia filmów w technice wideo.
Treści programoweT-L-1Montaż cyfrowej ścieżki dźwiękowej z mową i muzyką. Dodawanie efektów specjalnych. Poprawa jakości zapisu.
T-L-2Przygotowanie materiałów do ścieżki dźwiękowej filmu.
T-L-5Realizacja i montaż materiału wideo.
Metody nauczaniaM-1Wykłady bazujące na prezentacjach multimedialnych i demonstracji sprzętu.
M-4Wymagana jest od studenta kreatywna postawai na etapie koncepcji i technicznej realizacji środka przekazu (filmu wideo).
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Obecność na zajęciach.
S-4Ocena formująca: Aktywność członków zespołu podczas zajęć laboratoryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Ocena za sprawozdanie mniejsza niż 4 punkty. Ocena za film wideo mniejsza niż 4 punkty
3,0Ocena za sprawozdanie 4 punkty (punktacja: 0 - nie do przyjęcia, 1 - do przyjęcia, 2 - poprawnie) 1. Cel ćwiczenia i opis realizacji - 1 2. Prezentacja wyników -1 3. Wnioski - 1 4. Forma graficzna - 1 Ocena za film wideo 4 punkty (punktacja: 0 - nie do przyjęcia, 1 - do przyjęcia, 2 - poprawnie) 1. Scenopis - 1 2. Jakość montażu -1 3. Ścieżka audio - 1 4. Czytelność przekazu - 1
3,5Ocena za sprawozdanie 5 punktów, bez 0 za składowe punktacji. Ocena za film wideo 5 punktów, bez 0 za składowe punktacji.
4,0Ocena za sprawozdanie 6 punktów, bez 0 za składowe punktacji. Ocena za film wideo 6 punktów, bez 0 za składowe punktacji.
4,5Ocena za sprawozdanie 7 punktów, bez 0 za składowe punktacji. Ocena za film wideo 7 punktów, bez 0 za składowe punktacji.
5,0Ocena za sprawozdanie 8 punktów. Ocena za film wideo 8 punktówi.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O5/10_K01Student zna zasady pracy w zesole przygotowującym materiały audiowizualne, szczególnie specyfikę realizacji filmów w technice wideo.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K03ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-4Utrwalanie zasad współpracy w zespole.
Treści programoweT-L-2Przygotowanie materiałów do ścieżki dźwiękowej filmu.
T-L-5Realizacja i montaż materiału wideo.
T-L-4Omówienie scenariusza i scenopisu filmu-zadania. Ustalenie warunków technicznych realizacji.
Metody nauczaniaM-3Wprowadzenie elementu konkurencyjności pomiędzy zespołami co do zakresu merytorycznego i wykorzystanych środków technicznych.
M-4Wymagana jest od studenta kreatywna postawai na etapie koncepcji i technicznej realizacji środka przekazu (filmu wideo).
M-2Realizacjia zadań w zespołach 2- lub 3-osobowych związanych z pozyskiwaniem i obróbką sygnałów audio i wideo.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Obecność na zajęciach.
S-4Ocena formująca: Aktywność członków zespołu podczas zajęć laboratoryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Te kompetencje powiązane są z realizają zadan laboratoryjnych i będą weryfikowane w trakcie tych zajec zgodnie z zasadami oceny podanymi dla umiejetnosci- I_A_O5/10_U01.
3,0Te kompetencje powiązane są z realizają zadan laboratoryjnych i będą weryfikowane w trakcie tych zajec zgodnie z zasadami oceny podanymi dla umiejetnosci- I_A_O5/10_U01.
3,5Te kompetencje powiązane są z realizają zadan laboratoryjnych i będą weryfikowane w trakcie tych zajec zgodnie z zasadami oceny podanymi dla umiejetnosci- I_A_O5/10_U01.
4,0Te kompetencje powiązane są z realizają zadan laboratoryjnych i będą weryfikowane w trakcie tych zajec zgodnie z zasadami oceny podanymi dla umiejetnosci- I_A_O5/10_U01.
4,5Te kompetencje powiązane są z realizają zadan laboratoryjnych i będą weryfikowane w trakcie tych zajec zgodnie z zasadami oceny podanymi dla umiejetnosci- I_A_O5/10_U01.
5,0Te kompetencje powiązane są z realizają zadan laboratoryjnych i będą weryfikowane w trakcie tych zajec zgodnie z zasadami oceny podanymi dla umiejetnosci- I_A_O5/10_U01.